Červenec 2006

Barum rallye Zlín 2006

31. července 2006 v 15:12 | správce 2
Za necelý měsíc startuje naše nejznámější rally a zde máte ty nejzákladnější informace.
logo
Oficiální stránku rally můžete navštívit zde.
Zbytek informací dodáme co nejdříve to půjde.

Japonská rally má nejobsáhlejší listinu přihlášených posádek!

31. července 2006 v 13:56 | správce 2
Pořadatelé Japonské rally, jedenáctého podniku letošního mistrovství světa v automobilových soutěžích oznámili, že již obdrželi maximální počet přihlášek, jež byl ve zvláštních ustanoveních soutěže stanoven na číslici devadesát.
Není překvapením, že se na zaoceánský závod, jež se pojede o prvním zářiovém víkendu nepřihlásily týmy Red Bull Škoda a OMV Peugeot Norway WRT, kteří vynechání mimoevropských podniků oznámili již v předsezónních plánech. Rakousko-norská stáj však nasadí jeden speciál 307 WRC, s jakým bude Manfred Stohl bojovat pouze o body do hodnocení jezdců.
Z domácích jezdců se bude nejvíce vkládat do Toshihiro Araie. Úřadující světový šampion v produkčních vozech totiž usedne do třetího Subaru Impreza WRC továrního týmu SWRT. Mezi špičku své kategorie je nutné počítat také Fumio Nutaharu a Takumu Kamadu, kteří budou bojovat o body v rámci PCWRC.
Naopak již teď je jasné, že soutěže se pouze v omezené formě zúčastní bývalý tovární jezdec Mitsubishi Gigi Galli, který se zúčastní pouze seznamovacích jízd, ale do samotného závodu nenastoupí.
"Počet jezdců, kteří u nás chtějí startovat, jen dokazuje zájem o automobilové soutěže v Japonsku. Nejedná se jen o divácky velmi navštěvované sportovní odvětví, ale pro firmy je to ideální součást propagačních aktivit," prozradil ředitel soutěže Ryuji Makita.

Higgins chce zpět do MS

31. července 2006 v 13:52 | správce 2
Mark Higgins, jenž čeští fanoušci znají ze startu na Barum rally s enkovým Subaru Impreza STI, prozradil, že by svou budoucnost rád dále směřoval do mistrovství světa. A je vpodstatě jedno, v jaké formě by tato účast měla probíhat.
Mark Higgins se v letošní sezóně soustředí na obhajobu titulu v britském mistrovství Tesco 99 Octane MSA British Rally Championship za volantem Subaru Impreza STI N12 od Stobartu. V loňském roce se za volantem Fordu Focus WRC zúčastnil soutěží na Sardinii, v Řecku a Walesu, kromě toho se účastnil kompletního seriálu produkčních vozů, tento rok však v MS nestartuje.
"Pracuji pro výrobce pneumatik Pirelli, takže jsem přítomen na každé soutěži. Je to frustrující pracovat na fungování týmu kolem a nemoci se zúčastnit osobně. Získat peníze na účast ve světovém šampionátu není jednoduché, obzvláště v této době, ale děláme maximum pro to, aby se to podařilo. Doufám, že to dokážeme," řekl na konec Mark Higgins.

Henning Solberg se těší na Finsko

31. července 2006 v 13:50 | správce 2
Pouhé dva týdny zbývají do zahájení druhé půlky letošního mistrovství světa, jenž bylo rozděleno na pomyslné poloviny světovým šampionátem ve fotbalu. Proto jsme se rozhodli oslovit před startem Rallye Deutschland Henninga Solberga, který však tento podnik vynechá.
Poprvé se účastníte dvanácti podniků MS v královské třídě WRC, poprvé si také užíváte prázdninové přestávky. Těšíte se už zpět na závodění?
"První půlka sezóny uběhla strašně rychle. My jsme navíc neměli příliš štěstí. Ale nejsem z toho nešťastný, na další závodění se hodně těším. Německo sice vynechávám, o to víc ale budu namotivován na Neste Oil Rally Finland. Mým cílem pro druhou polovinu sezóny jsou alespoň jedny stupně vítězů na podniku mistrovství světa."
Vaším dalším startem bude ve třetím srpnovém víkendu Neste Oil Rally Finland. V minulém roce jste na trati dosahoval velmi dobré výsledky. Co očekáváte od letošního ročníku?
"Trošku mě tlačíte do kouta. Vloni jsem byl extrémně rychlý, poslední den jsem zajel tři třetí časy absolutně, jenom Petter Solberg a Mikko Hirvonen, kteří bojovali o třetí příčku, byli rychlejší. Tento rok pojedu s 307 WRC a Bozianem, takže bych se rád pohyboval v první pětce."
Plán soutěží bývá hodně nabitý. Máte čas i na rodinu.
"Mám, ale bohužel velmi málo. Soutěže, testování a spousta sponzorských akcí zabere většinu času. Ale už jsem naplánoval na příští týden týdenní potápění s mojí rodinou v Řecku. V Norsku jsou teď velká vedra, stejně jako v celé Evropě. Proto chodíme s manželkou i dvěma dětmi do jezera nedaleko našeho bydliště ve Spydebergu."
Popište obyčejný den Henninga Solberga.
"Každý den začínám desetikilometrovým během se svým osobním trenérem. Poté následuje práce pro sponzory, což je široké spektrum počínaje autogramiádou a konče návštěvou samotných sponzorů. Mezitím se samozřejmě potkávám i s fanoušky. Každý den v 17:00 vyzvedávám dcerku ze školky, večer je pak rezervován pro rodinu."
Světová automobilová federace FIA navrhla pro příští rok několik změn. Jak se k nim stavíte?
"Pro mě je samozřejmě fantastické, že se do kalendáře dostala Rally Norway. Věřím tomu, že bude ozdobou celého kalendáře. Přestože se jedná o sněhovou soutěž, se Swedish Rally se příliš srovnávat nedá. Cesty v Norsku jsou totiž mnohem užší, navíc v posledních letech tu bývají větši sněhové bariéry. Co se týče dalších změn, v Portugalsku jsem jel v letech 2000 a 2001 a líbilo se mi tam. O soutěži v Irsku nevím vůbec nic. Naopak mě celkem mrzí, že vypadlo Turecko a Kypr. Hlavně Kypr mám rád, obzvláště po mém loňském čtvrtém místě, což je můj dosavadní nejlepší výsledek."

Travaglia na Barumce nepojede

31. července 2006 v 13:47 | správce 2
I přestože uzávěrka přihlášek na letošní Barum Rally Zlín je až tuto středu 2. srpna, již nyní je téměř jisté, že se bude muset obejít bez obhájce loňského prvenství, kterým byla italská posádka Renato Travaglia - Flavio Zanella s Renaultem Clio S1600.
V českých zemích hodně populární Ital pro letošní sezónu podepsal smlouvu s Ralliartem Italy na start v kompletním italském šampionátu za volantem produkčního Mitsubishi Lancer Evo IX. Bohužel, ve stejném termínu, jako zlínská soutěž, se jede Rally Alpi Orientali, jenž je součástí právě národního asfaltového šampionátu na Apeninském poloostrově.
A přestože se Travagliovi v letošní sezóně příliš nedaří a po sezóně zvažuje odchod od Mitsubishi, závazkům v podobě startu na Alpi Orientali bude muset dostát. "Barum rally se mi vždycky líbila a rád bych na ní startoval i v letošním roce, ve stejném termínu se však jede Rally Alpi Orientali, na které musím startovat, protože italský šampionát pro nás má prioritu," potvrdil tyto informace Travaglia.

Soutěž o cestu do Německa

31. července 2006 v 13:45 | správce 2 |  Aktuálně
Odpověz správně na otázku a můžeš získat zdarma místo ve fandícím autobuse na OMV ADAC Rallye Deutschland (11. - 13. 8. 2006), více na www.omvrallyteam.cz
Soutěž začíná v pondělí 31. července ve 12:00 a probíhá pouze do zaplnění všech padesáti míst ve fandícím autobuse. Vyhrávají nejrychleji zaslané správné odpovědi.
Společnost OMV se rozhodla opět vyjít fanouškům Štěpána Vojtěcha vstříc a vypravuje pro ně "fandící" autobus na Německou rally, která startuje v pátek 11. srpna v okolí města Trier.
Loni mohla řada z Vás fandit Štěpánovi s Michalem přímo u trati, a nejinak tomu může být i letos. Chcete-li i vy zažít neopakovatelnou atmosféru světové rally a podpořit naši posádku, neváhejte a pojeďte s námi. Stačí opravdu maličkost... správně odpovědět na soutěžní otázku a být rychlý.

Loeb a Citroën C4 WRC

30. července 2006 v 15:08 | správce 2 |  Aktuálně
Během posledního testu továrního týmu Citroën WRT proběhlo srovnání mezi veleúspěšnou Xsarou WRC a nově vyvíjenou zbraní C4 WRC. Podle Loeba je vidět velký pokrok ve vývoji vozu. Současná jednička polotovárního týmu Kronos WRT je s kvalitami "cé čtyřky" nadmíru spokojena.
Projekt vozu Citroën C4 WRC je starý už několik let. Kvůli nejasné budoucnosti technických pravidel však byl vývoj pozastaven, koncem minulého roku se však naštěstí práce na speciálu znovu rozběhly. Letošní rok patří v továrním týmu plně vývoji nového vozu, což je také hlavním důvodem, proč byl provoz soutěžních Xsar WRC svěřen belgickému týmu Kronos Racing.
Citroën C4 WRC bude poprvé nasazen do soutěže MS na Rally Monte Carlo 2007. Do té doby musí být stoprocentně doladěn, aby mohl Sébastien Loeb bez problému vyrazit za svým dalším titulem. V současné chvíli není jediný důvod, proč by měl být nový vůz nasazen dříve.
Během následujících šesti měsíců proběhne několik dalších srovnávacích testů mezi Xsarou a "cé čtyřkou": "Bude to velice zajímavá práce," předpovídá Loeb. "Pevně věřím, že se auto podaří kompletně připravit a my budeme moci i v příštím roce bojovat s Marcusem a Petterem o nejvyšší pozice."

III. Rally Pelhřimov 2006 - fotografie

30. července 2006 v 15:02 | správce 2 |  Fotogalerie
1. galerie je od Marka Felta - zde.
2. nafotil Libor Jungvirt - zde.
3. galerii naleznete na stránce racingfoto.info - zde. (Tomáš Racek)
4. je na stránce malicek-web.ic.cz - zde.
5. najdete na fc-anvel - zde.
6. připravil Tomáš Kincl - zde.
7. přichystal už známý fotograf Pavel Pešek - zde.
8. je opět na fc-anvel, ale od Šedivce - zde.
9. následuje osmou (od PetraM) - zde.
10. je také na fc-anvel (od Nowiho) - zde.
11. vytvořil foto-kasparek - zde.
12. vyfikl foto-kacerovsky.cz - zde.
13. má ptfoto-kx.cz zde.
14. nafotil Milan Venzhöfer - zde.
15. je zase na racingfoto.info (J.Froněk) - zde.
16. připravil Michal Krch - zde.
17. je na webu rally2.com - zde.
18. je opět na eWRCu (V.Bezděkovský) - zde.
19. pochází také z eWRCu (P.Sagner) - zde.
20. je na autosportu (pro předplatitele) - zde.
21. najdete na webu motor-photo - zde.
22. je na webu rally-foto - zde.
23., už několikátou, naleznete na fc-anvel (M.Krch) - zde.
24. nafotili kluci z portálu smsvýsledkyzdarma.blog.cz - zde.
25. leží na stránce tpro.cz - zde .
26. nafotil jnfoto.blog.cz - zde .
27. galerii s pětadvaceti snímky přichystal Šedivec - zde .
28. je na skodacarsweb - zde .
29. je na webu Petra Řiháka - zde .
30. je na stránkách rallyefoto.ic - zde .

Bratři Panizziovi opět jako posádka

30. července 2006 v 14:54 | správce 2 |  Ostatní info
Po dramatickém odchodu bratří Panizziových z týmu Red Bull a po návratu Gillese za volant Peugeotu, jenž proběhl v rámci testování nového speciálu Peugeot 207 S2000, se oba sourozenci spolu opět posadí do závodního vozu. Stane se tak na blížící se Rally Vinho de Madeira.
Gilles a Hervé Panizzi budou soutěžit coby hosté v Mistrovství Evropy s Renaultem Clio S1600, připraveným francouzskou společností Automeca Sport. S tímto týmem je úzce spjat počátek Gillesovy jezdecké kariéry.
"Moje současná spolupráce s týmem Automeca by se dala nazvat návratem ke kořenům. V roce 1990 jsme totiž společně absolvovali nejprve Alpine Rally, která tehdy byla součástí francouzského mistrovství, a poté Rally Antibes-Azure. Obě soutěže jsem absolvoval s Renaultem R5 Turbo ve skupině N1. Na tuto dobu vzpomínám velice rád, s tímto autem jsme později společně s Hervém vybojovali francouzský titul. Nyní se opět vracíme a v rámci testu pneumatik Michelin můžeme absolvovat portugalskou soutěž."
Hervé sice původně oznámil ukončení své spolujezdecké kariéry po letošní Rally Catalunya, avšak možnost startu na portugalském ostrově se mu zdála natolik lákavá, že se nakonec rozhodl soutěž na Madeiře absolvovat: "V devadesátých letech jsme zde startovali s Peugeotem 306 Maxi a já mám na tuto rally dodnes výborné vzpomínky. Navíc bych se chtěl se svou kariérou rozloučit důstojněji, než na poněkud nepovedené Catalunyi," vysvětluje svůj portugalský start Hervé.
Na Madeiře se sejde velice silná sestava, jenž se bude tvrdě prát o přední pozice. Vedle bratří Panizziů se na start postaví také předloňský mistr Evropy Simon Jean-Joseph, který taktéž pojede s Renaultem Clio S1600. Pozvání přijal i úřadující evropský šampión Renato Travaglia, jenž v italském mistrovství startuje s produkčním mitsubishi, avšak tentokrát usedne do Peugeotu 206 S1600. Chybět samozřejmě nebude tovární tým Fiat, který připraví dva speciály Fiat Punto S2000 pro Giandomenica Bassa a Umberta Scandolu.

Pelhřimov pro Flídra

30. července 2006 v 14:50 | správce 2
Leoš Flídr se Škodou Octavia WRC evo III vyhrál absolutní pořadí rallysprintu v Pelhřimově, jenž se letos jel jako Memoriál Tomáše Vojtěcha. Flídr o čtyřicet vteřin porazil Karla Trněného, jenž byl rovněž za volantem Škody Octavie WRC. Ve třídě PV byl nejrychlejší Polák Tomas Kuchar se Subaru Impreza WRX.
V páté z celkově devíti RZ soutěže se ujal vedení Karel Trněný, ale v čele se neudržel. V posledním měřeném úseku ho Flídr dokázal porazit o více než dvacet vteřin zajistil si triumf v závodu.
Vedoucí muž seriálu Josef Semerád v Pelhřimově startoval s Mitsubishi Lancer evo VII a nakonec díky druhému nejlepšímu absolutnímu času v poslední RZ dojel ve třídě produkčních vozů třetí, pátý absolutně.
Výsledky:
1. Flídr, Ehl (Škoda Octavia WRC) 50:53,1
2. Trněný, Pritzl (Škoda Octavia WRC) -40,2
3. Kuchar, Gerber (Subaru Impreza WRX) -1:04,3
4. Barvík, Mynářová (Mitsubishi Lancer EVO IX) -1:05,7
5. Semerád, Ceplecha (Mitsubishi Lancer EVO VII) -1:20,7
6. Jelínek, Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX) -1:28,5.

RZ na Novém Zélandě se rozdělila na dvě části

29. července 2006 v 8:09 | správce 2 |  Aktuálně
Pořadatelům letošní Propecia Rally New Zealand přibyly nečekané starosti. Kvůli mohutným sesuvům půdy, jejichž sanace vyjde region Waikato na milion dolarů, se muselo upustit od jedné RZ, jenž měla vést postiženou oblastí.
Te Papatapu měla být třináctou rychlostní zkouškou novozélandské rally, avšak po mohutných deštích v průběhu června se utrhla část svahu, který se sesunul na cestu a kompletně znemožnil průjezd po trati. Po konzultaci s představiteli regionu Waikato se pořadatelé rozhodli pro nahrazení této rychlostní zkoušky druhým průjezdem RZ Maungatawhiri, které se původně měla jet pouze jednou.
"Je to jednoznačně nejlepší varianta," říká stavitel novozélandské trati Willard Martin. "Rally Nový Zéland je známá po celém světě díky svému specifickému povrchu, který si pochvalují mnohé soutěžní posádky. Ani letošek nebude výjimkou. Nicméně musím říct, že to je poprvé, kdy jsme museli zkoušku zrušit kvůli jejímu roztržení na dvě části!"
RZ Maungatawhiri se naposledy jela v roce 2002, letos její trať povede v opačném směru. Ostatní RZ však jezdci i diváci budou znát z posledních let.
"Spoustu lidí určitě bude zajímat, že jsme zařadili dva průjezdy Te Koraha - 48 kilometrů dlouhým úsekem, na kterém se střídají různé povrchy, stejně jako rychlejší či naopak techničtější pasáže. Tato RZ bude nesporně nejtěžším testem posádek a jejich techniky."
Klasická RZ Whaanga Coast, populární pro svou přehlednost a jedinečné "mořské" pohledy, letos bude vrcholem soutěže těsně před jejím zakončením. Soutěž zavede posádky a jejich týmy nejprve do regionu Waitomo, kde všichni stráví pátek 17. listopadu. V sobotu bude následovat přesun do oblastí Waikato a Te Akau a v neděli do regionu Raglan.
Operativně pozměněná a dokončená trať už byla schválena FIA, Willard Martin se tedy může plně soustředit na koordinaci spolupráce se starosty a představiteli obcí, jichž se Rally New Zealand týká.
"Toto mezinárodní klání dává oblasti Waikato jedinečnou možnost ukázat se světu. Máme naprosto perfektní vztahy s místními představiteli a společně budeme v následujících měsících pracovat na tom, aby se novozélandská soutěž ukázala v tom nejlepším světle," doplnil Martin.

Snad se to zlepší, říká Vatanen

29. července 2006 v 8:05 | správce 2 |  Ostatní info
Legenda světové rally Ari Vatanen nedávno řekl, že FIA by měla být radikálnější, pokud chce zastavit postupný úpadek rally a přilákat do tohoto sportu více nových značek. Mistrovství světa se v současnosti účastní pouze dva tovární týmy, protože loni odešly týmy Peugeot, Mitsubishi a Škoda. Na scéně tak zůstal pouze Ford a Subaru. Citroën je letos reprezentován soukromým týmem Kronos, avšak jedná se pouze o dočasné opatření, než se tovární tým vrátí s novým modelem C4 WRC. Současný stav mistrovství světa ve Vatanenovi vyvolává smíšené pocity:
"Neměli bychom se řídit tím, co zde dlouhá léta platilo a fungovalo. Musíme si uvědomit, že tento sport se díky povoleným technologiím stal extrémně nákladným. Mnohé týmy to samozřejmě odradí, pokud usoudí, že se jim tak velké investice nevyplatí, z rally odejdou a budou se věnovat jiným činnostem."
"Je zcela evidentní, že je něco špatně - jsou zde maximálně tři jezdci, kteří jsou schopní bojovat o vítězství. Vlastně jen jeden, Sébastien Loeb. Takže se dá říct, že poměr mezi investicemi do rally a šancí na vítězství je v současné chvíli hodně nevýhodný."
Co by mistr světa roku 1981 změnil?
"Rally musí mít jednu základní vlastnost, a to že je snadno přístupná. Jak pro jezdce, tak pro diváky. Vstup do soutěží by měl být začínajícím posádkám maximálně usnadněn. Také veřejnost by měla mít volnější podmínky. Když se chce rodina se třemi dětmi podívat do servisní zóny, musí nechat u vstupu celé jmění. Rally je specifický sport a měl by se veřejnosti co nejvíce otevřít."
"V současné chvíli se nezdá, že by se továrním týmům investujícím do soutěžní techniky náklady v nějaké větší míře vracely. Takže by se možná měla změnit technologie v závodních vozech. Kdyby se například musely používat pouze čtyřstupňové převodovky nebo by se zakázal pohon zadní nápravy, náklady by se výrazně snížily. Domnívám se, že na podobně radikální změny v současné době stagnující světový rallysport čeká."
FIA během posledních let zavedla mnoho nových pravidel a předpisů, přičemž jedním z nejkritizovanějších byl tzv. systém SupeRally. Podle mnohých toto pravidlo znehodnocovalo skutečné souboje na trati, Ari Vatanen si však myslí, že v současné době se tento systém hodí:
"Opět to jde ruku v ruce s obrovskými finančními náklady. Pokud musíte odstoupit na začátku první etapy, stačí vůz opravit a další den se opět můžete postavit na start. Bez tohoto systému by tým mohl akorát sbalit své vybavení, odjet a veškeré investice by byly ztraceny v nenávratnu. Takže myšlenku tohoto systému podporuji," řekl Vatanen.
I přes kritiku současné rally Vatanen tento sport miluje a věří, že se situace zlepší: "V tomto momentu se sice zdá, že má úroveň mistrovství světa klesající tendenci, ale to se určitě zanedlouho změní. Rally má podporu po celém světě, pouze oficiální představitelé tohoto krásného sportu by měli pracovat více v zájmu této disciplíny," dodal Vatanen.

Britské rally jedou i bez WRCček

29. července 2006 v 8:02 | správce 2 |  Ostatní info
Mark Higgins řekl, že rozhodnutí zakázat vozům specifikace WRC od letošní sezony účast v britském šampionátu bylo sice kontroverzní, ale správné. Podle bývalého britského mistra první dvě letošní soutěže ukázaly, že i bez nejsilnějších vozů rally nijak nestrádá, naopak se zostřily vzájemné souboje mezi jezdci.
"Něco se s tím muselo udělat, britská rally se začala vymykat kontrole, zejména její finanční stránka," vysvětluje Higgins. "Během letošní sezony se ukázalo, že skupina N nyní nabízí mnohem vyrovnanější souboje. Na dvou uplynulých soutěžích bylo pět vozů, které se praly o vítězství a na rychlostních zkouškách zajížděly nové rekordy. A o tom to je, z pohledu jezdce by nemělo být podstatné, s čím právě jedete, ale jakou vedete bitvu se soupeři. V tomto směru šlo britské mistrovství jednoznačně nahoru."
Higgins letos jezdí se Subaru Impreza N12 týmu Stobart. Na úvodním podniku (Pirelli Rally) si dojel pro druhé místo, na druhé soutěži, jenž byla Jim Clark Memorial Rally, přišlo nejtěsnější možné vítězství. Mark Higgins a jeho soupeř Rory Galligan totiž měli v cíli soutěže po 17 odjetých rychlostních zkouškách naprosto shodný čas!! Díky pravidlům však bylo prvenství připsáno Higginsovi.
"Pirelli Rally se vyvíjela velice dobře. Měli jsme vybudovaný asi čtyřicetisekundový náskok, jenže během posledního dne jsme chytili dva defekty a tak jsme se propadli," řekl Higgins. "Na Jim Clark Rally pak přišel parádní souboj s Rory Galliganem. Pokud si dobře vzpomínám, největší rozdíl mezi námi byl kolem sedmi sekund. Ten však zmizel během poslední rychlostní zkoušky a obě naše posádky přijely do cíle s na desetinu stejným časem. V britském mistrovství se taková situace ještě nikdy nestala, takže jsme tak trochu přepsali historii - naštěstí to pro nás dopadlo dobře, po dlouhé řadě druhých míst si konečně můžeme připsat další vítězství."
Britský šampionát nyní pokračuje podnikem na Isle of Man, kde by si Higgins rád upevnil svou pozici v celkové klasifikaci. Nyní sice vede, ale s pouze tříbodovým mankem mu dýchá na záda druhý Ryan Champion.
"Rally Isle of Man je mou domácí soutěží, v minulosti jsme zde zaznamenali několik dobrých výsledků. Zdejší tratě by mohly našemu Subaru sedět, rozhodně víc, než ty na Jim Clark Rally. Pokud by se nám podařilo upevnit pozice v celkové klasifikaci, bylo by to naprosto skvělé, to je cíl, se kterým na ostrov pojedeme," dodává Higgins.

RedBull testoval

29. července 2006 v 7:56 | správce 2
Tým Red Bull se během uplynulých týdnů intenzivně připravoval na druhou polovičku sezony, během které absolvuje rally v Německu, na Kypru, v Turecku a Walesu.
"Kladli jsme velký důraz na optimalizaci výkonu motoru, hodně jsme laborovali také s vyvážením vozu a jeho těžiště. Změnami prošly i tlumiče a pružiny, stejně jako vodní pumpy a aktivní diferenciály," upřesnil činnost v uplynulých dnech hlavní technik týmu Němec Dietmar Metrich, jenž měl na starost také test, který historicky poprvé proběhl plně v režii týmu BRR.
Modrá Fabie se proháněla po pětikilometrovém úseku nedaleko městečka Rosenau pod průsmykem Hengstpass. Charakter tohoto úseku byl velice podobný silnicím v moselských vinicích, kde se zanedlouho pojede Rally Deutschland.
V okolí Rosenau jezdil pro německou soutěž nominovaný Mattias Ekström, současná hvězda série DTM, který zde zároveň představil svého nového spolujezdce. Tím nakonec bude po dlouhém rozhodování Jonas Andersson. Posádka najezdila zhruba 160 kilometrů bez jakýchkoliv komplikací.
Hodnocení švédského pilota bylo vesměs pozitivní: "Byla to velice zajímavá zkušenost. Hodně jsem se přiučil, zvykl jsem si na chování fabie WRC a navíc jsem stihl trochu zapracovat na jízdním stylu. Položili jsme solidní základ pro další test, který proběhne v Německu těsně před startem soutěže. Spolupráce s novým spolujezdcem byla naprosto bezchybná. Jsem rád, že Jonas usedne vedle mě."
V Rosenau byla přítomna i jednička týmu Andreas Aigner. Ten však tentokrát pouze zastával roli diváka, do kokpitu se posadí až při dalším testu, který by měl proběhnout příští týden. Poté se celý tým přesune do Německa, kde jezdci na tratích mezi vinicemi a ve vojenském prostoru Baumholder najezdí další testovací kilometry.
Během letní přestávky se také v rámci přípravy uskutečnil šotolinový test před Cyprus Rally, kterého se zúčastnil Fin Harri Rovanperä. Na voze se zkoušelo inovované řízení a pozměněné aktivní i pasivní diferenciály. Tyto komponenty se budou ladit i při dalších zkušebních jízdách na šotolině, které však přijdou na řadu až po Rally Deutschland.

III. Rally Pelhřimov LIVE

29. července 2006 v 7:00 | Správce |  Aktuálně
Právě probíhá III. Pelhřimov rallye. Ostatní informace naleznete ZDE . V průběhu dne vás budeme aktuálně informovat.

Možný návrat Škody WRT v roce 2008

28. července 2006 v 14:19 | správce 2 |  Aktuálně
S novým modelem Fabie postaveným podle specifikace WRC by se mohla Škoda v roce 2008 znovu objevit na tratích Mistrovství světa. V Mladé Boleslavi by mělo být definitivně jasno během podzimu.
Po řadě nevýrazných výsledků se na konci loňské sezony tovární tým Škoda Motorsport stáhl ze světových tratí. Letos pouze poskytuje technickou podporu privátním týmům, provozujícím Fabie WRC (Duval, RedBull, Kopecký), nicméně tím stále zůstává v kontaktu s děním ve světových rally.
"Očekávám, že se o naší další účasti v MS rozhodne během podzimu," předpovídá sportovní šéf Škody Motorsport Martin Mühlmeier. "Zatím není jasné, s jakým vozem by se jelo, avšak určitě bychom postavili zbrusu nový speciál. Octavia je příliš velká, takže bych to viděl spíše na novou fabii, ta je už v sérii hodně zajímavá. Musím ale zdůraznit, že rozhodnutí ještě nepadlo, klidně se může stát, že bude náš tým definitivně zrušen."
V návrat boleslavského týmu doufají spousty fanoušků, nejen těch českých. Mühlmeier však upozorňuje, že i v případě odsouhlasení návratu by si příznivci Škody nějakou dobu počkali, než by se nový soutěžní vůz objevil na trati: "Na předchozím voze jsme zjistili, že kompletní vývoj zabere minimálně dva roky. Práce na první fabii WRC jsme trochu uspěchali a nevyplatilo se to. To se už nesmí opakovat," říká Mühlmeier.

Velkolepá čísla k Rally Deutschland 2006

28. července 2006 v 10:34 | správce 2
200,000 očekávaných diváků u trati
6,700 směrových tabulí a návěstí podél trati
3,000 pořadatelů a pomocníků
1,400 šipek usměrňujících diváky v blízkosti diváckých zón
471 vytištěných itinerářů
450 akreditovaných novinářů
420 kilometrů pásky pro vytýčení a zabezpečení trati
224 sad nálepek pro doprovodné vozy
209 uzavírek silnic v okolí trati
160 dočasně zřízených telefonních linek v areálu ředitelství rally
152 stran v oficiálním programu
150 vozidel zajišťujících distribuci materiálu
83 vyznačených diváckých míst
78 přihlášených posádek
73 starostů a veřejných činitelů obcí podél trati, spolupracujících s pořadateli
60 neveřejných mobilních telefonů pro organizátory a komisaře
48 návěstí umístěných na dálnicích
42 kilometrů plastových plotů
31 smluv na cateringové služby
30 komentovaných zón v diváckých místech
27 zemí, ze kterých přijedou soutěžící posádky
24 laptopů použitých na ředitelství rally
19 rychlostních zkoušek
18 faxů na ředitelství rally
8 míst s možností připojení k síti Wi-Fi
8 reportérů a komentátorů
4 jazyky oficiálního zpravodajství z rally
1 vítěz

Otázky pro Mikko Hirvonena

28. července 2006 v 10:30 | Webmaster
Zde je 20 otázek pro Mikka. Jeho odpovědi jsou vytažené.
1. Kdo je váš největší dětský hrdina?
a) Spiderman
b) Hulk
c) Superman
2. S kým byste si nejraději popovídal z očí do očí?
a) Leonardo da Vinci
b) Madonna
c) Sylvester Stallone
3. Které tři lidi byste pozval k sobě domů na party?
a) Stevena Spielberga, Malcolma Wilsona a Kari Vaananena
b) Matti Taneli Vanhanena, Anneli Jaatteenmaki a Evu-Riittu Siitonen
c) Mela Gibsona, Johnnyho Deppa a George Bushe
4. S kým byste nejraději ztroskotal na pustém ostrově?
a) S Christinou Aguilera
b) S Ninni Laaksonen
c) S Malcolmem Wilsonem
5. Které tři věci byste si vzal na pustý ostrov?
a) Televizi, DVD přehrávač a šampaňské
b) Loď, palivo a GPS
c) Jídlo, vodu a kuchařku
6. Jakou nejužitečnější věc vlastníte?
a) Sea Ray 480DB model 1999
b) Svou hlavu
c) Mou pravou nohu
7. Kde byste rád strávil příští dovolenou? Bez ohledu na peníze…
a) Vietnam
b) Měsíc
c) Madagaskar
8. Kdybyste se měl proměnit ve zvíře, které by to bylo?
a) Kůň
b) Gepard
c) Lev
9. Jakou hudbu právě posloucháte v autě?
a) Beethovena a Mozarta
b) Madonnu a Coldplay
c) Metallicu a Limp Bizkit
10. Kolik skladeb máte uloženo ve svém iPodu?
a) Žádný nemám
b) Nemůžu si vzpomenout, ztratil jsem ho
c) Asi stovky
11. Kdybyste nejezdil rally, jaké by bylo vaše povolání?
a) Dobrodruh
b) Mechanik
c) Pilot letadla
12. Která z uvedených činností je vám nejvíce odporná?
a) Skok z letadla s padákem na zádech
b) Australské plavání v moři plném žraloků
c) Být nucen pít Red Bull
13. Jaké je vaše životní motto?
a) Vítězství nade vše
b) Nechat se unášet proudem
c) Užívat si každý den zvlášť a nikdy se nevzdávat
14. Nejoblíbenější jídlo?
a) Kuřecí směs mé přítelkyně
b) Hrachovka a bramborové placičky
c) Kuřecí salát
15. Váš nejoblíbenější film?
a) Rambo III
b) Terminator II
c) Série Bratrstvo neohrožených
16. Elvis nebo Beatles?
a) Elvis
b) The Beatles
c) Ani jedno
17. Přeplňovaný čtyřválec nebo velký motor V8?
a) V8
b) Čtyřválcové turbo
c) Ani jedno
18. Horská dráha nebo bungee jumping?
a) Bungee jumping
b) Horská dráha
c) Ani jedno
19. Pivo nebo tvrdý alkohol?
a) Lihoviny
b) Pivo
c) Ani jedno
20. Kdybyste se měl sám popsat třemi slovy, která by to byla?
a) Ambiciózní, klidný, trpělivý
b) Nervózní, odhodlaný, šťastný
c) Netrpělivý, impulzivní, spontánní

Severní Kypr ovládl Ercan Kazaz

28. července 2006 v 10:21 | správce 2 |  Ostatní info
Ercan Kazaz se stal vítězem 17. ročníku North Cyprus Rally. Za volantem své imprezy WRC se ujal vedení už na páteční super RZ "Zet Pist", když za sebou nechal svého největšího soupeře Cema Aytace s vozem Hyundai Accent WRC. Pravé souboje však propukly až v sobotu ráno, kdy jezdci vstoupili do první etapy rally, ve které je čekalo 7 rychlostních zkoušek v délce 92 kilometrů. Kromě prachu posádky bojovaly také s vysokými teplotami, které dosahovaly až 45°C.
Kazaz si při svém prvním startu na severním Kypru velice rychle zvykl na místní podmínky a vyhrál pět RZ. Poté však subaru potrápily technické problémy a Turek se propadl za Aytace, na kterého ztrácel 33 sekund. Kazaz však tuto ztrátu během dvou vložek zlikvidoval a na konci první etapy se vrátil zpět do čela, k čemuž mu pomohla i havárie Aytace, který musel kvůli velkému poškození svého hyundaie odstoupit.
V neděli turecký jezdec vyhrál tři ze čtyř rychlostních zkoušek a s mohutným náskokem téměř tří a půl minut na druhého Ortace Cetinera s "áčkovým" lancerem Evo VII. Jezdec Subaru Turkey Rally Teamu tak mohl se svým týmem a fanoušky oslavit své premiérové vítězství na Kypru: "Chtěli jsme dohnat bodovou ztrátu, která vznikla díky našemu výpadku na Hitit Rally. Doufám, že se šampionát rozhodne už na nadcházející Bursa Rally," uvažuje Kazaz.
"Velké zásluhy patří týmu, díky jehož práci naše Impreza skvěle fungovala i v extrémním horku. Také bych chtěl poděkovat všem fanouškům, kteří nás přišli podpořit na trať!"
Díky prvenství na severním Kypru se tým STRT vrátil do čela celkové klasifikace. Stejně tak se i Ercan Kazaz dostal zpět na vedoucí pozici v hodnocení jezdců, když se mu podařilo smazat bodové manko po nevydařené Hitit Rally v Ankaře. Na druhého Volkana Isika má nyní náskok 11,5 bodu.

Ekström o Německu 2006

28. července 2006 v 10:18 | správce 2
V týmu Red Bull se mění jezdci na místě týmové dvojky jako na běžícím pásu. Nejinak tomu bude i v Německu. Účast na nadcházejícím podniku totiž dlouho dopředu odvolal Harri Rovanperä, kterého nahradí jedna z největších hvězd série DTM Mattias Ekström. 28letý Švéd tak v letošní sezoně usedne po startu na domácí Švédské rally do kokpitu modré fabie již podruhé.
Sportovní ředitel Audi Wolfgang Ullrich vás po posledním závodě DTM na Norisringu uvolnil na srpnovou Rally Deutschland. Máte z toho radost?
Mattias Ekström: "Určitě! Obě disciplíny mě velice baví. Jelikož je mým hlavním programem série DTM, beru rally jako vítanou změnu. Navíc i na rychlostních zkouškách jsem dokázal zajet velice dobré časy. Ať už to bylo ve Španělsku nebo Švédsku, vždycky takový výsledek zvýší vaši motivaci."
DTM nebo rally - co je pro vás rizikovější a náročnější?
"Jedna soutěž mistrovství světa vydá minimálně za tři závody. Prakticky celý týden sedíte v závodním nebo tréninkovém autě, o vydatném spánku se také rozhodně nedá hovořit, jelikož se ráno velmi brzo vstává. Takže musíte mít vynikající kondici, protože často musíte sáhnout do svých fyzických rezerv. Největší riziko se samozřejmě nachází na rychlostních zkouškách, tam něco jako únikové zóny, které znám z okruhů, neexistuje."
Jak na vás působí trať Rally Deutschland?
"Prakticky celou trať jsem si "projel" díky on-board záznamům ze všech tří etap. V roce 1999 jsem navíc se svou přítelkyní a dřívější spolujezdkyní Tinou Thörnerovou navštívil rychlostní vložky ve vinicích, takže nějaké představy o trati mám. Po závodě DTM na Norisringu jsem v Rakousku absolvoval testování, abych se opět sžil s fabií WRC, se kterou jsem v únoru absolvoval Švédskou rally. Další test proběhne ještě 7. srpna, tentokrát už přímo na místě, v Moselských vinicích."
Kdo vás bude během Německé rally navigovat?
"Spolu s týmem Red Bull Škoda nyní vybíráme ze dvou kandidátů, kteří mají se světovými soutěžemi bohaté zkušenosti. Rozhodnutí by mělo padnout během tohoto týdne. Jsem přesvědčen, že vybereme dobře, neboť volba spolujezdce je pro můj výkon v Německu hodně důležitá. "
Jaká etapa Rally Deutschland se vám nejvíce líbí?
"Jednoznačně rychlé a široké asfalty v Sársku. Horší to bude ve vinicích, jelikož tam jsou silnice mnohem užší a zatáčkovitější, zatím nedokážu odhadnout, jak se s těmito tratěmi poperu. Etapa ve vojenském prostoru Baumholder mě vůbec neoslovila, tam mám obavy z betonových bloků, které se již mnoha posádkám při kontaktu ukázaly být osudnými."
Jaké počasí by vám během rally vyhovovalo?
"Je mi jedno, zda bude sucho nebo bude pršet, hlavně, aby počasí bylo konstantní. Nerad bych se totiž spálil při volbě pneumatik."
Přemýšlíte v budoucnu o trvalé výměně DTM za rally?
"To rozhodně nehrozí. Rally je pro mě zpestřením mé okruhové kariéry, navíc si tím prohlubují své jezdecké zkušenosti. Mé účinkování v DTM a v týmu Audi je nyní nejvyšší prioritou."