Červen 2006

Vozů WRC ubude také v Rakousku...

30. června 2006 v 11:56 | správce 2 |  Ostatní info
Přestože letošní sezona ještě nedospěla ani do své poloviny, v Rakousku již vědí, jak se bude tamější rally vyvíjet v příštím roce. Největší změnou je zrušení skupiny A8, jejíž vozy již nebudou mít nárok na body. Nově vznikne tzv. Divize I, která bude zahrnovat vozy kategorie S1600 a jím ekvivalentní Kit Cary, všechny vozy skupin A6 a A7 (tato skupina narozdíl od jiných zemí nespadla do kategorie "nechtěných"). Do Divize I budou také patřit "en-čtyřky" a případně i vozy kategorie S2000.
Divize II zahrne vozy skupin N1 až N3. Tyto vozy budou soutěžit ve vlastním mistrovství (Pohár OSK), jelikož celkový rakouský titul je vyhrazen pro Divizi I.
Vozy s dieselovými motory budou mít taktéž vlastní klasifikaci (Divize III), nová třída pro automobily s alternativním pohonem se bude nazývat Divize IV.
Kromě Divize I bude další možností získat mistrovský národní titul v klasifikaci juniorů. Bodové schéma zůstane zachováno - tedy 12 bodů pro vítěze až po jeden bod pro desátého v celkovém pořadí. Předpokladem pro zisk bodů v Divizích I, II a III je však minimálně šest vozů každé kategorie na startu.
Rakouský šampionát má pro příští sezonu v plánu osm podniků, které to však budou, to se bude vědět až během podzimu.

Štěpán Vojtěch má nově "Peugeot 307 WRC" !!!

29. června 2006 v 21:32 | Správce 2 |  Aktuálně
Nečekaná zpráva přilétla dnes z OMV rallye teamu.
Obstarožní 206 WRC už je prodaná a team dostal velmi výhodnou nabídku od francouzského BSA na pronájem novějšího Peugeotu 307 WRC, kterého si můžete pamatovat například z letošní Rally Catalunya, kdy ho pilotoval Alex Bengue. Alex dojel na šestém místě.
Team na nabídku přistoupil, protože francouzský pronajímatel má dobré kontakty s Peugeotem WRT (World Rally Team - už nejezdí), a tudíž snadný přístup k náhradním dílům a dnes velmi potřebným datům z palubního počítače ve voze WRC.
Team už potvrdil, že vůz premiérově představí na RALLY BOHEMIA 2006!!! Takže se rýsuje strhující boj s Janem Kopeckým. Ale zároveň to bude nejspíše poslední start s tímto vozem v ČR, poněvadž team se v příštím roce bude soustředit výhradně na mistrovství světa.
OMV team dále plánuje start na Rally Deutschland 2006.

Vychází Rally 5/06

29. června 2006 v 13:19 | S2 |  Ostatní info
Rallye Český Krumlov - Osamělý rváč
Českokrumlovská soutěž, která uzavřela první polovinu českého šampionátu, přinesla celou řadu změn. Těmi nevítanými bylo nevlídné deštivé počasí a poněkud nudný průběh soutěže. Zatímco loni spolu Vojtěch s Pechem sváděli velký souboj o vítězství, letos se míjeli. Štěpán Vojtěch s Peugeotem 206 WRC suverénně obhájil loňské prvenství, ale z maximálního počtu mistrovských bodů se radoval Václav Pech s Lancerem Evo 9 skupiny N.
Pozvánka Rally Bohemia - mapa, časový harmonogram
Navarov - nepřístupný soutěžácký ráj
Tratě českých soutěží mají svá specifika. Jiný charakter úseků najdete v okolí Českého Krumlova, na Šumavě či při mladoboleslavské Rally Bohemia. Z postupným odchodem soutěže z Mladé Boleslavi se pro domácího fanouška objevil nový fenomén - nepřístupnost řady nádherných úseků v Českém ráji a v podhůří Jizerských hor, které dokonale prověří kvality jezdců i souhru posádky. Na rychlostní zkoušce Železný Brod - Vysoké nad Jizerou jsme strávili několik hodin s bývalým továrním jezdcem Škody a domácím multišampiónem Ladislavem Křečkem.
Pozvánka Rally Pelhřimov - mapa, časový hamonogram
Ford Focus ST - Sportovní elegán
Značka Ford měla ve svém portfoliu vždy nějaký bonbónek pro sportovně založené řidiče. Donedávna tyto verze nesly označením RS. Nejnovější model Focusu ST (Sport Technologies) jde ještě dál a přitom je bližší každodennímu používání. Pod elegantním kabátem s pětidveřovou karoserií se skrývá dravec, který v mnohém připomíná soutěžní speciál Focus WRC 2006. Výkon dvouapůllitrového pětiválce znásobilo turbodmychadlo, dojem umocnila široká osmnáctipalcová kola. K dokonalosti chybí snad jen pohon všech kol.
Rallye Historic Vltava
Rally Ecce Homo - Triumf valašského mládí
Severomoravské město Šternberk se svým proslulým kopcem je známo mnoho let všem příznivcům motorsportu především díky závodům automobilů do vrchu Ecce Homo. V roce 2003 pořadatelé Valašské rally alespoň jednorázově oživili krásné technické tratě Rally Sigma a na Šternbersku se tehdy jela celá etapa soutěže zařazené ještě do velkého mistrovství. Soutěžní speciály se sem po dvouleté pauze vrátily až loni v srpnu, když Rally Ecce Homo vystřídala v kalendáři SHERON ČMPR původně plánovanou Boskovickou soutěž.
Škoda Fabia Rallye Cup
Rajd Polski - Kuzaj potvrdil letošní formu
Leszek Kuzaj s imprezou podruhé vyhrál druhou nejstarší soutěž světa Rajd Polski, která je tradičně součástí evropského šampionátu a letos zároveň kandidovala do MS. V první etapě byl nejrychlejší Michal Solowow, startující poprvé s novým Lancerem Evo 9, ale po dvojitém defektu klesl v neděli až na třetí příčku. Kandidát na evropský titul Basso se s Fiatem Punto S2000 musel spokojit se čtvrtým místem a dá se konstatovat, že turínská zbraň na šotolině neuspěla ani na čtvrtý pokus.
Kandidátské soutěže MS
Zulu Rally
Další exotický start Alistera McRae skončil vítězstvím na kandidátském závodě MS - jihoafrické Zulu Rally. Bývalý tovární jezdec Mitsubishi si za volantem Mitsubishi Lancer Evo 8 poradil s konkurencí nastupujících speciálů kategorie S2000, kterých se při premiérovém závodě Eurosport Challenge sešlo na startu šest.
Jordan Rally
Katarský jezdec Nasser Saleh Al-Attiyah se spolujezdcem Chrisem Pattersonem jednoznačně kráčí za obhajobou mistrovského titulu. Další důležitý krok učinili vítězstvím na Jordánské Rally, kandidátské soutěži MS.
MS 2006 Rally d´Italia Sardinie Rally Acropolis
Marcus Grönholm dokázal vítězstvím na Rally Akropolis zastavit suverénní tažení Sebastiena Loeba letošním šampionátem. Francouz po triumfu v Itálii přesto neodjížděl z Řecka s prázdnou. Stříbrná příčka mu stále zajišťuje dostatečný náskok v klasifikaci jezdců. Výsledky v hodnocení značek vrátily sílu do dalších bojů týmu BF Ford, jenž ukrojil z náskoku konkurenční stáje Kronos Citroën.
Petter Solberg - Když se smůla lepí na pneumatiky
Před třemi lety získal titul mistra světa. O rok později se ho snažil obhájit a byl jediným, kdo dokázal konkurovat fenomenálnímu Loebovi. Loni už stěží uhájil své stříbro a poslední vítězství ve Velké Británii mu daroval soupeř, který nechtěl slavit další titul ve stínu tragické smrti spolujezdce Parka. Letos se Petter Solberg doslova trápí. Role favorita zůstala jen na papíře a jindy energií překypující Nor marně čeká na úspěch. Prokletou smůlu se mu nepodařilo prolomit ani při sté soutěži MS.
Marcus Grönholm - Přes horizont...
I, GR A pak to přišlo. Blížili jsme se do levé zatáčky, po které následovala pravá vracečka. Ve stopě byl kámen a během brždění jsem na něj najel. Ozvala se nečekaná rána. Překvapilo mě to, protože jsem ho neviděl. Kámen narazil do vany motoru. Po několika zatáčkách se rozsvítila kontrolka tlaku oleje. Myslel jsem si, že je to pouze uražené čidlo, proto jsem ještě kousek pokračoval, ale asi po 800 metrech olej vytekl a tím pro nás italská soutěž definitivně skončila.
JWRC - Čeští mladíci míchají juniorskými kartami
Italská rally byla již pátou soutěží juniorského šampionátu, jehož kvalita šla letos proti předešlým ročníkům výrazně nahoru. Známkou vyrovnanosti jezdeckého pole je i pětice různých vítězů jednotlivých klání. V jejich výčtu nechybí ani jméno premianta z Katalánska Martina Prokopa, druhým českým zástupcem je Pavel Valoušek. V polovině sezony jsme je požádali o odpovědi na několik shodných otázek.
Cross-country rally
Transiberico Rally
ORC CCR Bratislava 2006
Orpi Rally Maroc
Vzpomínka - Henri Magne (1953 - 2006)

Německo je připraveno na davy fanoušků

29. června 2006 v 13:14 | S2
Ředitel Deutschland Rally Armin Kohl před nedávnem řekl, že se již školí noví pracovníci, kteří budou zajišťovat hladký průběh Německé rally. Na tu se mimo mnoha jiných, chystají také tisíce fanoušků z České republiky.
Armin Kohl prohlásil, že se očekává obrovský nápor diváků, který by však neměl být pro organizátory žádným problémem. "Jsme dobře připraveni a naši spolupracovníci jsou již proškoleni. Soutěž začíná za necelé dva měsíce, takže přípravy vrcholí," řekl na úvod Kohl.
"Letos nás čekají mírně pozměněné tratě, ale nic zásadního to nebude. Mnoho testů se v minulých sezónách osvědčilo, takže se pojedou znovu. Některé se ale pojedou opačným směrem."
"Velmi se již těšíme na zahájení soutěže, které bude hodně slavnostní. To si ale necháme jako překvapení až na samotný start," dodal Kohl.
Poslední dobou se spekuluje také o tom, že by se mohl již na německém asfaltu objevit vůz Citroën C4 WRC, který by pilotoval Dani Sordó. Není ani jasné, kdo bude řídit druhou Fabii WRC týmu Škoda Red Bull, jelikož Rovanperä stále ještě definitivně neřekl, zda pojede, či nikoliv. Odpovědi na tyto otázky se snad dozvíme již velmi brzy...

Rekapitulace: Maďarsko pro Tótha

29. června 2006 v 13:12 | S2 |  Ostatní info
Ne souboj letošních největších rivalů v boji o maďarský titul Janika Tótha a Balázse Benika, ale účast častého účastníka mistrovství světa Jana Kopeckého se Škodou Fabií WRC byla největším tahákem dalšího podniku národního šampionátu, kterým byla šotolinová OTS Garancia Rally Szombathely.
Přestože přijeli Kopecký se Schovánkem hlavně testovat nové směsi pneumatik Matador a zkoušet různá nastavení před nadcházejícími šotolinovými podniky mistrovství světa, dokázali se držet na dostřel vedoucímu duu Tóth - Benik. Tito dva piloti si to rozdávali na ostří nože stejně jako na předchozích soutěžích, v cíli se pak podobně jako na předházejících dvou závodech radoval pilot francouzského vozu Peugeot 307 WRC, druhý Benik však ztrácel pouhé dvě vteřiny, třetí v cíli Kopecký pak ztrácel necelých šest.
"Nemám příliš v lásce tento typ rychlostních zkoušek, které jsou strašně rychlé, na tvrdé šotolině se spoustou dlouhých rovinek občas zakončených zatáčkou. Nedařilo se mi najít vhodné místo na brždění, ale aspoň jsme tu získali spoustu cenných zkušeností ohledně pneumatik i nastavení auta," řekl po soutěži Jan Kopecký.
Čtvrtým do party býval Tamás Túri. V letošní sezóně se mu však příliš nedaří a o mnoho lepší to nebylo ani v Szombathely. Jezdec se tentokráte vyvaroval větší jezdecké chyby, jeho Fabia WRC fungovala bez větších problémů, více než minutovou ztrátu a konec nadějí na stupně vítězů však znamenal defekt jedné z pneumatik. A tak ani několik nejrychlejších času nepomohlo Túrimu v součtu s obdrženou penalizací k lepšímu než pátému místu.
Až pátý skončil Csaba Spitzmüller, který opět startoval s Fordem Focus WRC, se kterým by se měl o nadcházejícím víkendu představit na Rallysprintu Kopná Gergély Szabó. Mezi zbytkem pole byly na šotolině dle očekávání rychlejší produkční vozy, vítězství si připsal Mihály Matics před Krisztiánem Botkou a Istvánem Elekem, jehož Subaru Impreza STI jako jedna z mála nabourává hegemonii vozů Mitsubishi.
Mezi vozy S1600 na šotolině opět překvapivě nestačil favorizovaný Róbert Bútor na Zsolta Kakusziho s obstarožním Volkswagenem Polo S1600, bronzový skončil Sasa Ollé. Za zmínku stojí také start úřadujícího mistra třídy N3 Menyhérta Krózsera se Suzuki Ignis S1600 zlínské stáje JM Engineering, jeho výkon vzbuzuje naděje do budoucna.
Na startu se představila také řada vozů skupiny N - několik startých aut značky Volvo či Porsche z Německa či Rakouska, které se staraly o skutečnou zábavu. Naopak černou kaňkou na soutěži je zrušení třetího testu kvůli tragické nehodě jednoho z vozů pořadatelů, kteří havarovali při odjezdu z rychlostní zkoušky, kde odstraňovali spadlý strom.
Další soutěží maďarského šampionátu bude o třetím červencovém víkendu Veszprém Rally. Jak se nechal na této soutěži slyšet Jan Kopecký, není vyloučeno, že by se na maďarských tratích nemohl ještě v letošním roce objevit. Všichni fanoušci doufají, že se tak stane co nejdříve.

Proč je Loeb tak dobrý?

28. června 2006 v 13:00 | správce 2
Na internetovém serveru Crash.net se ptali čtenářů, co si myslí o tom, že Sébastien Loeb již tři roky dominuje seriálu mistrovství světa rally. Vybrali jsme pro Vás zajímavé odpovědi několika fanoušků rally.
Všichni společně pak odpovídali na otázku, proč je Loeb tak dobrý?
První čtenář:
"Sébastien těží především z toho, že nedělá tolik chyb, jako například Marcus Grönholm nebo Petter Solberg. Stejně tak nemá tolik technických problémů. Drží se hesla, že nejdůležitější je dokončovat soutěže. V mistrovství světa rally bude stejně tak dominantní, jako byl Michael Schumacher ve Formuli 1. Těžko ho dokáže někdo zastavit, jedině technický problém."
Druhý čtenář:
"Všechny okolnosti nahrávají Leobovi. Nemá zřejmě k dispozici nejrychlejší vůz v poli, ale rozhodně je Xsara WRC nejspolehlivější. Dokáže vždy dojet do cíle a dělá jen minimum chyb. Subaru letos nestačí a Ford je nespolehlivý. Loeb je tak jediným pilotem, který jede rychle a dojíždí do cíle. Podle mě je Loeb více spíše Rossi než Schumacher. Myslím, že získá ještě hodně dalších titulů."
Třetí čtenář:
"Jsem obrovským fanouškem Pettera Solberga a vidím tři faktory, proč je Loeb tak dobrý. Za prvé má k dispozici rychlý a spolehlivý vůz. Je to skvělý a talentovaný pilot, o tom rozhodně není pochyb. A za třetí má obrovské štěstí, I když udělá chybu, vozu se málokdy něco stane a on tak vždy dojede až do cíle."
Čtvrtý čtenář:
"Loeb má obrovské štěstí. Tak například, když se podíváte do minulosti. Tak Loeb přejel přes kámen a nic se mu nestalo. Ostatní si na něm poškodili olejovou vanu. Xsara WRC je udělaná jako tank. Nikdy neměla potíže s motorem, převodovkou, diferenciály, prostě nic… Funguje jako proslulé švýcarské hodinky. Má k dispozici skvělé pneumatiky BF Goodrich, ne jako Petter Pirellky. Ty stojí za prd. Petter a Marcus jsou někdy rychlejší, ale oni mají stále nějaké potíže, Loeb nemá jediný."
A co si myslíte vy???

Moya: Vše jde, když se chce...

28. června 2006 v 12:56 | správce 2
Sportovní ředitel továrního týmu 555 Subaru WRT Luis Moya se nechal slyšet, že se jeho tým určitě vrátí tam, kde byl před několika měsíci a znovu začne vyhrávat soutěže. Nyní se tvrdě pracuje na tom, aby se Impreza WRC stala konkurenceschopnější.
"Naším cílem není vyhrát titul, protože jsme realisté a náskok prvního na nás je již velký. Musíme se ale snažit, aby se Impreza WRC stala konkurenceschopnější," řekl na úvod Moya. "Stále na voze něco měníme a posouváme se k našemu cíli. Máme několik novinek k homologaci, takže si myslím, že se brzy znovu dostaneme dopředu."
Španěl dále řekl, že se snaží na Impreze WRC vylepšit mnoho maličkostí, nejen jedinou věc. "Něco děláme na motoru, podvozku, měníme geometrii a pracujeme na diferenciálech. Snažíme se pracovat na všem. Kromě jiného nezapomínáme ani na aerodynamiku vozu. Není ale jednoduché vylepšit vše zaráz, takže to děláme krůček za krůčkem," pokračoval Moya.
Co tedy čeká tým po skončení dvouměsíční přestávky. "Musím říci, že Německá rally nám nevyhovuje, takže to asi nebude nic moc. Poté už by to mělo být v pohodě. Jedou se soutěže ve Finsku, Japonsku, Austrálii, Novém Zélandu a Velké Británii. Petter zatím nedokázal vyhrát ve Finsku, ale myslím, že letos se mu to podaří. Můžeme tedy vyhrát ve všech zbývajících soutěžích, kromě Německé rally. To ale samozřejmě neznamená, že tam opravdu všude zvítězíme," dodal na závěr Luis Moya.

Nové angažmá pro Panizziho

28. června 2006 v 12:55 | správce 2 |  Ostatní info
Není to tak dlouho, co Gilles Panizzi ukončil spolupráci s týmem Red Bull Skoda. Po rozvášněné přestřelce mezi členy posádky i týmem samotným se zdálo, že Panizziho soutěžácká kariéra je sečtena. V těchto dnech se ukazuje, že tomu tak není.
Čtyřicetiletý Francouz se totiž vrací do automobilky, ve které začínal svou špičkovou soutěžáckou kariéru a dokázal v ní dosáhnout svých největších úspěchů. Ano, jedná se o francouzskou stáj se lvem ve znaku.
Gilles Panizzi totiž v těchto dnech podepsal kontrakt se sportovním oddělením Peugeot. Hlavním úkolem rodáka s Roquebrune bude vývoj nové zbraně této stáje v rozvíjející se kategorii Super 2000.
Gilles Panizzi, který již pomáhal s vývojem úspěšných verzí 306 Maxi a 206 WRC bude tedy hlavním pilotem, který se bude podílet na vývoji Peugeotu 207 S2000. Spolu s ním by se na tomto projektu, jehož prototyp poprvé vyjel z bran závodu před necelým měsícem, měli podílet finský pilot Sebastian Lindholm a francouzský talent Bryan Bouffier, jehož bychom měli vidět také na letošní Barum Rally Zlín, to však ještě za volantem Peugeotu 206 S1600. Tak uvidíme.

Přípravy na XXXIII.ročník Rallye Bohemia 2006

27. června 2006 v 19:05 | S2 |  LSM Rallyteam
Již teď, dva týdny před startem jedné z nejznámějších rally u nás, začaly přípravy ve velkém stylu. Fotografové pořizují větší paměťovky, my správci sháníme všechno pro vaši informovanost a ti nejdůležitější - posádka - zatím vymýšlí kdy a jaký den vyjedou na sever Čech trénovat.
Na tuto rally pojede také náš doprovod a samozřejmě i servis v čele s hlavním mechanikem Pavlem Svobodou.
Všichni už se velmi moc těšíme a doufáme, že tam vydržíme až do cíle narozdíl od minulého roku, kdy jsme na poruchu převodovky záhy museli chtě nechtě odstoupit. Nejvíce jsme zvědavi na nejdelší RZ, měřící okolo 30 km.
Naše mapy naleznete zde .
Něco k odjezdu přináším zde .

V RedBullu je jasno

27. června 2006 v 16:51 | správce 2
Nedávno jsme vás informovali o tom, že Mattias Kahle by mohl v týmu Red Bull Škoda nahradit Harriho Rovanperäho, který řekl, že se současnou Fabií WRC v Německu a možná ani ve Finsku nepojede.
Tehdy Fin řekl: "Ještě nejsem definitivně rozhodnutý. Na sto procent to budu vědět po skončení testů, které proběhnou za tři týdny. Pak dám týmu vědět, zda v Německu do Fabie WRC usednu, či nikoliv," řekl odhodlaně Rovanperä.
Armin Schwarz se nechal slyšet, že by chtěl do druhé Fabie WRC v Německu posadit domácího jezdce, tedy Němce. Podle něj by měl totiž na specifickém uskákaném asfaltu proti konkurenci mnohem větší šanci.
Velký šéf:
Mattias Kahle však prohlásil, že v Německu bude startovat se svojí Fabií WRC a s podporou Škoda Deutschland - to je pěkný název:) "Jsem šťastný, že se můj start v Německu povede uskutečnit. Na konci května ještě nebylo nic jistého, ale nyní už je to OK. Nedávám si vysoké cíle. Především se chci předvést domácímu publiku a podat kvalitní výkon," dodal na závěr Kahle.
Osobně si myslím, že Mattias dojede ve druhé desítce tak okolo 18.místa.

Spekulace o možném startu C4 WRC již na Deutschland Rally 2006!!!

27. června 2006 v 13:16 | správce 2 |  Aktuálně
Španělský pilot Dani Sordó si již měl možnost, stejně jako Sébastien Loeb, vyzkoušet novou zbraň továrního týmu Citroën, speciál C4 WRC. S tím se chce Citroën vrátit do seriálu mistrovství světa již na začátku roku 2007.
Nyní se na německých internetových stránkách dokonce objevily spekulace o tom, že Sordó by měl s Citroënem C4 WRC startovat již na Německé rally. O výjimku u FIA již bylo zřejmě požádáno, a tak se nyní pouze čeká, zda jí bude vyhověno.
Chráněnec Carlose Sainze je tipován na dvojku týmu Citroën v roce 2007. O tom jsme Vás již několikrát informovali.
Pokud by ovšem Sordó v Německu nakonec přeci jen startoval v nové C4 WRC, pak by Xavier Pons zůstal v týmu Kronos Racing i nadále jako dvojka a bodoval by právě on.

L.Moya o Sordovi

27. června 2006 v 13:12 | správce 2
Sportovní ředitel továrního týmu 555 Subaru WRT Luis Moya se nechal již dříve slyšet, že by měl zájem o služby Daniho Sordá, nicméně nyní jedním dechem dodává, že je spokojený i se současným jezdeckým složením svého týmu.
V letošním roce je jasnou jedničkou Petter Solberg, který tuto funkci v týmu zastává již několik let. Ve druhé Impreze WRC se střídají Chris Atkinson a Stéphane Sarrazin. Zatímco Solberg má již smlouvu na další tři roky podepsanou, Atkinson ani Sarrazin neví, zda si je tým ponechá i v příštím roce.
Bude zřejmě záležet především na druhé polovině sezóny. Pokud se oba předvedou v dobrém světle, mají velkou šanci uspět a v týmu se udržet. "Abych řekl pravdu, tak oba jezdci udělali přesně to, co jsme po nich chtěli. Rozhodnuto není proto, protože se ještě neví, jak bude vypadat kalendář pro sezónu 2007," řekl na úvod Moya.
"Musíme vědět, jaké se pojedou soutěže v první polovině roku 2007. Podle toho se rozhodneme. Raději bychom byli, kdyby už se to vědělo, ale to nebude dříve, než 5. července. Pojede se asi jen osm nebo devět podniků, ale musíme vědět, jestli to bude více na šotolině nebo asfaltu. Podle toho upravíme naši strategii."
Luis Moya také vysvětlil spekulace o tom, že se snažil z týmu Citroën přetáhnout k Subaru svého krajana Daniho Sordá. "Když se mě lidé ptali na Daniho, tak jsem říkal, že je to velice dobrý a talentovaný jezdec a že každý ředitel týmu by jej k sobě bral. To ale přeci neznamená, že jej hned chci jen já. Vyznělo to tak, jako bych nebyl spokojený s piloty Chrisem a Stéphanem, ale přitom jsem to tak vůbec neřekl a není to pravda. S těmito jezdce se nám pracuje velmi dobře a rádi s nimi budeme pokračovat i v budoucnu," dodal na závěr Moya.

Kdy vyjede nový Peugeot 207 RC S2000?

27. června 2006 v 13:11 | správce 2 |  Ostatní info
Podle zákulisních informací by se měl speciál Peugeot 207 RC Super 2000 objevit již na letošní Rally Condroz, která se jede na začátku listopadu.
Jelikož v současnosti již úspěšně brázdí tratě seriálu mistrovství Evropa Fiat Punto Abarth Super 2000, naléhá také automobilka Peugeot na vývojáře, aby byl Peugeot 207 RC Super 2000 co nejdříve připraven na svou první soutěž.
Jean Pierre Nicolas, který odchází na konci srpna do důchodu, také potvrdil, že by nový vůz měl startovat již na listopadové Rally Condroz.
Pro nového šéfa Peugeotu Sport Michela Bargeho to znamená, že se musí zaměřit na projekt vývoje vozu pro 24 hodin v Le Mans a také na dokončení vývoje nového vozu pro rally.
Peugeot plánuje ostrou premiéru na listopad na Condroz rally a následné homologaci FIA by se měl Peugeot 207 RC podrobit 1. ledna 2007.

Fotografie z Rallye Lužických hor 2006

26. června 2006 v 14:31 Fotogalerie
První galerii nafotil Pavel Kacerovský a jeho povedené snímky můžete navštívit zde .
Další je na serveru eWRC zde .

Rozhovor s Malcolmem Wilsonem

26. června 2006 v 14:18 Aktuálně
Ředitel továrního týmu BP-Ford WRT Malcolm Wilson hovořil o tom, jak se jeho svěřencům a týmu dařilo v první polovině roku. Po prvních dvou soutěžích Marcus Grönholm s Focusem WRC 06 vedl, ale pak přišly technické problémy a Marcus nyní na vedoucího Loeba hodně ztrácí.
Vím, že byste byl rád někde na dovolené, ale vypadá to, že stále tvrdě pracujete.
"Ano, stále velmi tvrdě pracujeme. I nyní, v čase dovolených. Lidé si řeknou. Oni mají nyní dva měsíce pauzu…ale to není náš případ. Máme teď více času na PR akce, které k tomuto sportu patří. Minulý týden jsme tak hodně pracovali právě na takových akcích. Navíc se s novináři i jezdilo, takže opravdu náročný týden."
"Čekají nás ale také testy vozu. Naplánovaný máme test pro Německou i Finskou rally. Máme celkem čtyři dny testování na každou rally. Už nyní se také pracuje na vývoji vozu pro rok 2007. Nebo spíše řečeno, vylepšení na tom současném pro rok 2007. V týdnu se chceme s vozem projet na okruhu a zkusit tak jeho maximální rychlost. Takže to není tak, jak si řada lidí myslí."
Máte ale nyní čas si sednout a analyzovat všechny data z vozu.
"To je pravda. Máme před sebou data a poznatky z předchozích šesti měsíců. Musíme se poučit z chyb, aby se ve druhé polovině roku neopakovaly. Jinak už ale pracujeme na další evoluci našeho vozu pro rok 2007. Chceme totiž v příštím roce získat oba tituly, takže máme před sebou velmi mnoho práce."
Co si myslíte o první polovině roku?
"Popravdě řečeno to šlo lépe, než jsme čekali. Už jsme dosáhli i více, než jsme si před začátkem roku stanovili. Dokázali jsme postavit nový vůz v rekordním čase. Jsme s ním velmi spokojeni. Mohli jsme na tom být ale ještě lépe. Vedli jsme v sedmi z osmi odjetých rally. Takže z tohoto pohledu je to trochu zklamání, protože nás o více vítězství připravily technické problémy."
"Především na Sardinii to hodně mrzelo. Tam měl Marcus pohodlný náskok a pak přišlo odstoupení. Také proto jsme okamžitě prohlásili, že ještě před Acropolis rally musí proběhnout test. Při něm jsme prostě zkoušeli vůz rozbít. Jelo se po drsném povrchu naplno. Dosáhli jsme tak před Acropolis rally určitého zlepšení, které se nám vyplatilo. Máme dobré vyhlídky také na Kyperskou a Tureckou rally. Pracujeme ale tvrdě také na tom, aby se zlepšila výkonnost vozu ve druhé polovině roku."
Řekl jste, že chcete vyhrát tituly v příštím roce. Stát se ale může letos cokoliv...
"...Sébastien Loeb měl fantastickou první půlku sezóny. Je to skvělý pilot, který má k dispozici naprosto dokonalý a spolehlivý vůz. Podívejte se na dvě sezóny nazpět... Víme, že můžeme bojovat o vítězství. Určitě ale budou podniky, na kterých se konkurence vytáhne s něčím, co jsme nečekali."
"Můžete si testovat jak chcete, ale rally je vždy něco jiného. Myslím, že dostihnout nyní Sébastiena je téměř nemožné. V MS FIA značek by to mohlo být lepší. Pokud to půjde stejně tak, jako v Řecku, pak je to možné. Nebude to lehké, ale není to nemožné. Musíme se snažit neustále vyvíjet na Sébastiena tlak a to již od startu každé rally. Jedině tak máme šanci jej porazit."

Test Citroënu na Deutschland rallye 2006

26. června 2006 v 14:15 | S2
Tým Kronos Racing se již nyní pilně připravuje na Německou rally a společně s Loebem se testovala v minulém týdnu v Německu nejen Xsara WRC, ale především nový Citroën C4 WRC, se kterým se hodlá Citroën zapojit do seriálu mistrovství světa v roce 2007.
Francouzský jezdec bude v Německu startovat jako velký favorit, jelikož dokázal Německu triumfovat hned čtyřikrát v řadě a letos bude usilovat již o páté vítězství.
Citroën se snažil najít optimální nastavení letošní Xsary WRC na uskákaný německý asfalt. Loeb však měl příležitost srovnání a jezdil také s C4 WRC.

Fotky z Rally Szombathely 2006 (H)

25. června 2006 v 22:54 Fotogalerie
První fotogalerii naleznete na stránkách eWRCu a to zde .
Druhou, od Jakuba Peška, najdete zde .
Třetí navštivte zde .
Čtvrtou můžete nalézt zde , která je od Pavla Peška.
Pátou od "VFťáků" navštivte zde .
Šestou naleznete na portálu rely.cz rovnou zde .
Sedmou galerii, nafocenou czechrallywebem najdete zde .
Osmá sídlí na webu Milana Venzhöfera a je zde .
Devátá od ftr-media je k mání zde .
Desátou, jednu z posledních, zhlédnete na portálu rally2.com přímo zde .
Asi poslední porci fotk z Maďarska najdete na slovenském webu přímo zde .

Základní informace k Deutschland Rallye 2006

25. června 2006 v 22:43 | správce 2 |  Aktuálně
Oficiální název: OMV ADAC Rallye Deutschland
Datum: 11. - 13. srpna 2006
-------------------------------------------------------
Výsledky na mobil si můžete objednat zde .
Oficiální stránku můžete navštívit zde .
--------------------------------------------------------------------------------------
MAPY:
CelkováI.etapaII.etapaIII.etapa

Kopecký třetí na Szombathely rallye 2006

25. června 2006 v 17:34 | S2 |  Ostatní info
Jan Kopecký vstupoval do sobotní etapy ze třetího místa a ani pět vyhraných rychlostních zkoušek v sobotní etapě neposunulo českou posádku v pořadí výše.
I v sobotní etapě panovala naprostá spokojenost se spolehlivostí i nastavením vozu Škoda Fabia WRC, který i na velmi tvrdém šotolinovém podkladu a ve vysokých teplotách fungoval bezchybně.
"o sobotní etapy jsme kvůli porovnání jízdních vlastností šotolinových pneumatik Matador nasadili konkurenční pneumatiky, ale ani tato volba nám nestačila na smazání ztráty z páteční etapy. Honza dnes zvítězil v pěti rychlostních zkouškách ze sedmi odjetých a podal opět velmi dobrý výkon. Bohužel jediná chyba během soutěže mu znemožnila zvítězit na maďarské šotolině. V deváté rychlostní zkoušce v jednom z mnoha pravoúhlých odbočení nakopl vůz s největší pravděpodobností ukrytý kámen v trávě a po přetočení vozu zhasl následně motor Škody Fabie WRC. Nebylo možné motor okamžitě nastartovat a ztráta přibližně dvaceti vteřin se již nedala do cíle soutěže úplně vymazat. Nakonec tedy odjíždíme z Maďarska se zeleným věncem, když závěrečná ztráta na vítěze činí pouhých 5.4 vteřiny."
"Každopádně považujeme start v Rallye Szombathely za velmi prospěšný pro posádku, i když charakter trati byl velmi specifický, neboť testy světových soutěží jsou mnohem techničtější. V Maďarsku většina rychlostních zkoušek byla plná velmi rychlých pasáží zakončených pravoúhlým odbočením nebo retardérem.
Tvrdý podklad a velmi vysoké teploty byly extrémní zkouškou pro šotolinové pneumatiky Matador, které ve srovnávacím testu s konkurenčními pneumatikami uspěly. Inženýři společnosti Matador byli velmi spokojeni s informacemi, které získali během soutěže pro další vývoj šotolinových pneumatik Matador a to byl prioritní úkol našeho startu v Rallye Szombathely," řekl v cíli soutěže vedoucí týmu Josef Kopecký.
Umístění posádky Jan Kopecký - Filip Schovánek v sobotní etapě:
RZ7 (6.90 km) - 3.místo (+7.0 s)
RZ8 (8.80 km) - 1.místo
RZ9 (10.60 km) - 9.místo (+15.7 s)
RZ10 (6.90 km) - 1.místo
RZ11 (8.80 km) - 1.místo
RZ12 (8.80 km) - 1.místo
RZ13 (6.90 km) - 1.místo
Konečné pořadí v Rallye Szombathely:
1. TÓTH J. / BAHOR B. (PEUGEOT 307 WRC)
2. BENIK B. / VARGA I. (FORD Focus RS WRC) +00:02.0
3. KOPECKÝ Jan / SCHOVÁNEK Filip (ŠKODA Fabia WRC) +00:05.4
4. TURI T. / TÓTH I. (ŠKODA Fabia WRC) +00:49.8
5. SPITZMÜLLER C. / KAZÁR M. (FORD Focus RS WRC) +01:04.6
6. TAGAI T. / ZSÍROS G. (ŠKODA Octavia WRC) +01:35.6

Revoluce v natáčení Rally Teamu 2004

24. června 2006 v 20:51 | team |  Ostatní info
Novinka, kterou jsme na tento rok připravili se týká videozáznamů našeho týmu z téměř každého podniku MČR rally a sprintrally, na kterém startujeme. Z každého závodu, jak jste si již jistě všimli, sem vkládáme jeden z povedených záběrů - několika vteřinový. Ale celkový sestřih našeho týmu se počítá mnohdy na desítky minut! Plus nejatraktivnější průjezdy ostatních posádek včetně soudobých - tyto záběry jsou okolo dvaceti minut. Ale tyto záběry si nemusíte objednávat když nebudete chtít.
Celý náš záznam (Rally Team 2004) je v kvalitě DVD a tudíž velmi kvalitní. Celkový sestřih je i okomentovaný.
Poněvadž pořízení záběrů z více míst na tratích RZ vyžaduje lidi a záznam potřebuje prázdná DVD, jsme nuceni pochopitelně tyto filmy zcenit. Samotný záznam našeho týmu se pohybuje okolo 50 - 300 Kč dle délky záznamu. S celkovým okomentovaným sestřihem se cena navyšuje o 100 - 300 Kč.
Tato zpáva je jen informační, ve které chceme zjistit váš zájem. Prosím, hlasujte v anketě u tohoto článku.