Září 2006

IC WEST Václavská rally Kramolín 2006 - fotografie

30. září 2006 v 15:18 | správce 2 |  Fotogalerie
1. galerie se nachází na rally-mania - zde .
2. je na ptfoto.xf - zde .

Labská Trotina Rallye 2006

30. září 2006 v 11:03 | Spávce
Tato rallye se jede již tradičně okolo Hradce Králového. Prozatím přidáváme alespoň ty nejzákladnějčí informace o tomto podniku v MČR. Zde se pojedou 4 šampionáty:
  • Mistovství české republiky ve sprintrallye
  • Rallye super serie
  • Mistrovství české republiky v raylle historických automobilů
  • Pohár české republiky v rallye
Mapy (zatím nejsou)
Divácká místa (zatím nejsou)
Další informace přineseme později. Děkujeme za pochopení

Rally of Turkey 2006

29. září 2006 v 22:34 | Spávce
Tato rally se jede 13. - 15. října 2006 tak alespoň vám přineseme několik základních informací o této rally.

IC West historic rally 2006

29. září 2006 v 16:32 | Spávce
Již tradiční závod se včera jel v Kramolíně. Také náš tým se zúčastnil, ale bohužel nebyl žádný pohár, protože sloučili třídu H2 a H3 a jak sami uznáte, H3 se nedá stačit s MBčkem. Právě přidáváme nějaké fotky a videa z této rally.

"Garde" bude nejspíše pilotovat místo Loeba

29. září 2006 v 9:50 | správce 2
Ve středu večer obletěla celý svět zpráva o tom, že Sébastien Loeb si zlomil při jízdě na horském kole ruku a musel být o den později operován ve Švýcarsku. Zákrok dopadl výtečně, přesto Loeb vynechá nejméně Tureckou rally.
"Je jasné, že to nepřišlo ve vhodnou dobu, ale stojíme na Sébastienově straně. Musíme jej maximálně podpořit a nechat jej odpočívat," řekl na úvod šéf týmu Kronos Racing Marc Van Dalen.
Jak na tom Sébastien nyní je?
"Cítí se velmi unaveně, takže potřebuje relaxovat. Potřebuje klid a hlavně spát. Samozřejmě to respektujeme."
Kdy se Vám smutná zpráva donesla?
"Dozvěděl jsem se to ve středu ráno. Volal mi sám Sébastien. Byla to hrozná zpráva. Jsme ale za ním. Jsme jeden tým, v dobrém i zlém."
Kdo by jej mohl podle Vás zastoupit?
"Máme celkem dost možností, ale žádná nedokáže nahradit Sébastiena, protože je dnes opravdu nejlepší. Máme v hledáčku čtyři nebo pět jmen. Dáme si na čas, abychom vybrali toho nejlepšího, ale Sébastien je nenahraditelný."
Jaká jsou to jména?
"Musí to být někdo, kdo bude schopen konkurovat Marcusi Grönholmovi, protože jinak by Marcus vyhrál velmi jednoduše a bez práce. Nemohu vám nyní sdělit kdo přesně, ale samozřejmě uvažujeme především o Tonim Gardemeisterovi. Musíme ale zvážit pro a proti u všech jmen a pak se rozhodneme."
Jak dlouho bude Sébastien chybět?
"To ještě nedokáže nikdo říci. Určitě to bude v Turecku. Pak by ale mohl chybět také v Austrálii a na Novém Zélandu. Žádný doktor neřekne, za jak dlouho to bude OK. Musíme tedy najít opravdu velmi dobrou náhradu a doufat, že se Sébastien uzdraví co nejdříve."

Loeb si zlomil ruku!

29. září 2006 v 9:46 | správce 2 |  Aktuálně
Úřadující světový šampion v automobilových soutěžích nevybojuje už na nadcházející Turecké rally titul letošního mistra světa. Důvodem jeho absence bude zlomenina paže na pravé ruce, jenž mu vystaví stop minimálně právě pro Tureckou rally.
Francouzský rekordman v počtu vítězství na soutěžích MS si zranění přivodil ve Švýcarsku během projížďky na horském kole. V současné době není jasné, na jak dlouho bude Sébastien Loeb vyřazen ze světového šampionátu, po Turecké rally je další naplánovanou soutěží až Australská rally koncem října.
Sébastien Loeb k tomu na své oficiální stránce řekl: "Jel jsem na horském kole po lesní cestě a přední kolo se mi zarazilo o kámen. Šel jsem přes řídítka a dopadl na loket tak nešťastně, že jsem si zlomil kost."
Operaci se francouzský jezdec podrobil v Lausanne ve Švýcarsku. "Dnes ráno jsem byl operován a odpoledne mě doktor informoval o situaci. Vše proběhlo v pořádku. Je jasné, že Tureckou rally vynechám. Doufám, že budu v pořádku co nejdříve," dodal Francouz.
Tým Kronos Citroën ještě nerozhodl o tom, kdo SébaLoeba nahradí v Turecku.

!!!World Rally Car možná skončí i ve World Rally Championship!!!

25. září 2006 v 15:14 | správce 2 |  Aktuálně
Podle zpráv, jenž jsme měli možnost dát v uplynulých dnech dohromady, je Světová automobilová federace definitivně rozhodnuta ukončit co nejdříve vládu prestižní kategorie WRC v seriálu soutěží mistrovství světa. Vozy WRC tedy čeká podobný osud, jaký před řadou let potkal legendární našlapaná Béčka.
Na rozdíl od skupiny B, která byla zrušena zejména kvůli hledisku bezpečnosti posádek i diváků, u kategorie WRC FIA dlouhodobě argumentuje především vysokými náklady. Ty se snažila v poslední době eliminovat zákazem možnosti používání speciálních materiálů, aktivních prvků a elektroniky, ale prakticky bezvýsledně.
Po postupném vyřazení vozů této nejsilnější skupiny, společně s ostatními přeplňovanými čtyřkolkami a kitovými dvoulitry ze seriálu Mistrovství Evropy a dalších regionálních šampionátů, konaných pod hlavičkou FIA, nebudou vozy WRC startovat ani v elitním světovém seriálu. Termín je přitom neúprosný: rok 2008!
Společně s částečnou ekonomickou recesí v automobilovém průmyslu a ukončení či pozastavení programu WRC několika týmy se tak FIA (doufejme) snaží hledat východisko z neutěšené situace. Po řadě spíše zmatečných návrhů se zdá, že východiskem bude nakonec přeci jenom kategorie Super 2000, tedy jakási levnější varianta WRC, která by nicméně měla zachovat atraktivitu automobilových rally.
Naše nejnovější informace hovoří o tom, že právě s vozem specifikace Super 2000 hodlá v mistrovství světa zápolit hned sedm továrních týmů, což by bylo samozřejmě přínosem a oním očekáváným vitálním impulsem pro tento šampionát, který v posledních dvou letech bez jakýchkoliv pochybností ztratil hodně ze své popularity. Pro českého fanouška je pak samozřejmě dvojnásobně zajímavá informace, že svůj comeback do MS plánuje také mladoboleslavská automobilka Škoda, jejíž speciál Super 2000 by měl být homologován již v polovině příštího roku!
K výše uvedeným informacím se nám, prakticky podle očekávání, nepodařilo získat oficiální vyjádření kterékoliv ze zainteresovaných stran, nicméně, nedočkali jsme se ani jejich popření.
Vozy kategorie WRC se v MS FIA objevily ve druhé polovině 90-tých let minulého století. Jejich hlavním specifikem je přeplňovaný dvoulitrový motor s maximálním výkonem 300 koní a pohon všech čtyř kol. Vzhledově vychází ze standardních silničních modelů, ovšem s těmi je spojuje prakticky pouze skelet karoserie a blok motoru. Cena špičkového továrního modelu dosahuje ceny přes 20 milionů Kč.
Nejrůznější modely vozů kategorie WRC v průběhu deseti let představilo hned několik významných automobilek - Citroen (Xsara, C4), Ford (Escort, Focus), Hyundai (Accent), Mitsubishi (Lancer), Toyota (Corolla), Peugeot (206, 307), Seat (Cordoba), Subaru (Impreza), Škoda (Octavia, Fabia).
S nastupující kategorií Super 2000, u níž by cena vozu oficiálně neměla přesahovat hodnotu 180.000,- Euro (tedy něco přes 5 milionů Kč), má zatím jediné výraznější zkušenosti italská automobilka Fiat. Její Grande Punto Super 2000 pilotované Giandomenicem Bassem vybojovalo v letošním roce titul starého kontinentu, když na asfaltových soutěžích prakticky nenašlo přemožitele, ale své slabiny ukázalo na nezpevněných površích. Navíc není tajemstvím, že se turínská automobilka u svého speciálu stále potýká s problémy s transmisemi.

Boj to byl velký...

25. září 2006 v 15:09 | správce 2
Séb Loeb dokázal na Kyperské rally vybojovat své už osmadvacáté vítězství v seriálu MS a postupně se tak vzdaluje Carlosu Sainzovi, jenž má na svém kontě úspěchů 26. Navíc Francouz vyhrál Kyperskou rally znovu po velkém souboji s Marcusem Grönholmem. Fin tak prohrál již druhý souboj v řadě.
Přitom Marcus přišel o své vedení na RZ 14 (stejně jako v Japonsku), kde udělal hodiny. Od té chvíle Sébastien svůj náskok jen a jen zvyšoval. V neděli si pak svou vedoucí pozici s přehledem udržel. "Měl jsem stále na mysli Japonskou rally," řekl Loeb.
"Tam jsem také v neděli vedl o půl minuty, ale Marcus to stáhl na necelých sedm vteřin. Nechtěl jsem, aby se to opakovala, a tak jsem jel v neděli ráno nadoraz. Na dalších mezičasech už jsem viděl, že Marcus zvolnil. Zvolnil jsem tedy také a upravil rychlost podle něj. Byl to mnohem klidnější závěr, než před třemi týdny v Japonsku."
"Náš tým byl na rally dobře připravený. Hodně jsme testovali a to se nám vyplatilo. Doufám, že Xsara WRC bude stejně tak dobrá i v posledních čtyřech podnicích a pomůže mi získat třetí titul. Také věřím, že se nám podaří získat maximum bodů pro tým, který se utká o vítězství s Fordem," doplnil Francouz.
Šéf týmu Kronos Racing Marc Van Dalen dodal: "Na jedné straně mám velkou radost z úspěchu Sébastiena a na druhou stranu jsem smutný z toho, že ani jeden z našich španělských jezdců nedojeli do cíle po vlastní ose. Xavier si potřeboval zvednout sebevědomí a to se mu i podařilo. Jel po celý víkend skvěle. Zasloužil si být šestý, ale nestalo se... To, co se stalo Danimu, je politováníhodné, jelikož dobře víme, že každý bod se v MS FIA značek počítá. Stále ale vedeme a uděláme maximum proto, abychom vedení udrželi."

Boj ve značkách bude zajímavý!

25. září 2006 v 15:05 | správce 2
Dva piloty na stupních vítězů měl po Kyperské rally tým Ford WRT a boj o titul mistra světa v hodnocení značek se dále přiostřil. Marcus Grönholm a Timo Rautiainen dojeli do cíle druzí, Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen si s dalším Focusem RS WRC dojeli na sluncem zalitých cestách středomořského ostrova pro třetí místo. Náskok na vedoucí tým v hodnocení značek snížil Ford na pouhých sedm bodů.
V bitvě o titul mistra světa získal Ford o čtyři body více než Kronos Citroen a za poslední tři soutěže snížil jeho náskok o celých deset bodů. Marcus Grönholm si upevnil druhou pozici v šampionátu jezdců a Mikko Hirvonen se přiblížil třetímu Danielovi Sordovi na rozdíl dvou bodů.
Dvanáctý závod světového šampionátu dostál své pověsti rozbíječky pro auta. Teploty vzduchu vystoupaly až na 38°C a balvany poseté tratě v pohoří Troodos byly v průběhu tří dní pro mnoho posádek nad jejich síly. Focusy RS WRC však neměly během 288,51 kilometrů rozdělených do dvaceti úseků žádné problémy. (Dvě rychlostní zkoušky, včetně divácké, vedoucí ulicemi Limasolu, byly z bezpečnostních důvodů zrušeny.)
Marcus Grönholm vedl soutěž od startu až do sobotního odpoledne, kdy dostal hodiny a nedobrovolně přepustil první místo Sebastienu Loebovi. Do poslední etapy startoval 21,8 s za Francouzem a na úvodní rychlostní zkoušce zaútočil. Když ale zjistil, že Loeb nehodlá ve svém tempu polevit, rozhodl se osmatřicetiletý Fin zvolnit a neriskovat ztrátu druhého místa a důležitých bodů do hodnocení značek. I přesto vyhrál další tři měřené úseky (celkem byl nejrychlejší na devíti) a do cíle dojel 21,8 s za Loebem.
"Z hlediska šampionátu značek je to skvělý výsledek," říká Grönholm. "Na to, abych porazil Loeba, jsem tu ale bohužel nebyl dost rychlý. Tratě jsou nesmírně zatáčkovité a někde musíte řadit až na jedničku. To je velký rozdíl oproti Řecku, kde jsme v červnu vyhráli. S autem jsme neměli žádné velké problémy, bylo v těchto podmínkách znovu velmi odolné. Bylo tu takové vedro, že to bylo jak ve špatné sauně! Příště pojedeme v Turecku, kde by mělo být chladněji. Bude to ale další těžká soutěž. Máme vyzkoušeno, že Focus WRC je v drsných podmínkách dobrý a tak už se těším na další bitvu s Loebem - a na to, že ho porazím!"
Mikko Hirvonen se na třetí příčce usadil již během prvního dne a před čtvrtým Manfredem Stohlem si vybudoval uspokojivý náskok. Šestadvacetiletý Fin si během poslední etapy hlídal Rakušanovy mezičasy, které mu tým hlásil do sluchátek. Podle nich upravoval své tempo. V cíli byl před Stohlem o 1 minutu a 23,6s a potřetí za sebou skončil třetí.
"Jsou to mé páté stupně vítězů během šesti rally a to nám pomohlo ke snížení ztráty v obou šampionátech, což byl náš cíl," říká Hirvonen. "Nemohl jsem se tu stále dostat do správného tempa. Včera večer jsme dlouho povídali s Marcusem a Christianem Loriauxem (technický ředitel) a myslím, že jsem udělal chybu v nastavení auta pro tuto soutěž. Rozhodoval jsem se o něm před startem a znovu jsem se něčemu přiučil. Zjistil jsem, že na další rally v Turecku mohu být ještě více konkurenceschopný. Jsem rád, že jsem se v šampionátu přiblížil Danimu Sordovi a dostávám ho trochu pod tlak. Moji mechanici tu odvedli v těžkých podmínkách skvělou práci, bylo to velké týmové nasazení."
Ředitel týmu Ford Malcolm Wilson říká: "S Marcusem jsme se rozhodli, že počkáme, jak bude probíhat dnešní první rychlostní zkouška. Když jsme pak cítili, že nebude možné získat ztracený čas zpět, mohl trochu zvolnit. Body do hodnocení značek byly příliš důležité na to, abychom riskovali. Právě nyní je ve hře všechno. S výkonem a naší spolehlivostí na jedné z nejtěžších soutěží jsem spokojený. Je to pro nás důležitý základ pro zbytek sezony."
Šéf Ford TeamRS Jost Capito se přidává: "Naším cíle bylo snížení ztráty v šampionátu značek a to se nám podařilo. Jsme nyní v pozici, kdy můžeme v boji o titul reálně zaútočit . V první sezoně zcela nového Focusu RS WRC je to více, než jsme čekali."
Třináctým podnikem světového šampionátu v rally bude další náročný podnik v oblasti Středozemního moře. Turecká rally má základnu v letovisku Kemer a pojede se ve dnech 12. - 15. října.

Rallye Cyprus 2006 - fotografie

25. září 2006 v 14:57 | správce 2 |  Fotogalerie
1 . je na rally2.com - zde .
2. se nachází na rally-manii - zde .

Rally Kypr live - I.etapa (1. - 4.RZ)

22. září 2006 v 14:29 | správce 2 |  Aktuálně
Úvodní etapa se vyvjí každou následující zkouškou ve prospěch Marcuse Grönholma, který vyhrál tři testy z dosavadních čtyř odjetých. Ve čtvrté zkoušce ho překonal překvapivě Petter Solberg. Marcus byl tedy zatím vždy rychlejší než Loeb, který je zatím druhý za Finem a ztrácí na něj 18,5 vteřiny.
Třetí je Mikko Hirvonen se ztrátou něco okolo 27 vteřin na Séba, čtvrtý je Toni Gardemeister, který letos jede nejspíše poslední závod MS. Nyní ztrácí na Mikka jen 5 sekund. Pátý je Stohl, šestý Atkinson a sedmý Petter Solberg, jenž v tuhle chvíli ztrácí na svého kolegu jen 0,2 sekundy a na vedoucího už 1 minutu, poněvadž dostal penalizaci 10 vteřin za předčasný start do RZ 2.

Rally Kypr 2006 live - Shakedown

21. září 2006 v 20:43 | správce 2 |  Aktuálně
Dnes proběhl na Kypru shakedown, jenž jezdci absolvovali na rozbitém šestikilometrovém úseku. Vítězem se stal Sébastien Loeb, jež nechal jen těsně za svými zády Marcuse Grönholma a Mikko Hirvonena. Oba Fordy jsou tudíž i po výměnách motorů v naprosto skvělé kondici.
Prvním soukromím jezdcem byl na čtvrtém místě Manfred Stohl a hned za ním dojel Dani Sordó. Jezdcům se Škodovkami se příliš nedařilo a na šesti kilometrtech dokázali na Loeba ztratit kolem dvaceti vteřin.
Časy ze shakedownu:
1. Sébastien Loeb (Citroën) 5:45,0
2. Marcus Grönholm (Ford) 5:46,3
3. Mikko Hirvonen (Ford) 5:53,7
4. Manfred Stohl (Peugeot) 5:54,0
5. Daniel Sordo (Citroën) 5:54,5
6. Toni Gardemeister (Citroën) 5:54,7
7. Petter Solberg (Subaru) 5:55,2
8. Xavier Pons (Citroën) 5:56,5
9. Henning Solberg (Peugeot) 5:57,6
10. Chris Atkinson (Subaru) 5:58,2
11. Harri Rovanperä (Škoda) 6:04,0
12. Matthew Wilson (Ford) 6:04,5
13. Andreas Aigner (Škoda) 6:05,2

U Fordu WRT bylo rušno - výměna motorů ještě před zahájením soutěže

21. září 2006 v 20:39 | správce 2 |  Aktuálně
Už před startem Kyperské rally bylo v týmu Ford WRT velmi rušno, jelikož musely být v obou speciálech Ford Focus WRC06 vyměněny motory. Marcus Grönholm i Mikko Hirvonen tak budou mít ve svých speciálech na startu Rally Kypr nové agregáty.
Dodavatel motorů Pipo Motors totiž zjistil při zkoušení agregátů na Australskou a Novozélandskou rally, že ventily v jednom z nich jsou špatné. Bylo to způsobeno vadou materiálu. Potom zjistil, že i v motorech pro Kypr jsou stejné ventily, a tak raději zavolal týmu, jenž mu motory z vozů okamžitě přivezl.
Jenže Pipo zjistil, že za dané situace není možné vyměnit pouze ventily, a tak se rozhodl, že týmu odešle zpět motory, které měly být pro Australskou a Novozélandskou rally.Agregáty tedy upravil a přestavěl a odeslal je letecky zpět na Kypr. Mechanici týmu Ford motory do vozů ve středu namontovali a ty mohly projít inspekcí od FIA a následně být zaplombovány.

Prokop už testoval

20. září 2006 v 14:50 | správce 2
Jihlavský mladík Martin Prokop se také před startem Turecké rally pilně připravoval a snažil se najít optimální nastavení svého Citroënu C2 S1600 pro velmi drsnou soutěž, jež je třináctým podnikem seriálu MS. Pro juniory je to sedmá letošní soutěž.
Svůj stroj si přijel otestovat na známou trnavskou šotolinovou trať, kde zkoušeli své vozy v minulosti nejen Roman Kresta, ale také jezdci bývalého továrního týmu Škoda, který jak všichni doufáme, se objeví zase jednou na světových soutěžích.

Subaru WRT: Kdyby...

20. září 2006 v 14:43 | správce 2
Japonský tým Subaru WRT sice měl na Sardinii šestidenní test, při kterém se všichni snažili nalézt problém s brzdami, jenž trápili Solberga v Japonsku, ale i podle ředitele týmu Subaru Paula Howartha se to nepovedlo na sto procent.
"V Japonsku nás zlobily brzdové destičky. Pedál se pak zdál příliš tvrdý. Zkusili jsme tedy destičky vyměnit za jiné, od dalšího dodavatele," řekl na úvod Howarth. "To ale mělo za následek další dva problémy. Také proto se Chris v Japonsku tolik zdržel v servisu."
"Pak měl totiž Petter problém s brzdami i v neděli. Špatně se tam destičky vložily a začala se mu vařit brzdová kapalina. Pak prošlápl pedál až nadoraz a tím pádem mu praskly oba přední kotouče."
Je ale záhadou, že Impreza WRC06 fungovala v sobotní etapě Japonské rally velmi dobře, aby se v neděli potíže s brzdami i ovladatelností vrátily. "Řekl bych, že je to těmi změnami. Když se změní jen jedna věc, tak potom si vyžádá změnu na dalších komponentech, které s danou novinkou dokonale nespolupracují. Možná to bylo i změnami v nastavení, které jezdci provedli. Může to být ale dalších dvacet příčin..."
"Kdyby to byl problém s transmisemi, tak ho musíme vyřešit hned, protože v Turecku pojedeme s tím samým vozem, ale brzdy jsou složitější. Snad už se problém nevrátí. Bylo by nemilé, kdyby nás trápily potíže na Kypru, protože pak by to bylo stejné i Turecku," dodal na závěr ředitel továrního týmu 555 Subaru WRT Paul Howarth.

Bude o víkendu Loeb trojnásobným mistrem světa?

19. září 2006 v 19:54 | správce 2
Jednička továrního týmu Kronos Sébastien Loeb by se mohl za určitých příznivých okolností stát potřetí mistrem světa v rally už v neděli v cíli Kyperské rally. Do konce roku pak sice ještě zbývají čtyři soutěže, ale pokud by měl na Marcuse větší náskok než 40 bodů, byl by titul jeho.
V podstatě by se pak bojovalo už jen o titul ve značkách, ve kterém je to stále mezi značkami Citroën a Ford velmi nadupané. Grönholmovi tak nezbývá nic jiného, než Loeba porazit, aby si ještě stále uchoval teoretickou šanci na zisk titulu mistra světa.
I kdyby dojel Marcus šestý a Loeb vyhrál, vedl by v šampionátu o 40 bodů a také v tom případě by se stal mistrem světa. Měl by totiž větší počet druhých míst a při rovnosti počtu vítězství osm na osm, by bral stejně titul Loeb. Ten má totiž čtyři druhá místa, zatímco Grönholm jen dvě.
"Zatím na to nemyslím. Do každé soutěže jdu s tím, že chci vyhrát a nejinak je tomu i na Kypru," řekl na závěr Loeb.

ŠKODA Felicia 1,3 SPORT

19. září 2006 v 16:56 | správce 2
Prodám ŠKODU Felicii 1,3 SPORT soutěžní vozidlo - bývalé vozidlo skupiny "N" (vč. sportovního průkazu), rám, anatomické sedadla, sport. volant, HP tlumiče, duralová lyža, vačka 297°, krátká převodovka 4,5; včetně 15" alu kol Alessia; předěláno pro provoz na komunikacích; vhodné na amatérské závody.
Cena: 95000,-Kč
Kontakt:
Radim Tomšíček, Slušovice
tel. 731 466 848

Jak to bude u Fordu WRT v příštím roce?

18. září 2006 v 15:43 | správce 2
Podle zákulisních informací je už teď v podstatě rozhodnuto o tom, kdo pojede v příštím roce hned ve třech týmech Ford. Ještě ale není jasno v tom, jestli vznikne také čtvrtý tým a kdo by v něm měl jezdit.
Složení i název prvního z nich je neměnné oproti letošnímu roku. Bude to Ford WRT a jeho jezdecké složení Marcus Grönholm a Mikko Hirvonen také není žádným překvapením. Oba pak společně budou usedat do vozu Ford Focus WRC 07.
Druhým, tzv. B-týmem, bude Stobart VK a v něm naleznou své místo Matthew Wilson a Henning Solberg. Také oni budou mít k dispozici nový vůz a měl by to být letošní model Focusu WRC 06. Samozřejmě, že oba pak odjedou kompletní sezónu, tedy 16 podniků.
U třetího týmu zatím není jasné, jak se bude jmenovat, nicméně angažmá by v něm měli získat jezdci Luis Perez Companc a také Pieter Tsjoen, který startoval s Focusem WRC za tým Stobart VK již na letošní Rallye Monte Carlo. Tito dva piloti by měli mít k dispozici vozy z roku 2005, ale v průběhu roku 2007 by také oni mohli přezbrojit na nový Focus WRC 06. Zřejmě by ale neodjeli kompletní sezónu a startovali by povinně pouze na deseti podnicích seriálu mistrovství světa, tedy jako Manufacturer 2.
Ohledně dalšího týmu se zatím ještě nerozhodlo, nicméně Malcolm Wilson se nechal slyšet, že by chtěl v roce 2007 do seriálu MS nasadit nejméně čtyři týmy, tudíž se dá očekávat, že se ještě v tomto směru mnohé změní...

Pech vyhrál další podnik velkého mistrovství ČR

18. září 2006 v 15:40 | správce 2
Favorizovaný Václav Pech vyhrál sedmnáctý ročník Horácké rally Třebíč, jenž byla sedmým podnikem mistrovství ČR v automobilových soutěžích. Svým prvenstvím potvrdil zisk titulu absolutního šampiona, jež měl jistý už před startem. Jeho jediný možný soupeř v boji o celkové vítězství v domácím seriálu Achim Mörtl z Rakouska se totiž ze zdravotních důvodů v soutěži neobjevil.
Devětadvacetiletý Pech startující s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX se v čele Horácké rally usadil již po páteční první etapě a první pozici neopustil až do dnešního cíle. V průběhu dopoledních a poledních RZ postupně zvyšoval svůj náskok, který se vyšplhal až na téměř 80 vteřin. V předposledním měřeném úseku sice vinou defektu zaostal za nejrychlejším Karlem Trojanem o 47 vteřin, o prvenství ale nepřišel.
"Byla to docela těžká soutěž. Rychlostky byly rychlé, navíc v zatáčkách byl vytahaný písek, o kterém jsme ale věděli. Snažili jsme se jet pro lidi, často na ruční brzdu a užívali si to," uvedl Pech.
Plzeňský pilot měl díky Mörtlově absenci titul jistý už v pátek. "Uvítali jsme, že nejede. Mohl jsem jet pro lidi, ve smyku a dělat blbinky. Nemusel jsem se bát, že kdyby se něco stalo a třeba jsme vypadli... V autě panovala uvolněná atmosféra," řekl Pech, kterého tradičně navigoval Petr Uhel.
Pech tak získal již čtvrtý velký domácí titul. Nejlepší na českých tratích byl i v letech 2002, 2003 a 2005. "Porovnat se nedají. Každý titul byl těžký. Letos to bylo o to cennější, že nám nevyšly první dva závody, ale pak jsme uspěli v dalších čtyřech a dnes to potvrdili," pochvaloval si Pech průběh letošní sezony, ve které si zatím připsal čtyři první místa.
"Vedle celkového prvenství je vždy důležitá cesta k titulu. To je to, co si pak člověk pamatuje. To pěkné," uvedl.
Letošního triumfu dosáhl v první sezoně, ve které byly v Česku omezeny starty pro vozy nejvyšší kategorie WRC. Pech tak musel přesednout z Fordu Focus do "enkového" Mitsubishi. "Čekal jsem, že ten přechod bude dramatičtější a že se auto bude chovat hůře. Už je s ním ale hodně dobré svezení i pro řidiče. Stále jsem však ve stavu, kdy hledám, co vše si mohu dovolit a jak jet nejefektivněji," dodal Pech.
Druhé místo v předposledním závodě českého šampionátu obsadil Václav Arazim. Třetí byl klasifikován Trojan, který vyhrál o vteřinu velký souboj s Vojtěchem Štajfem. Díky tomu se také posunul na druhé místo průběžného pořadí mezinárodního mistrovství.
Poslední body na českých tratích se budou rozdělovat 7. a 8. října na Rally Příbram 2006.

Group B proti WRC

18. září 2006 v 15:37 | správce 2 |  Ostatní info
Určitě nejsem jediný fanoušek, kterého vždy zajímalo ve spojitosti s rally, zda by byly rychlejší vozy skupiny B, nebo dnešní speciály WRC. Podle odborníků by velmi záleželo na druhu tratě.
Podle nich by vůz skupiny B rozhodně vyhrál na závodě, jakým je Pikes Peak. Tam jsou dlouhé rovinky, na kterých by více 400 koňských sil pod kapotou hrálo velkou roli. Nicméně na dnešních rychlostních zkouškách by podle nich triumfoval vůz WRC.
Dnešní testy jsou totiž příliš technické a nedosahuje se na nich průměrné rychlosti ani 120 km/ hod. Rozhoduje tak spíše technická vyspělost vozů a především dobré nastavení podvozku, což byla u vozů skupiny B druhořadá záležitost.
Tehdy totiž šlo především o co nejvýkonnější motory, které byly stále silnější a jezdci měli mnohokrát problém vůz vůbec zvládnout. Také proto docházelo často k nehodám, jenž nezřídka končily tragicky.
Naopak dnešní vozy jsou konstruovány především s ohledem na dokonalé sladění podvozku a výkonu. Inženýři si tak dávají záležet na všech detailech, jež se týkají nejen nastavení podvozku, ale vůbec kompletní ovladatelnosti vozu.