Pech vyhrál další podnik velkého mistrovství ČR

18. září 2006 v 15:40 | správce 2
Favorizovaný Václav Pech vyhrál sedmnáctý ročník Horácké rally Třebíč, jenž byla sedmým podnikem mistrovství ČR v automobilových soutěžích. Svým prvenstvím potvrdil zisk titulu absolutního šampiona, jež měl jistý už před startem. Jeho jediný možný soupeř v boji o celkové vítězství v domácím seriálu Achim Mörtl z Rakouska se totiž ze zdravotních důvodů v soutěži neobjevil.
Devětadvacetiletý Pech startující s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX se v čele Horácké rally usadil již po páteční první etapě a první pozici neopustil až do dnešního cíle. V průběhu dopoledních a poledních RZ postupně zvyšoval svůj náskok, který se vyšplhal až na téměř 80 vteřin. V předposledním měřeném úseku sice vinou defektu zaostal za nejrychlejším Karlem Trojanem o 47 vteřin, o prvenství ale nepřišel.
"Byla to docela těžká soutěž. Rychlostky byly rychlé, navíc v zatáčkách byl vytahaný písek, o kterém jsme ale věděli. Snažili jsme se jet pro lidi, často na ruční brzdu a užívali si to," uvedl Pech.
Plzeňský pilot měl díky Mörtlově absenci titul jistý už v pátek. "Uvítali jsme, že nejede. Mohl jsem jet pro lidi, ve smyku a dělat blbinky. Nemusel jsem se bát, že kdyby se něco stalo a třeba jsme vypadli... V autě panovala uvolněná atmosféra," řekl Pech, kterého tradičně navigoval Petr Uhel.
Pech tak získal již čtvrtý velký domácí titul. Nejlepší na českých tratích byl i v letech 2002, 2003 a 2005. "Porovnat se nedají. Každý titul byl těžký. Letos to bylo o to cennější, že nám nevyšly první dva závody, ale pak jsme uspěli v dalších čtyřech a dnes to potvrdili," pochvaloval si Pech průběh letošní sezony, ve které si zatím připsal čtyři první místa.
"Vedle celkového prvenství je vždy důležitá cesta k titulu. To je to, co si pak člověk pamatuje. To pěkné," uvedl.
Letošního triumfu dosáhl v první sezoně, ve které byly v Česku omezeny starty pro vozy nejvyšší kategorie WRC. Pech tak musel přesednout z Fordu Focus do "enkového" Mitsubishi. "Čekal jsem, že ten přechod bude dramatičtější a že se auto bude chovat hůře. Už je s ním ale hodně dobré svezení i pro řidiče. Stále jsem však ve stavu, kdy hledám, co vše si mohu dovolit a jak jet nejefektivněji," dodal Pech.
Druhé místo v předposledním závodě českého šampionátu obsadil Václav Arazim. Třetí byl klasifikován Trojan, který vyhrál o vteřinu velký souboj s Vojtěchem Štajfem. Díky tomu se také posunul na druhé místo průběžného pořadí mezinárodního mistrovství.
Poslední body na českých tratích se budou rozdělovat 7. a 8. října na Rally Příbram 2006.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama