Říjen 2006

Krátce o Rally Střela 2006

29. října 2006 v 19:30 | správce 2 |  LSM Rallyteam
Této rally jsme se zúčastnili po rozhodnutí na poslední chvíli. Poslední závod našeho teamu v tomto roce měla být právě Rally Příbram, kde nám odešel motor.
Po vytrvalé práci našich mechaniků jsme mohli přehodnotit situaci a zúčastnit se právě kralovické rally Střela.
Tento závod byl definitivně poslední a měla to být tečka na závěr sezóny, avšak se nevyvedlo... Po nehodě Martina Vodehnala byl závod zrušen.
"Příští sezónu nejspíše nebudeme startovat pravidelně v MČR historiků, nýbrž tam, kde se sejde pořádná konkurence v naší třídě" - říká pilot Milan Liška.
Tak v příštím roce nazdar.

Fotky z IV. Rally Střela 2006

29. října 2006 v 11:26 | Správce |  Ostatní info
Právě jsem přidal naše fotky z Rally Střela. Najdete je v naší galerii.

Sebastien Loeb je dneškem trojnásobný mistr světa a to i přes absenci v Austrálii

29. října 2006 v 11:06 | správce 2
Francouzský jezdec Sebastien Loeb se stal potřetí mistrem světa. Nikdy však nezískal titul tak, aby jen seděl doma u televize a díval se na to, jak bojují jeho soupeři o body do seriálu MS. Protože ale jeho jediný sok Marcus Grönholm skončil v Austrálii až pátý, může se z titulu radovat právě Loeb.
Není tak ale jasné, jestli bude chtít Francouz uspěchat léčbu a vrátit se již na Novém Zélandu. Bude záležet na situaci v týmu Kronos Racing. Ten by chtěl titul také v MS značek a tam mu může pomoci jedině Loeb.
Sordó i Pons sice podali v Austrálii dobré výkony, ale přesto si Ford odvezl domů 14 bodů a navýšil tak náskok o dalších sedm bodů. Marc Van Dalen tak jistě bude chtít, aby Loeb usedl do Xsary WRC již na Novém Zélandu.

Austrálii vyhrál Hirvonen

29. října 2006 v 11:04 | správce 2
Mikko Hirvonen může poprvé ve své kariéře slavit vítězství v MS. Podařilo s mu jej dosáhnout s vozem ford Focus WRC 2006 v Austrálii. Druhý nakonec skončil po pěkném boji Petter Solberg a třetí pak Manfred Stohl. Petter Solberg tak je spokojený především s tím, že se konečně dokáže držet na špici a bojovat s těmi nejrychlejšími.
Marcus Grönholm se po chybě v úvodní zkoušce páteční etapy sice posunul až na pátou pozici, ale definitivně ztratil šanci na zisk letošního titulu mistra světa. Ten tak získal a nutno říci, že zaslouženě, Sébastien Loeb. Je tak otázkou, jestli se bude chtít Francouz vrátit již na Novém Zélandu, nebo raději zvolí delší rekonvalescenci.
Tvrdý boj o třetí pozici se odehrával pouze na začátku sobotní etapy. Pak zřejmě dostal Pons od týmu Kronos Racing jasné NE, protože musí získat body pro tým do MS značek a bylo po boji. I Tak je ale čtvrtá příčka pro Ponse dobrým výsledkem.
Mezi vozy skupiny N se nakonec z vítězství v PC WRC radoval Jari-Matti Latvala. Velkou smůlu měl v závěru Marcos Ligato se speciálem Mitsubishi Lancer Evo IX, který odstoupil tři zkoušky před koncem z vedoucí pozice v PC WRC.

Rally Střela 2006 živě

27. října 2006 v 20:27 | správce 2 |  Aktuálně
Podle nejčerstvějších zpráv na úvodní zkoušce dnešního dne Martin Vodehnal poslal svou Audi Quattro S2 kamsi mezi domy.
  • Tato zkouška má právě volný průjezd.
  • Druhá RZ by se měla jet normálně podle plánu.
(tato zpráva není jistá na 100%)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Tato zpráva se dnes potvrdila, ale bohužel v tom nejhorším možném případě. Martin Vodehnal nezvládl pravotočivou zatáčku a šel přímo do protější betonové hradby. Rally samozřejmě okamžitě zrušena.
Martin bohužel tuto havárii nepřežil. ČEST JEHO PAMÁTCE!
Článek o Martinovy naleznete tady .

Rally Australia 2006 - live po I. etapě

27. října 2006 v 16:04 | správce 2 |  Aktuálně
Nečekanou podobu dostala letošní australská rally hned v samém úvodu, když Marcus Grönholm v třetí zkoušce převrátil svůj Focus WRC na střechu a ztratil tak asi možnost boje o celkové vítězství.
Celkově tak vede jeho týmový kolega Mikko Hirvonen, ale jak dokazuje druhý v pořadí Petter Solberg, nebude to pro Mikka vůbec lehké. Petter se dokonce do 8 zkoušky ujal vedení! A je tak už zřejmé, že Impreza WRC začala fungovat. Nor ztrácí na Fina 25,8 vteřiny, ale to v australských podmínkách nic neznamená.
Třetí je Xavi Pons, čtvrtý zůstává Manfred Stohl s Peugeotem a Marcus Grönholm se v tuto chvíli nachází na osmnácté pozici.
Produkční vozy vede domácí D.Herridge s Imprezou WRX Sti a celkově je na 5.místě!!! Druhý je japonský "kamikadze" Toshi Arai se stejným vozem. Boj mezi těmito dvěma jezdci bude určitě velmi urputný, poněvadž rozdíl činí jen tři celá dvě desetiny vteřiny...

Rally Australia 2006 - foto

27. října 2006 v 16:03 | správce 2 |  Fotogalerie
První fotografii nafotil Libor Jungvirt (eWRC) - zde .
Druhá pochází z rally-manie - zde .
Třetí zachycuje kotrmelce Marcuse Grönholma na RZ3 - zde .
Čtvrtá je od Dana Vrubela (eWRC) - zde .
Pátá je z portálu auto.cz - zde .
Šestá je z aparátu Zdeňka Pekárka - zde .

IV. Rally Střela 2006

26. října 2006 v 12:17 | Správce
Už zítra se uskuteční již IV. ročník Rally Střela ( tedy 27. - 28. října 2006). Také náš tým bude bojovat o dobré umístění. Na poslední chvíli přinášíme nějaké ty informace. Doufáme, že tato rally bude mít hodně velkou návštěvnost, a tímto bychom vás rádi pozvali.

Ford WRT před Rally Australia

24. října 2006 v 18:49 | správce 2
Do místa, kde před rokem debutovala nejnovější generace Focusu RS WRC, se vydává šampionát WRC ke svému čtrnáctému závodu sezóny. Tým Ford WRT přijíždí do Austrálie na vedoucí pozici v šampionátu značek. Osmibodový náskok si vybudoval prvními dvěma místy v Turecké rally. Australskou rally (26. - 29. října) bude západní pobřeží hostit letos naposledy.
Marcus Grönholm a Timo Rautiainen, jejichž páté letošní vítězství z Turecka snížilo jejich ztrátu na vedoucího jezdce šampionátu na 25 bodů, dosáhli v minulosti na oblázkovitých tratích Západní Austrálie výborných výsledků. Finové zvítězili třikrát po sobě v letech 2000, 2001 a 2002 a v každém z případů bojovali o titul v hodnocení značek.
Týmoví kolegové Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen nemají s australskými tratěmi tak bohaté zkušenosti, ale při obou svých startech dojeli do cíle a v roce 2004 skončili čtvrtí. V Austrálii startoval loni Ford Focus RS WRC06 v rámci testovacího a vývojového programu. Od té doby vyhrál pět soutěží a pomohl týmu BP-Ford tři soutěže před koncem letošní sezony k vedení v šampionátu značek.
Tuto rally si většina účastníků oblíbila i přesto, že její šotolinové cesty připravují pro posádky mnohé nástrahy.
Mají tvrdý podklad, který je pokrytý miliony malých oblázků. Nejenže jsou neuvěřitelně kluzké, ale pro závodníky, startující do RZ mezi prvními, znamenají nevděčnou úlohu odklízečů kamínků z ideální stopy. Tím připravují lepší podmínky a více přilnavosti pro své soupeře, startující později.
Dalším nebezpečím jsou vzrostlé stromy, rozeseté blízko kolem cest. Sebemenší odchylka od správného směru může být potrestána nemilosrdným nárazem do některého z nich. Kluzký povrch a vegetace tak vyžaduje velmi přesné ovládání vozu a co nejlepší přilnavost pneumatik BFGoodrich.
Díky absenci vedoucího jezdce tabulky Sébastiena Loeba bude v pátek vyrážet na tratě jako první Marcus Grönholm. Osmatřicetiletý Fin si však nepřipouští, že by to pro něj mělo znamenat nějaké obtíže. "Australská rally pro mě hodně znamená a je to jedna z těch, které mám rád. Sebastien Loeb tu nebude startovat, takže v pátek budu první na trati já. V minulosti jsem tu ale zajížděl dobré časy i z přední pozice. Raději budu myslet na tohle, než abych mluvil o komplikacích. Je to všechno otázka myšlení - dívat se na věci pozitivně a ne negativně," říká.
"Je to těžká rally, ale jede se tu rychle a to mám rád. Je důležité si držet ideální stopu a k tomu je nezbytné mít velmi dobré rozpisy. Pojedu tady již poosmé a začínám si tratě docela pamatovat. Double v Turecku všechny v týmu hodně povzbudilo. Dostali jsme se do čela šampionátu a uděláme všechno pro to, abychom v Austrálii naši pozici ještě upevnili," dodává.
Hirvonen má Australskou rally také rád a přirovnává ji k domácí soutěži ve Finsku. "Je to rychlá a plynulá soutěž, je tu hodně dlouhých skoků a mezi soutěžemi celého šampionátu je tahle jednou z mých nejoblíbenějších," říká šestadvacetiletý Hirvonen. "Díky povrchu s oblázky je jedinečná a její tratě jsou velmi kluzké. Skoky se kvůli tomu liší od ostatních podniků. V Austrálii auto letí jen výjimečně přímým směrem a jezdec málokdy přesně ví, kam dopadne. Perfektní přistání je spíše výjimkou - a to je něco, co se mi moc líbí!"
"V Turecku jsme pro tým dosáhli fantastického výsledku. Při souboji s bratry Solbergovými jsem byl v pohodě, i když jsem musel jet rychleji, než při minulých soutěžích. Letos jsem se toho hodně naučil a nejlepší je, že jedu ve větším klidu a přitom jsem Marcusovým časům blíže, než na začátku sezony," dodává.

Xavier Pons pojede v Austrálii potřetí

24. října 2006 v 18:39 | správce 2
Španělský jezdec Xavier Pons dostal po Turecké rally důvěru týmu Kronos a v Austrálii se představí ve voze, jenž bude mít na dvěřích startovní číslo jedna. Jeho úkolem tak bude získat maximum bodů do MS značek, kde je nyní Citroën na druhém místě.
Xavier Pons: "Turecko byla moje nejlepší rally. V Austrálii startuji potřetí. Poprvé jsem tu byl s produkčním vozem v roce 2004 a dojel jsem druhý. Loni v týmu Kronos s Xsarou WRC jsem bohužel měl poruchu. Mám sice jedničku po Sébovi, ale dobře vím, že on je nenahraditelný."
"Číslo jedna patří jemu. To si uvědomuji a necítím větší tlak na mou osobu. Hodně jsem se letos naučil, nedělám už staré chyby. Snad to bude platit také v Austrálii. Chtěl bych splatit důvěru, kterou mi dali Marc Van Dalen a Guy Fréquelin tím, že přivezu co nejvíc bodů do Poháru konstruktérů."
Dvojka týmu Kronos Racing Dani Sordo však tlak cítí. "Já naopak velký tlak cítím. Všichni říkají, jak je australský terén obtížný, dokonce je to jedna z největších výzev celého seriálu mistrovství. Chtěl bych zajet tak, jako obvykle, chytit správné tempo hned od startu. Pak bych mohl mít šanci na důležité body pro náš tým."

U Citroënu proběhl další test vozu C4 WRC

20. října 2006 v 16:16 | správce 2 |  Aktuálně
Britský závodník Kris Meeke byl znovu povolán francouzským továrním týmem Citroën WRT, aby si vyzkoušel jízdu v novém speciálu Citroën C4 WRC. Test proběhl ve čtvrtek a Meeke v podstatě nahradil zraněného Loeba, jenž ještě stále není v takové kondici, aby se mohl testů účastnit.
Citroën C4 WRC má být nasazen na začátku roku 2007 továrním týmem Citroën WRT, a tak nyní probíhají důležité vývojové testy za účasti inženýrů a mechaniků týmu Citroën. Druhým pilotem, který u zkoušek také nechyběl, byl Dani Sordó, který bude v roce 2007 týmovou dvojkou Citroënu vedle Sébastiena Loeba.
"Znovu musím říci, že je to splnění snu," řekl po testu Kris Meeke. "Citroën mi dal tuto možnost již podruhé a toho si velice cením. Kdykoliv mi zavolají, rád přijedu. I když byly mizerné podmínky a já jsem ještě nikdy předtím nejel s vozem specifikace WRC na asfaltu, tak vše proběhlo v pohodě."
"Byl to pro mne opravdu křest ohněm, ale obstál jsem. Byl jsem spokojený s mým výkonem. Cítím, že jsem se posunul zase o krok kupředu," doplnil spokojený Meeke.
Ale s výsledkem z Turecka už tolik spokojený nebyl. "Mám sice ještě teoretickou šanci získat titul v JWRC, ale je to opravdu jen matematická možnost. Měl jsem v Turecku smůlu. Mrzí mě to především s ohledem na tým. Letos jsem měl vyhrát více soutěží, ale vždy jsem měl nějaký technický problém," řekl na závěr Meeke.

S Colinem je to trochu jinak....

20. října 2006 v 16:14 | správce 2
Jak už bylo včera oznámeno, na nadcházející Rally Australia nahradí absentujícího Sébastiena Loeba nikoli Colin McRae, ale Španěl Xevi Pons. Není to však kvůli výkonnosti skotského jezdce po jeho startu v Turecku, ale kvůli penězům.
"S Colinem jsme měli smlouvu jen na jeden závod v Turecku. I přes náročné podmínky ji Colin přijal a já jsem za to rád. Svým výkonem určitě nezklamal," prozradil šéf Kronos Racingu Marc Van Dalen. Pro Australskou rally, kde dokázal v loňském roce McRae tak zazářit, však usedne do vozu se startovním číslem 1 letos celkem nevýrazný Xevi Pons.
"S Ponsem spolupracujeme již delší dobu, v Turecku jel velice dobře a v Austrálii už startoval a zná to tam velice dobře. I proto jsme se rozhodli pro něj. Navíc skončila smlouva s tabákovým koncernem Gauloises a máme problémy s platbou jiného, takže můžeme nasadit pouze dva vozy," naznačil Van Dalen problémy s výrobcem energetických nápojů Kizz Me!, které měl i Francois Duval.
"Za tak krátkou dobu nejsme schopni sehnat nového sponzora. Je proto možné, že design našich vozů na zbývajících třech soutěžích bude hodně podobný Citroënu Sport. Z jejich strany jsme měli v průběhu celé sezóny obrovskou podporu a tak by toto mohla být jedna z forem poděkování," řekl závěrem Van Dalen.

Seba uvidíme nejspíše už na Novém Zélandu

19. října 2006 v 16:05 | správce 2
Sébastien Loeb se nechal slyšet, že na Novém Zélandu by se už chtěl vrátit do kokpitu vozu Citroën Xsara WRC. Zranění se mu hojí rychle, a tak by mohl být v pořádku již na konci příštího týdne.
Více bude vědět po rentgenu, kterému by se měl podrobit v úterý. Ze stejného důvodu také vynechává Australskou rally, jelikož i kdyby byl již fit, nestihl by si v Austrálii natrénovat rychlostní zkoušky. Proto byl nahrazen Xavierem Ponsem.
A proč se chce vrátit již tak brzy? "Mám sice ještě náskok 25 bodů na Marcuse, ale to rozhodně nestačí. Pokud nebude mít technický problém, pak je pravděpodobné, že vyhraje všechny tři zbývající soutěže. Na Novém Zélandu nesmím chybět a pokud pojedu, tak chci vyhrát," řekl na úvod Loeb.
"Udělám maximum proto, abych získal titul a také se budu snažit vybojovat titul pro tým Kronos Racing. Marcus má velké šance znovu vyhrát, ale je na něj kladen velký tlak. Je si totiž dobře vědom toho, že nesmí udělat jedinou chybu," dodal na závěr Loeb.

Tým RedBull pojede v MS i příští rok

19. října 2006 v 16:02 | správce 2
Ředitel týmu Red Bull Škoda Armin Schwarz potvrdil, že Red Bull Škoda by neměl v příštím roce v seriálu MS chybět. I když se v posledních soutěžích jezdcům s Fabiemi WRC příliš nevedlo, přesto by neměl Andreas Aigner v seriálu mistrovství světa 2007 chybět.
"Mohu potvrdit, že také v příštím roce budeme v seriálu mistrovství světa," řekl na úvod Schwarz. "Zatím ale nedokážu říci, jakým způsobem se budeme angažovat. O tom se ještě jedná."
"Vypadá to ale dobře. Andreas se letos hodně zlepšil, takže je vidět, že projekt s mladými jezdci u Red Bullu funguje. V Německu se presentoval naprosto fantasticky. Pro takového jezdce potřebujeme stálý program, jedině tak se posune kupředu. Red Bull si za Andreasem stojí."
Ale zatím visí velký otazník také nad tím, jestli se bude Red Bull chtít v příštím roce prezentovat ve vozech Fabia WRC, nebo zvolí jiný stroj. Armin Schwarz doplnil, že o značce se zatím debatuje. Byl ale spokojený s Tureckou rally, kterou oba jezdci dokončili. Nevadí mu ani fakt, že jsou v podstatě nejpomalejší ze všech pilotů M1 i M2. Neví se ani o případném druhém jezdci.
"Chtěl bych ještě zpětně poděkovat týmu za jejich práci v Turecku," pokračoval Němec. "Zvládli vše na jedničku, především s ohledem na složité podmínky. Nedosáhli jsme špatného výsledku, i časy byly dobré. Konečně se nám vyplatilo letní testování, za které byl zodpovědný Dietmar Metrich. Andreas jel velmi dobře a Harri se také zlepšil. Měl ale smůlu první den, kdy urval zadní kolo. Následná ztráta už se dohonit nedala," dodal na závěr Schwarz.

Telstra Rally Australia 2006

18. října 2006 v 17:04 | Správce
Tato rally se jede 27. - 29. října 2006. Prozatím přinášíme základní informace:

V Kronosu nevědí, co dělají - na Rally Australia bude jednička týmu Pons místo McRae

18. října 2006 v 16:12 | správce 2
Tým Kronos se po krátké dohodě s Citroënem WRT rozhodl nominovat na nadcházející Rally Australia na post jedničky týmu Xaviera Ponse a Colina McRae, který je v Austrálii téměř jako doma, nechali na holičkách....
Marc Van Dalen nejspíše zapomněl na minulý ročník, kdy se Fabia WRC pilotovaná právě Colinem McRaem "rvala" o stupně vítězů. Šéf Kronosu si asi myslel, že když Colin na Turecku, kde startoval teprve po druhé za svoji kariéru, nestačil Marcusi Grönholmovi, tak nebude stačit nikde.
Francouzský mistr světa Sébastien Loeb se totiž nezúčastní ani této rally. Jeho zranění si vyžádá ještě delší rekonvalescenci, než by si Loeb přál. Rameno se sice hojí rychle a dobře, ale i přesto doktoři nedoporučili Loebovi start v Austrálii.
Sébastien Loeb by sice mohl být do startu Australské rally v pořádku, ale až příští týden se podrobí dalšímu rentgenu, jenž to může definitivně potvrdit. Francouz by však nestihl natrénovat všechny rychlostní zkoušky, jelikož trénink na Australskou rally začíná již v úterý 24. října 2006. Nyní chodí pravidelně na rehabilitace.
Ředitel týmu Kronos Racing Marc Van Dalen a šéf Citroënu Sport Guy Fréquelin se proto rozhodli, že nominují na místo jedničky týmu jezdce Xaviera Ponse, který se v Turecku předvedl ve famózní formě a dojel si pro pět bodů za čtvrtou pozici.
Dvojkou týmu i nadále zůstává Dani Sordó.

Subaru se podstatně zlepšilo

18. října 2006 v 16:02 | správce 2
Norský jezdec Petter Solberg sice dokončil Tureckou rally až na třinácté pozici, ale byl velmi spokojen s tím, jak začala fungovat Impreza WRC 2006. Norský rychlík totiž znovu dokázal bojovat o stupně vítězů a navíc zajel sedm nejrychlejších časů, což se mu v letošním roce ještě nepodařilo.
Také vedení týmu si zlepšení pochvalovalo a doufá, že to bude v posledních třech soutěžích letošního seriálu mistrovství světa ještě rychlejší a konečně snad dosáhne i na vítězství.
"Myslím, že vítězství v rychlostních zkouškách a dosahované časy všem v týmu hodně pomohly. Potřebovali jsme morální podporu a té se nám nyní dostalo. Pro všechny to byl dobrý signál, že změny fungují lépe," řekl v cíli soutěže spokojeně Solberg.
"Čekají nás letos ještě tři další podniky, ve kterých chceme uspět. V minulosti se nám na nich dařilo, tak snad tomu bude stejně tak i letos. Těším se především na Britskou rally, kde jsem v roce 2003 získal svůj první titul mistra světa," doplnil na závěr Solberg.

Colinova závada v Turecku objesněna

16. října 2006 v 16:18 | správce 2
Vedení týmu Kronos vkládalo do skotského jezdce velké naděje a brousilo si zuby na slušný počet bodů do MS FIA značek. Vše ale dopadlo jinak… Colin McRae sice jel s Xsarou WRC rychle, ale Marcusi Grönholmovi nestačil ani v době, kdy jel finský pilot pouze na jistotu.
Na celé situaci bylo ale nejhorší to, že Skot nakonec ani do cíle Turecké rally nedojel, jelikož jej zradila Xsara WRC. "Nevím ještě, co přesně se stalo, ale začala mi svítit kontrolka dobíjení," řekl na úvod McRae.
"Zřejmě se nám zničil alternátor a pak se stalo něco s elektronikou. Nebylo ale možné jet dále a tak jsem skončil před závěrečnou rychlostní zkouškou. Je to obrovská smůla," doplnil McRae.
Zatím není ani jasné, jestli dostane Colin McRae další příležitost. Pokud by se nestihl do startu Australské rally uzdravit Sébastien Loeb, pak by zřejmě místo v Citroënu měl, jelikož Australská i Novozélandská rally skotskému jezdci sedí. To si ale musíme nějaký čas počkat...

Ford se vyhoupl do čela konstruktérů

15. října 2006 v 16:37 | správce 2
Nikým neohrožováni si pro jasná dvě místa na stupních vítězů dnes krátce po poledni dojeli na cílovou rampu v Kemeru jezdci továrního týmu Ford WRT Marcus Grönholm a Mikko Hirvonen. Životní výsledek si pak na své konto připsal Henning Solberg, jenž skončil třetí a naplnil tak stoprocentně očekávání týmu OMV Peugeot Norway.
Petter Solberg si dnes po včerejším výpadku spravil alespoň trochu náladu nejrychlejšími časy na posledních dvou rychlostních zkouškách. Na prvním rychlostním testu dne, kterým byla krátká speciálka Tekirova 2, pak všechny překvapil vítězství Francois Duval na Škodě Fabii WRC.
Ani Grönholm a ani Hirvonen už dnes neměli kam spěchat. Druhý jmenovaný si pouze musel hlídat svůj náskok před Henningem Solbergem, kterého ovšem v závěru soutěže potrápily problémy s utrženou brzdovou hadicí a unikající kapalinou. Pro norského pilota tak byl závěr soutěže pěkným nervákem, naštěstí však s dobrým koncem.
Nejrychlejší Citroen dovedl do cíle na čtvrtém místě Xavier Pons, ovšem bez nároku na body do klasifikace mistrovství světa týmů, kde tak nyní figuruje na čele Ford-BP o osm bodů před Kronosem. Vynikající formu vozů Ford na těžkém terénu potvrdil pátou příčkou Kosti Katajamäki, kterému však nakonec technika vydržela přesně do posledního testu.
Prapor značky Subaru udržel alespoň částečně vztyčený Chris Atkinson, ovšem jeho šestá pozice určitě tým z Banbury z pohledu klasifikace MS značek nenadchla, stejně tak jako sedmé místo Daniho Sorda v týmu Kronos. Přesto však ani jeden z nladíků určitě nezklamal a vyrovnal se s nástrahami těžké soutěže velmi dobře.
Alespoň bod do individuální klasifikace, ale hned dva pro tým získal Manfred Stohl. Rakušanovi však notně pomohla smůla Skota Colina McRae, kterému se podle posledních informací přehřál motor Xsary WRC na závěrečné RZ. Na deváté až jedenácté příčce se pak umístila Škoda Fabia WRC Francoise Duvala a oba vozy týmu Red Bull Škoda pilotované Aignerem a Rovanperou, když bezesporu lepší výkony tentokrát podával první jmenovaný.
Vítězství v juniorské klasifikaci vybojoval nakonec P-G Andersson, ovšem o pořadí na dalších příčkách není momentálně zcela jasno, neboť jsou hlášeny problémy druhého muže po RZ 19, Slováka Jozefa Béreše.

Rally Turkey 2006 - live pd RZ 16

15. října 2006 v 8:36 | správce 2 |  Aktuálně
Na šestnáctce dominoval Mikko Hirvonen, druhý byl Coln McRae a třetí skvěle jedoucí Kosti Katajamäki.
Francosi Duval dojel pátý a celkově je na osmé pozici.
Jan Kopecký má nejspíše ještě nějaké problémy, poněvadž test dokončil až jako 39. a celkově mu patří 24.místo.
Mezi Juniory je na tom po dnešku nejlépe Martin Prokop, kterému náleží sedmé místo ve třídě. Pavel Valoušek je celkově mezi Juniory na 14.místě.