Září 2006

Testování CRT Kopecký (září 2006) - Bělá p.Bez.

17. září 2006 v 21:35 | správce 2 |  Fotogalerie
1. je od Johna - zde .
2. je na racingfoto - zde .

Horácká rally Třebíč 2006 - fotografie

17. září 2006 v 21:32 | správce 2 |  Fotogalerie
1. je od rallyefoto.ic.cz - zde .
2 . je od auto-sport.cz -zde .
3. přichystal MuRallying - zde .
4 . je dílem jnfoto.blog - zde .
5. nafotil ptfoto - zde .
6. pochází od Jakuba Peška - zde .
7. se nachází na webu vft - zde .
8. je na stránce foto-kacerovský - zde. tip!
9. je od Milana Venzhöfera - zde .
10. je od Stanise (ewrc) - zde .
11. nafotil Pavel Pešek - zde .
12. připravil rally-foto.cz - zde .
13 . je od Martina Krcha - zde .
14. se nachází na rally2.com - zde .

XXVII. FUCHS OIL Rally Příbram

17. září 2006 v 16:23 | Správce
Již za několik málo týdnů se rozjede další roční známé Rally příbram. Pořadatelé vás zvou na tuto rally. Zde jsou ostatní informace.


Hirvonen chce vyhrát (otázky)

13. září 2006 v 14:49 | správce 2
Mikko Hirvonen letos jezdí za tovární tým Ford WRT. Zde je na něj pár dotazů.
Jak jsi spokojený v týmu Ford?
"Mám k dispozici nejen skvělý tým lidí, ale také rychlý vůz Ford Focus WRC 06. V poslední době se mi daří dojíždět na stupních vítězů a to je pro Ford v současné situaci nejdůležitější. Chceme se totiž pokusit získat titul v MS FIA značek."
Co říkáš na program Ford Fiesta Sporting Trophy?
"Je to dobré především pro mladé začínající jezdce. Navíc tam dostanou piloti k dispozici slušný a spolehlivý vůz."
Byl jsi na návštěvě v Rakousku. Líbilo se ti tam?
"Ano, mám tam hodně fanoušků. Byl jsem tam sice poprvé, ale určitě se tam v budoucnu ještě vrátím."
Ve Finsku a Japonsku jsi skončil dvakrát na stupních vítězů. Kdy můžeme počítat s tím, že vyhraješ?
Smích... "Mým hlavním úkolem pro letošní rok je pomoci získat týmu Ford pohár v MS FIA značek. To se mi poslední dobou daří, jelikož s Marcusem získáváme hodně bodů. Na vítězství je ještě času dost. Nyní mám jiné priority."
Myslíš, že ještě dokážete předhonit tým Kronos Racing?
"Uděláme maximum proto, aby se nám to podařilo. Loeb a Sordó jsou ale špičkoví jezdci, takže to není zrovna nejlehčí úkol. Sordó je už nyní na šotolině stejně tak rychlý, jako na asfaltu. Osobně se pokusím, abych byl vždy před ním."
Oficiálně ještě nebylo nic potvrzeno, ale údajně máš již uzavřenou smlouvu s týmem Ford na rok 2007. Co očekáváš od nové sezóny?
"Myslím, že letos se na voze odvedl velký kus práce. Také mě těší, že Ford má ve mně stále velkou důvěru. V roce 2007 bych se chtěl pokusit vyhrát nějakou soutěž. Snad to vyjde již brzy."

Grönholm má 22 vyhraných soutěží MS

12. září 2006 v 15:57 | správce 2
Finský jezdec Marcus Grönholm přiznal, že v tomto roce je pro něj největším oříškem porážet Sébastiena Loeba, jež vyhrál také poslední soutěž v Japonsku. "Sébastien nedělá chyby a pokud nějakou vyrobí, pak ji dokáže v momentě napravit. Navíc má neuvěřitelné štěstí," řekl na úvod Grönholm.Když někdy vyjede mimo trať, tak se mu nic nestane. I na Sardinii tomu bylo tak. Najel na stejný kámen jako já, ale jen mně prorazil olejovou vanu. Jemu se nic nestalo."
Grönholm dále potvrdil, že rekord v počtu vítězství je v současnosti ve správných rukou, protože Sébastien je opravdu jedním z nejrychlejších a nejspolehlivějších jezdců v MS.
"Před každou soutěží je mi jasné, že se budu prát o vítězství právě s Loebem. Je to ale vždy velmi náročné a zatím se mi to nedaří. Nebojte se ale, určitě to jednou přijde a já jej v počtu vyhraných rally předstihnu," dodal na závěr Grönholm, který má zatím na svém kontě 22 triumfů v seriálu mistrovství světa.

Séb má nakročeno k zisku třetího titulu mistra světa

12. září 2006 v 15:53 | správce 2
Dvojnásobný mistr světa Sébastien Loeb předpovídá, že v roce 2007 bude boj o titul mnohem vyrovnanější, než tomu bylo vloni nebo tento rok. Francouz má totiž na druhého Grönholma náskok více než 30 bodů a do konce roku zbývá odjet už jenom pět podniků seriálu MS, ale nepředbíhejme.
Po získání rekordu 27 vítězství se nyní Loeb zaměřil především na zisk třetího titulu mistra světa. Poté by se již mohl pokusit o získání dalšího rekordu a to vyhrání pěti titulů mistra světa v rally.
"Ano, není to vyloučeno, ale nyní mám před sebou úkol, abych získal ten třetí," povídá skromně Loeb. "Příští rok bude ale vše jinak. Letos jsme získali převahu v prvních osmi soutěžích. Nyní už je ale ve všem rozdíl. Ford nás rychle dohonil a je také spolehlivý. Souboje jsou velmi těsné."
"Navíc budeme mít v příštím roce nový vůz. Marcus ale bude připraven s odzkoušeným speciálem už v Monte Carlu. Jen doufám, že s ním budu moci bojovat a fanoušci se budou, stejně jako letos, hlavně bavit z našich tvrdých soubojů," dodal na závěr Loeb.

Sordó se nenechal zlákat

12. září 2006 v 15:50 | správce 2
Dani Sordó se v minulém týdnu stal oficiálně dvojkou továrního týmu Citroën WRT pro rok 2007. Ve své úspěšně rozjeté kariéře tak bude pokračovat tam, kde se všemu naučil. Ale mohlo tomu být i jinak...
O služby mladého španělského pilota již dříve projevily zájem hned dva další tovární týmy. Velký zájem měl především Ford WRT a na druhém místě také Subaru. Jejich nabídky byly velmi lákavé, nicméně Sordó dal přednost jistotě.
"Chci zůstat tam, kde mi dali šanci již v mladí, aby jim to nějakým způsobem oplatil. Splnil se mi sen a teď mám před sebou další velký úkol - stát se mistrem světa," řekl spokojený Sordó.
"Musím se toho ještě hodně naučit, ale stále se zlepšuji. Cítím to především na šotolinovém povrchu. Mám k dispozici toho nejlepšího učitele. Sébastien Loeb je opravdu fantastický závodník a je pro mne čest, že s ním budu v jednom týmu," dodal Sordó.
A jaké byly tedy nabídky týmů Ford a Subaru? "O tom se nechci dále šířit, ale opravdu jsem s nimi o svém případném angažmá hovořil. Nemá ale smysl zveřejňovat konkrétní nabídky či sumy, když jsem již podepsal smlouvu s Citroënem," dodal tajemně Sordó.

Malcom hodnotí souboj Marcuse z Japonska

11. září 2006 v 16:30 | správce 2
Šéf továrního týmu Ford WRT Malcolm Wilson se nechal slyšet, že souboj mezi Marcusem Grönholmem a Sébastienem Loebem na Japonské rally byl tím nejzajímavějším, jaký ve své kariéře šéfa týmu Ford pamatuje.
Ale tito dva jezdci spolu podobný souboj nesvedli poprvé. Již v roce 2003 na Německé rally totiž vyhrál Sébastien Loeb nad Marcusem Grönholmem o 3.6 vteřiny.
"Myslím, že to byl ten nejlepší souboj, jaký si ve své kariéře šéfa týmu pamatuji," řekl na úvod Wilson.
"Marcus jel neuvěřitelně rychle, jelikož se snažil smazat ztrátu ze soboty. Opravdu šlo v tu chvíli o všechno. Časy Marcuse ale byly naprosto famózní. Navíc jsme si znovu dokázali, že Focus WRC 2006 je na šotolině velmi rychlý," doplnil Wilson.
Marcus Grönholm na závěr doplnil: "Jsem rád, že auto fungovalo bezchybně. Mrzí mě ta chyba, ale nedá se nic. Dělat. Určitě se ještě pokusím do konce roku zaútočit a vyhrát maximum soutěží."

Josef Semerád má titul mistra ČR ve sprintrally

11. září 2006 v 16:28 | správce 2
Josef Semerád splnil na Böttcher Rally Vyškov roli hlavního favorita a s předstihem si zajistil titul mistra ČR ve sprintrally. Semerád si dnes v sedmém podniku šampionátu připsal čtvrté vítězství v sezoně a dva závody před koncem seriálu má jistotu, že už nemůže být v čele konečného hodnocení předstižen.
Pilot vozu Mitsubishi Lancer EVO IX se v patnáctém ročníku Vyškovské rally usadil v čele již od první RZ a nejvyšší post neopustil až do osmého, posledního měřeného úseku. Semerádův hlavní a jediný soupeř Vladimír Barvík musel ze soutěže odstoupit kvůli poruše převodovky v třetí erzetě.
Druhé místo za Semerádem nakonec obsadil se ztrátou 18 vteřin Jiří Volf, třetí skončil Jan Kopecký. Pravidelný účastník MS tentokrát v domácím prostředí nestartoval se speciálem WRC, ale s "kitovou" Fabií.

RedBull chce jezdit v MS i příští rok

11. září 2006 v 16:26 | správce 2
V minulých dnech se uskutečnil test týmu Škoda RedBull, jenž se účastní seriálu MSjako Manufacturer 2. Všichni se vyjadřují, že Fabia WRC doznala znovu velkého pokroku, a tak se očekává na Kypru dobrý výsledek.
Už velmi brzy se má navíc rozhodovat o budoucnosti týmu RedBull, a tak je více než jasné, že dobré výsledky ke konci roku by týmu pomohly při vyjednávání o další sezóně. Zatím to však příliš optimisticky nevypadá.
I když Andreas Aigner dosáhl v Německu na šesté místo absolutně, stále to s týmem Red Bull letos nevypadá příliš dobře. Navíc v MS značek je zatím poslední a na svém kontě má jen 22 bodů.
Armin Schwarz k tomu řekl: "Po testech jsme spokojení a také Harri řekl, že auto má lepší průběh motoru, než předtím. Musíme dosáhnout dobrých výsledků, poněvadž již brzy začneme jednat o budoucnosti. Snad se nám vše povede podle plánu a my budeme pokračovat i v sezóně 2007."

Stobart o Focusu WRC06

11. září 2006 v 16:24 | správce 2
V Japonsku se tým Stobart poprvé představil v nových speciálech Ford Focus WRC 06. Do nich usedli jezdci Matthew Wilson a Luis Perez Companc. Oba si nový vůz nemohli vynachválit. Především pak mladý Brit, který si na něj rychle zvykl.
Vše na voze funguje jinak, než na předešlé verzi. Jede se s ním ale báječně," řekl na úvod spokojený Wilson. "Udělal jsem sice několik chyb, ale auto bylo super. Cítím se v něm lépe, než ve starším Focusu WRC. Škoda jen, že na evropských soutěžích pojedeme znovu se staršími Focusy WRC."
"Nové budeme mít k dispozici zase až na Novém Zélandu a v Austrálii. Už se moc těším, protože jízdu jsem si opravdu užíval. Samozřejmě bych tam chtěl dopadnout lépe, než v Japonsku," doplnil na závěr Wilson.

Dudu na Kypru nebude

11. září 2006 v 16:22 | správce 2
V pondělí 4. srpna definitivně padla možnost, že by F. Duval mohl startovat s Fabií WRC týmu First Motorsport na zářijové Kyperské rally. Belgičan však doufá, že se mu podaří zajistit dostatek financí na starty v Turecku a Velké Británii.
Ředitel týmu First Motorsport Willy Collignon řekl, že problémy s Duvalovým programem nastaly tehdy, když s nimi přestal jednat sponzor Kizz-me a navíc jim dlouhou dobu dlužil a ještě dluží peníze. Především proto musel být plán mladého Belgičana přepracován.
Seznam přihlášených na Kyperskou rally k dnešnímu dni čítá, včetně posádek s WRC speciály, 49 jmen. To není vysoké číslo, jenž se však může ještě nepatrně zvýšit. Jediné, co by to mohlo ještě zachránit je přihlášení se dalších posádek s vozy skupiny N, které se snaží organizátoři nalákat.

Kronos chce Ford porazit

11. září 2006 v 16:20 | správce 2
Ředitel týmu Kronos Marc Van Dalen se nechal slyšet, že vítězství Sébastiena Loeba nad Marcusem Grönholmem dodalo jeho týmu potřebné sebevědomí k tomu, aby porazili v MS značek tým BP-Ford WRT.
Kronos má nyní navrch v obou šampionátech. Zatímco Loeb vede nad Grönholmem o celých 33 bodů, v MS značek má Citroën na Ford náskok jen jedenácti bodů. "Jsem šťastný, že Sébastien v tom strhujícím souboji vyhrál a mohl se radovat ze 27. vítězství v seriálu mistrovství světa," řekl na úvod Van Dalen.
V letošním roce dokázal Sébastien Loeb vyhrát již sedm soutěží z jedenácti odjetých. "Na začátku roku si to nikdo nedokázal ani představit. Je to pro nás jako sen. Chceme nyní získat oba tituly, jelikož si to tým za svou tvrdou práci zaslouží," pokračoval Van Dalen.
"Samozřejmě nesmíme zapomínat ani na Daniela Elenu, bez něj by jsme takových úspěchů určitě nedosáhli. Před námi je ještě pět soutěží. Určitě budeme bojovat a snažit se vedení udržet. Ford ale mohutně stahuje, takže musíme zapojit opravdu všechny v týmu. Uvidíme po Britské rally, jestli se nám to podařilo," dodal na závěr šéf týmu Kronos Racing.

Punto S2000 na MS!

11. září 2006 v 16:18 | správce 2
Po získání titulu mistra Evropy Giandomenico Basso slíbil, že se představí se svým speciálem Fiat Punto Super 2000 na některé soutěži MS. Vůz si tak svou premiéru odbude na Turecké rally, jenž se jede v polovině října.
Kvůli tomu také Fiat vynechal Barum Rally Zlín, jelikož automobilka chtěla finance ušetřit právě na start v mistrovství světa. Punto si odbylo svou premiéru před šesti měsíci na Mille Miglia Rally v Itálii a od té doby sbíralo jeden úspěch za druhým. Na asfaltu je Fiat fantastický, nicméně Turecká rally se jede na šotolině a tam se má Fiat ještě co dohánět.
Také proto je naplánován šestidenní test na Sardinii, kde se bude tým Fiat na náročnou a drsnou Tureckou rally pilně připravovat. Manažer týmu Nic Gulino si myslí, že je potřeba začít intenzívně jezdit také na šotolině, pokud se chce Fiat prosadit v mistrovství světa.
V Turecku se však nebude konat srovnání vozu Super 2000 a speciálů skupiny N, kde jsou nyní vozy Super 2000 zařazeny. Turecká rally se totiž jede jako součást šampionátu juniorů (JWRC), nicméně dá se očekávat, že se přeci jen nějaké produkční vozy na startu objeví. Zajímavé však bude porovnání také s časy speciálů WRC.

Zhodnocení rallysprintu Vyškov 2006

10. září 2006 v 10:16 | správce 2 |  LSM Rallyteam
Tato rally se opět stala jednou z krásných soutěží. Trať prý byla úplně přepracovaná a o krizovky prý nebyla nouze.
Ale k samotnému závodu.
V první zkoušce byl mezi naší posádkou a vítězným Alešem Jíchou rozdíl jen jedné desetiny vteřiny! Na druhé RZ vyhrál Ondřej Výmola s 3,5 vteřinovým náskokem na nás, třetí Jícha. Trojku jsme vyhráli 3,8 vteřiny před Výmolou a 9 sekund před Jíchou, ale poněvadž jsme obdrželi třiceti vteřinovou penalizaci za pozdní příjezd do ČK, propadli jsme se až na poslední místo. V tuto chvíli jsme ztráceli na druhého Jíchu 19,5 sekundy a na vedoucího Výmolu 25,9 sekundy.
Na čtvrté RZ naše posádka začala opravdu závodit s vidinou stažení ztráty na vedoucího. Tuto zkoušku jsme celkem jasně vyhráli, když jsme druhému Jíchovi naložili 14 vteřin! Takže jsme se posunuli na průběžné druhé místo před Výmolu a na vedoucího Aleše jsme postrádali "jen" 5,5 vteřiny.
Pětku jsme opět vyhráli, tentokráte 5,4 vteřiny před Jíchou a stáhli jsme tak Alešův náskok na 0,1 vteřiny!
Ale Jícha si to nenechal jen tak líbit a šestý test vyhrál 4,9 sekundy před naší posádkou. Jeho vedení se zvýšilo na rovných pět sekund.
Asi rozhodující zkouškou dne se stala 7.RZ, na které naše posádka do toho dala vše, co bylo v autě i v ní a vyhráli ji rozdílem "běhu na 100 m" - 10,5 vteřiny před Jíchou. Celkem jsme tak skočili na vedoucí příčku před Aleše, jenž na nás ztrácel 5,5 vteřiny...
Nejhorší, nejčernější a nejšpatnější RZ přišla až v samotném závěru rally, kdy asi tak 2 km před cílem auto přestalo jet. Motor.
Takže nakonec to dopadlo tak, že vyhrál Aleš Jícha a druhý dojel Ondřej Výmola. I když to mělo takovýto konec, tak musím říct, že naše posádka předvedla velkolepý závod a nic nebylo rozhodnuto až do cíle.

Rally Vyškov 2006 - fotografie

10. září 2006 v 9:49 | správce 2 |  Fotogalerie
1. nafotil Martin Bujáček - zde .
2. pochází od VFT - zde .
3. se nachází auto-moto-sport.cz - zde .
4. je od Pavla Kacerovského - zde .
5. je od Milana Venzhöfera - zde .
6 . pochází od ladaka (Kučera Vl.) - zde .
7. smsvysledkyzdarma.ic - zde .
8. je od JaraKa - zde .
9. stvořil foto-kasparek.cz - zde .
10. pochází od Víťi Bezděkovského - zde .
11. je od rally2.com - zde .
12. nafotil Phen - zde .
13. je dílem Stanise - zde .
14. je od motor-photo - zde .
15. nafotil Pavel Pravda (eWRC) - zde .
16. připravili ftr-media - zde .
17. je od rally-foto.cz - zde .
18. je od rallywfoto.ic - zde .
19 .je na czechrallyeweb.net - zde . tip!

Příprava na Rally Vyškov 2006

7. září 2006 v 17:53 | správce 2 |  LSM Rallyteam
Dnes vrcholí přípravy našeho týmu na víkendovou rally, která se jede tradičně kolem Vyškova. Všichni se už těší, ale přesto to nebude rally jak má být.
Fotografové nebudou přítomni z důvodu jiných a zatím důležitějších povinností a tudíž nepočítejte s fotografiemi či videi. Tentokráte bude mediální zastoupení sledovat spolu s námi, správci, soutěž na internetu. Nedá se nic dělat.
Takže přeji všem, kteří se tam chystají, ať zase jednou vidí nějaké pěkné a atraktivní průjezdy či netradiční situace jako výlety z tratě a podobné...

Vše o Citroënu C4 WRC´07

7. září 2006 v 17:36 | správce 2 |  Ostatní info
Citroën C4 WRC, představený ve světové předpremiéře 5. září, nová zbraň továrního týmu Citroën Sport, jež se od roku 2007 opět účastní světového šampionátu v rally (WRC), je jednou z největších atrakcí světového autosalónu v Paříži 2006 (28. září - 15. října).
Koncepce vozu C4 Citroën Sport je plodem spolupráce mezi návrháři a odborníky na automobilový sport a je pokračováním nové éry značky. Je to projekt, který původně neodpovídal striktně všem sportovním pravidlům a omezením. Jeho úkolem, jakožto stylistické cvičení, bylo vyjádřit jistou vizi nástupce Xsary WRC, vozu, který se stal třikrát mistrem světa v Poháru konstruktérů v letech 2003 až 2005. Koncepce vozu C4 Citroën Sport se mezitím dostala do rukou inženýrů Citroën Sport ve Versailles Satory a stala se z ní skutečná C4 WRC.
Přizpůsobení předpisům
Zatímco obecný styl zůstal zachován, přizpůsobení vozu platným mezinárodním technickým předpisům a výkonnostním nárokům si vynutilo účast projektové kanceláře Citroën Sport.
Pracovní skupina pověřená projektem umožnila vznik první jezdící verze Citroënu C4 WRC, která je původní koncepci velice vzdálená. Například střecha již není skleněná, protože to je při rally zakázáno. Přední a zadní blatníky, lišty, nárazník a přídavné aerodynamické prvky byly změněny tak, aby odpovídaly požadavkům na výkon i předpisům. Prvky karoserie byly analyzovány v aerodynamickém tunelu, nejprve v měřítku 1:4, aby byl ušetřen čas i prostředky, a teprve potom byly na konci studie definitivně schváleny v měřítku 1:1.
Hlavní směry programu vývoje
Podstatou programu vývoje je prověření a testování mechanických dílů a součástí koncipovaných v projekční kanceláři. V první řadě se soustřeďuje na spolehlivost, ve druhé řadě na výkonnost. Za tím účelem se konalo mnoho testů a to na asfaltu i na šotolině. Technický tým Citroën Sport poté porovnával výkonnost C4 WRC s výkonností Xsary, jež je dosud měřítkem a absolutním vzorem. Ačkoli je stále ve vývoji, Citroën C4 WRC podával důkazy o svém potenciálu a výkonnosti, jež však mohou doopravdy prověřit až podmínky na soutěžích.
Očekávání a cíle
U Citroën Sport nyní mechanici, inženýři, posádky a odpovědní pracovníci s netrpělivostí očekávají výsledky závodů, neboť C4 WRC má mít stejně snadné řízení jako Xsara WRC, má být stejně spolehlivá, ale podstatně výkonnější a silnější. Je to vůz, který byl postaven a vyvinut proto, aby značce od roku 2007 umožnil prosadit se opět v MS v rallye v Poháru konstruktérů i v Poháru jezdců.
Hlavní technické charakteristiky Citroën C4 WRC
Stejně jako její slavná starší sestra Xsara, Citroën C4 WRC je vůz s pohonem 4x4, má 2 litrový motor s turbokompresorem spojený s napříč uloženou 6-ti stupňovou převodovku. Zvláštností C4 WRC je, že je delší než Xsara, přesahuje 4200 mm, a zároveň může v souladu s předpisy těžit také z větší šířky 1800 mm namísto dosavadních 1770 mm. Tato změna teoreticky umožňuje větší stabilitu v zatáčkách.
Jak rovněž ukládají nové předpisy, elektronická podpora řízení je omezená, přičemž pokud jde o uspořádání, je stejná jako u Xsary v roce 2006. S ohledem na předepsané snížení rozpočtu musí být konstrukční celky C4 WRC spolehlivější a koncipovány pro delší životnost, například motory, převodovky, přední, mezinápravové a zadní diferenciály, tlumiče atd.
Technické parametry Citroën C4 WRC:
Motor
Přeplňovaný turbokompresorem
Vyvinut na základě motoru XU7JP4
Uspořádání : uložen napříč, náklon 25° k výfuku
Počet válců : 4 v řadě
Hliníkový blok
Obsah válců (cm3) : 1998
Max. výkon (k/ot. za min) : 315 / 5 500
Max. točivý moment (Nm/ot. za min) : 580 / 2750
Rozvod
2 vačkové hřídele uložené v hlavě válců, poháněné
ozubeným řemenem - 4 ventily na válec
Napájení
Vícebodové vstřikování Magneti-Marelli
Typ 2KR
Převod
4 poháněná kola
Spojka tříkotoučová uhlíková
Přední a zadní diferenciál mechanický - mezinápravový řízený
Poloautomatická 6-ti stupňová sekvenční převodovka
Přední brzdy
Asfalt: disky s vnitřním chlazením, 6-ti pístkové třmeny
Šotolina: disky s vnitřním chlazením, 4 pístkové třmeny
Zadní brzdy
Asfalt i šotolina: disky s vnitřním chlazením, 4 pístkové třmeny
Nastavení brzdné síly vpředu/vzadu lze seřizovat řidičem
Ruční brzda s hydraulickým ovládáním
Odpružení
Vpředu a vzadu: typu MacPherson s vinutými pružinami
Tlumiče: Citroën / Exe-TC
Řízení
S hydraulickým posilovačem
Kola
Ráfky asfalt: 8 x 18 palců
Ráfky šotolina: 7 x 15 palců
Pneu BF Goodrich asfalt: 225/40-18
Pneu BF Goodrich šotolina: 215/65-15
Rozměry
Délka: 4274 mm
Šířka: 1800 mm
Rozvor: 2608 mm
Rozchod vpředu a vzadu: 1598 mm
Hmotnost
1 230 kg (povolené minimum)

Sordó se stal továrním jezdcem

7. září 2006 v 17:30 | správce 2
Španělský mladík vstoupil do seriálu MS s vozem WRC teprve na začátku letošního roku a hned vzbudil obrovský rozruch. V MS jezdců se totiž po jedenácti odjetých soutěžích drží na vynikající třetí pozici za Loebem a Grönholmem.
Zezadu na něj ale začíná nepříjemně tlačit Mikko Hirvonen, jenž se velmi zlepšil a také Manfred Stohl. Sordovi totiž hodně uškodil nejen výpadek ve Finsku, po kterém se v Japonsku dlouhou dobu nemohl dostat do optimální pohody, ale také následné vyloučení z Japonské rally.
Navíc tento týden bylo oficiálně potvrzeno, že to bude právě on, kdo společně s Loebem usedne v roce 2007 do nového vozu Citroën C4 WRC a stane se tak dvojkou továrního týmu Citroën WRT.
Přitom jeho plány na začátku roku 2006 byly úplně jiné. Původně měl totiž za úkol obhajovat titul mezi juniory a s Xsarou WRC startovat jen sporadicky. Nakonec ale jezdí pouze s Xsarou WRC a navíc byl od Německé rally nominován na místo dvojky v týmu Kronos, kde nahradil Xaviera Ponse.
"Mým největším snem bylo, abych se stal továrním jezdcem," řekl na úvod Sordó. "To se mi již splnilo. Nyní doufám, že se mi splní další velký sen a to stát se mistrem světa. Vím ale, že to nebude hned. Nejdříve se musím především odvděčit za důvěru týmu Citroën, takže chci dosahovat stabilně dobrých výsledků."