Listopad 2006

Škoda zpět za dva roky!!!

29. listopadu 2006 v 18:44 | správce 2
Tovární tým Škoda Motorsport se za dva roky vrátí do seriálu MS v rally, kde letos chybí. Rozhodlo o tom představenstvo koncernu Volkswagen, do kterého mladoboleslavská značka patří. Jak píše v dnešním vydání deník Sport, škodovka bude ještě letos testovat nový speciál Fabia v provedení S2000.
"Projekt, jak se vrátit, předložila česká strana a představenstvo německé automobilky to schválilo. Ve hře byl i návrat s vozem WRC. Ale také to, že žádný motorsport nebude," řekl Sportu dobře informovaný zdroj.
Kategorie S2000 by se měla stát hlavní kategorií MS, protože je výrazně levnější než současné vozy WRC. "Speciály WRC ve světě sice budou ještě několik let závodit, nicméně budoucnost má jméno S2000. O tom už dneska nikdo nepochybuje," řekl český funkcionář mezinárodní federace FIA Radovan Novák.
Škoda Motorsport opustila seriál mistrovství světa po loňské sezoně. Fabia WRC se totiž ani na třetí pokus nedokázala prosadit mezi nejlepší, v sezonách 2003 až 2005 bylo maximem vozu páté místo. Letos se šampionátu účastní tři soukromé stáje, které mají od Škody technickou podporu.

Suzuki WRT má už asi prvního jezdce

28. listopadu 2006 v 15:40 | správce 2 |  Aktuálně
Podle zákulisních informací jeden z nejžahvějších kandidátů na letošní titul mezi juniory a dlouholetý reprezentant japonské automobilky v JWRC Guy Wilks již podepsal dvouletou smlouvu se Suzuki World Rally Team, který je zodpovědný za projekt vozu WRC.
Mladý angličan z Bishop Aucklandu je v projektu talentovaných jezdců Suzuki již delší dobu. Právě mezi ním a Per-Gunnarem Anderssonem se mělo rozhodnout, kdo bude usedat do připravovaného speciálu Suzuki SX4 WRC. Jak napovídají i výsledky v letošním seriálu, vedení se již rozhodlo.
Obě strany však tyto informace zatím vehementně popírají. "WRCéčko od Suzuki se vůbec netestuje v Evropě, nemám k němu žádný přístup. Jsem pod smlouvou u Suzuki, ale ta mi končí v letošním roce. Pak jsem absolutně volný a můžu skončit v jakékoliv stáji. Navíc nemám moc velké zkušenosti s vozy WRC," řekl Guy Wilks.
"Určitě by mým dalším krokem měl být vůz WRC. Proto bych rád již v příštím roce s vozem této specifikace startoval. A nemusí to být zákonitě v mistrovství světa, klidně to může být i irský šampionát, kde bych si to rozdával s Eugenem Donnellym, Markem Higginsem či Markko Märtinem," naznačil svou budoucnost Wilks.

Rossimu se zalíbila WRCčka

28. listopadu 2006 v 15:38 | sprívce 2 |  Ostatní info
Motocyklový multišampión Valentino Rossi vyhrál o víkendu Monza Rally. Po jedenáctém místě na Novém Zélandu, kde se představil v Impreze WRC, nyní dosáhl s Focusem WRC na metu nejvyšší a vyhrál.
I když Monza Rally Show není čistokrevnou soutěží, ale spíše show pro diváky, i tak se první místo na ní nesmírně cení. V minulém roce dojel Rossi druhý za Rinaldem Capellem. Dokázal ale tehdy porazit i Colina McRae.
Letos ale Capello zůstal o 24 vteřin za italským motocyklistou. Didiera Auriola porazil ve finále Master Show o sedm vteřin. Jen doplňme, že se Monza Rally jela na asfaltovém povrchu.
"Letos jsem sice neslavil titul v Moto GP, ale vítězství v rally ve mně vyvolává stejné pocity, jako když triumfuji ve Velké ceně na motocyklu," řekl v cíli italský pilot. "Auto fungovalo perfektně, ale nejdůležitější bylo, že jsem neudělal chybu a to se v rally cení nejvíce."
"Už jsem se ve voze specifikace WRC svezl na asfaltu i šotolině, ale chybí mi ještě sníh. Možná bych to mohl zkusit příští rok v Norsku nebo Švédsku, ale záleží na tom, jestli bych se stihnul, s ohledem na začátek sezóny v Moto GP, optimálně připravit," doplnil na závěr Rossi.
Jediné jisté tak je, že Rossi ještě nějakou dobu bude usedat raději na motocykl, než do rallyového vozu. Představit by se pak měl na Wales Rally GB 2007.

Subaru Impreza WRX STi RB320 - konkurent Lanceru řady MR

28. listopadu 2006 v 15:35 | správce 2 |  Ostatní info
Exkluzivní verzi Imprezy Sti byly do názvu přidány iniciály velké osobnosti motoristického sportu Richarda Burnse. To samo o sobě je předzvěstí oslnivých výkonů.
Richard Burns už mezi námi není, ale do historie motoristického sportu se zapsal velmi výrazně. Právě na jeho počest vznikl poslední skvost z dílen Prodrivu.
Už na první pohled tahle Impreza vypadá odlišně od svých "základních" sourozenců z rodu STI - má kompletně přepracovaný přední nárazník, širší prahy, nový černý lak Obsidian Black a lehká osmnáctipalcová kola s novým designem - to vše bude nepřehlédnutelné...
Imprezy jsou ale proslavené svým vnitřním potenciálem, který by navenek tipoval málokdo. Tenhle speciální kousek na tom není jinak. RB320 znamená jediné - 2,5litrový turbomotor dostal novou řídící jednotku a větší turbodmychadlo s odpovídajícím mezichladičem stlačeného vzduchu. To má za následek maximální výkon 235 kW (320 k) při 6000 ot./min!!!
Dynamické hodnoty jsou podle očekávání ohromující - sprint na stovku zvládne RB320 za 4,8 s (původně 5,4 s) a mety 160 km/h dosáhne za neméně zajímavých 12,2 s.
Pro někoho však může být důležitější upravený podvozek. Snížení světlé výšky bývá již samozřejmostí, ale tenhle exkluzivní kousek dostal i kompletně nové a tužší tlumiče a pružiny. To staví Imprezu do pozice převážně asfaltové specialistky - výlety na šotolinu ji nebudou chutnat tak, jako základnímu "estéíčku".
Je tu ale jeden, znovu se obejvující problém. Stejně jako jiná zajimavá auta, i tato speciální Impreza bude k dispozici jen v Anglii, takže bohužel jen s pravostranným řízením. Škoda, i když opravdu velkého nadšence nezastaví ani volant na špatné straně vozu.....ale to je věc názoru.

Vychází Rally 9/2006

28. listopadu 2006 v 15:29 | správce 2 |  Ostatní info
Setkání mistrů Sosnová - Sosnová pobavila diváky
Ve znamení snahy nekopírovat trend znatelného poklesu zájmu o dění na domácí soutěžácké scéně proběhl na Autodromu Sosnová pátý ročník Global Assistance Setkání automobilových mistrů. Jestliže dříve byla tato show založena především na tom nejatraktivnějším, co nabízel český rallysport, letos byl zájem diváků daleko rovnoměrněji rozložen na dění v každé z vypsaných kategorií pestrého programu.
Soutěžácké hrátky - Souboj o první dámu aneb dost bylo krále Václava
Před Rally Příbram vymyslel pražský fotograf Zdeněk Sluka další ze svých povedených kousků a domácí špičku oblékl díky pochopení Romana Čady, vedoucího šermířské a divadelní společnosti z Písku do historických obleků.
Škoda Fabia Rallye Cup
Würth Partr Rally Vsetín - Valašské Monte Carlo
Würth - Partr Rally Vsetín 2006 měla hned celou řadu vítězů. Ať už šlo o posádky, které na zasněžených a zledovatělých tratích vybojovaly vítězství v jednotlivých třídách, či piloty, kteří si ve Vsetíně zajistili zisk mistrovských titulů ve svých třídách. Největšími vítězi se však stali samotní pořadatelé! Ti navzdory drastické nepřízni počasí dokázali - byť s velkými změnami harmonogramu - zachránit samotnou soutěž...
Vojtěch Štajf - Dva roky se Subaru
Poslední soutěž Mezinárodního mistrovství republiky vyšla Vojtěchu Štahfovi nad očekávání. V Příbrami totiž dobyl titul vicemistra republiky. To byla ideální příležitost si s ním popovídat.
Petr Vraj - Kousek od stupňů vítězů
Ve startovní listině vsetínského závodu se objevil bývalý výtečný soutěžák Petr Vraj. Rodák z Jablůnky nedaleko Vsetína od prvních kilometrů dokazoval, že závodit nezapomněl a až v poslední rychlostní zkoušce přišel o senzační umístění na stupních vítězů. Jeho osobnost vám odhalí následující rozhovor.
Exkluzivně - Ožije "vracák" u Pržna?
Píše se 10. srpen 1996. Jsou tři hodiny ráno a na polích u valašské obce Pržno není kde zaparkovat. Tisíce lidí jedou do tohoto místa s jediným cílem - na proslulém "vracáku" chtějí vidět absolutní špičku 26. ročníku Barum rally. Start osmé rychlostní zkoušky je totiž naplánován na 3:21, u jedenáctého testu 5:28... Nikdo netuší, že toto populárního místo navštěvují možná naposledy.
Renault Megane Sport - Francouzské opojení
Když byl v roce 2002 představen nový Mégane, zvednula se vlna obdivných i nenávistných reakcí. Postupem času si veřejnost na atypicky tvarovaný automobil zvykla a výtečně přijala i sportovní verzi Mégane Sport, která byla uvedena na český trh v létě 2004. i přes výtečné prodeje zejména v západní Evropě Francouzská automobilka neusnula na vavřínech a na další evoluční stupeň Méganu navázala opět i sportovní verzí, která je v Česku v prodeji od letošního října. Ta si snad najde cestu k fanouškům sportovní jízdy snáze, než tomu bylo v minulosti.
Martin Vodehnal - Kariéru ukončila tragédie
Před časem u nás vznikly nejrůznější amatérské rally, závody do vrchu nebo tzv. hobby rallykros, určené pro všechny příznivce automobilového sportu, kteří si chtějí zazávodit za podstatně nižší peníze, než je tomu u podniků pořádaných FASem.
Rally Monitor
Condroz, Waldviertel
Staré lásky nerezaví
Sběratelství má mnoho podob, a to i mezi motoristy. Existuje však skupina lidí, pravda není jich mnoho a vlastně ani nemůže, kteří sbírají historické soutěžní automobily, případně staví jejich přesné repliky.
Australská rally, Rally Nový Zéland - Ford dokonal obrat
Marcus Grönholm se spolujezdcem Timem Raitiainenem se rozpomněli na nedávné úspěchy na novozélandských tratích a po triumfech z let 2000, 2002 a 2003 vystoupili počtvrté v řadě na nejvyšší stupínek. Na něj je doprovodili týmoví kolegové Hirvonen - Lehtinen, což zajistilo Fordu letošní definitivu značkového titulu. Před posledním závodem ve Walesu má "modrý ovál" k dobru 25 bodů.

Loeba uvidíme až na Monte

25. listopadu 2006 v 10:35 | správce 2
Jak jsme už někdy psali, zdravotní stav Sébastiena Loeba ještě není natolik dobrý, aby se mohl zúčastnit třídenní soutěže, a tak bude i ve Velké Británii nahrazen Xavierem Ponsem. Dvojkou týmu bude znovu Dani Sordó.
Francouzský mistr sice na Novém Zélandu trénoval, ale jeho rameno ještě není zcela zhojené a nevydrželo by zátěž třídenní rally. "Sébastien je sice již v pořádku, ale rameno není ještě zhojeno natolik, aby mohlo snést takovou zátěž," řekl Marc Van Dalen.
Jelikož je již o titulu v MS FIA značek rozhodnuto, tak budou mít oba jezdci volnou ruku. "Ano, mohou jet podle svého, ale samozřejmě nesmí udělat žádnou hloupou chybu," pokračoval dále Van Dalen.
"Xavier řekl, že by chtěl po několika čtvrtých místech konečně dojet na stupních vítězů. Dani se zase bude snažit uhájit čtvrtou pozici v MS FIA jezdců před Manfredem Stohlem. Chceme si poslední soutěž sezóny především užít," doplnil na ředitel týmu Kronos Racing.
Sébastien Loeb však nebude chybět ani ve Velké Británii a zúčastní se alespoň tréninkových jízd. Je také jasné, že ani v závěru roku se nedostane ke slovu Colin McRae, který tajně doufal, že by mohl v týmu Citroën dostat ještě šanci.

Titul v PWRC si odnesl Nasser Al-Attiyah

20. listopadu 2006 v 19:20 | správce 2
Na Novém Zélandu se jel v letošním roce poslední podnik seriálu Production´s Cupu a v něm se také rozhodlo o tom, kdo letos získá titul. Z vítězství se sice radoval Jari-Matti Latvala, ale titul získal Nasser Al-Attiyah.
Přitom Nasser skončil na Novém Zélandu až na sedmém místě. Finský pilot si dojel už pro druhé vítězství v řadě. První získal před necelým měsícem v Austrálii.
Dlouhou dobu to ale vypadalo na to, že do cíle první dorazí Mirco Baldacci s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Postihly jej však technické problémy, jež jej odsunuly až na pátou pozici.
Jako druhý proťal cílovou fotobuňku Richard Mason a třetí dojel ruský pilot Alexander Dorosinsky.
Nasser Al-Attiyah sice do cíle Novozélandské rally nedojel, jelikož jej zradil motor, přesto byl díky sytému SuperRally klasifikován na sedmém místě a připsal si na konto dva body. Druhý skončil v šampionátu Nutahara a třetí pak Mirco Baldacci.

Ford to dokázal !!!

20. listopadu 2006 v 19:18 | správce 2
Tým Ford WRT si prvními dvěma místy v Rally Nový Zéland zajistil titul mistra světa v šampionátu značek. Marcus Grönholm a Timo Rautiainen vybojovali šesté vítězství v sezoně a do cíle dojeli 56,0 sekund před týmovými kolegy Mikkou Hirvonenem a Jarmem Lehtinenem. Maximální bodový zisk posádek s Focusy RS WRC znamená 25 bodový náskok v čele šampionátu, který již nemůže být překonán.
Automobilka Ford vybojovala první titul od roku 1979. Sedm vítězství v letošní sezoně znamená již jisté druhé místo Marcuse Grönholma v šampionátu jezdců a třetí příčku pro Mikku Hirvonena. Na Novém Zélandu zároveň bodoval tým Ford po 75. v řadě. To je rekord, jakého nedosáhla žádná jiná automobilka v historii MS a jehož počátek se datuje k Rallye Monte Carlo v roce 2002.
Grönholm a Rautiainen se na Novém Zélandu ujali vedení již od prvních kilometrů soutěže. V závěrečné etapě s délkou 95,48 kilometrů již mohli zvolnit a bezpečně kontrolovat svou pozici na vítězné cestě až do cíle. V pátek si zajistili náskok nejrychlejšími časy ve všech pěti měřených úsecích. Svou bilanci rozšířili dalšími pěti vítězstvími v poslední etapě na celkových 13 dílčích triumfů.
"Vyhrát soutěž a zajistit Fordu titul mistra světa v jednom dni je nádherný pocit," říká Grönholm. "Když jsem letos k týmu nastoupil, čekal jsem špičkový výkon od Focusu RS WRC, protože to bylo nové auto. Spolehlivost, jaké jsme s ním během sezony dosahovali, byla pro mě velkým bonusem. Focus RS byl znovu perfektní a nebyla to pro něj těžká soutěž."
Ani Mikko Hirvonen nemusel v poslední fázi soutěže čelit tlaku od svých soupeřů a mohl si bez riskování hlídat své druhé místo. Do cíle dojel s náskokem 1min 43.3sec před třetím v pořadí. "Jsem nadšený z toho, že jsem součástí mistrovského týmu," říká Fin. "Celá sezona byla fantastická a už mám jisté třetí místo v šampionátu jezdců. To je ale pouze základ, protože tím největším úspěchem je pro mě zisk titulu pro tým. Svou kariéru ve WRC jsem odstartoval s Fordem. Malcolm Wilson mi dal šanci na začátku a další jsem od něj dostal tento rok. Je pro mě o to lepší, že mohu být teď u toho a že jsem mohl pomoci Fordu k titulu."
Oslavy v týmu vedl ředitel Ford TeamuRS Jost Capito: "Vidět Ford znovu jako světového šampióna je vzrušující, zvláště pokud je to v prvním roce, kdy byl nový Focus RS WRC nasazen do soutěží. Tento titul jsme mohli získat jedině díky neutuchajícímu úsilí každého člena týmu."
Ředitel týmu Ford WRT Malcolm Wilson dodává: "Tento titul je obrovskou osobní satisfakcí. Ford byl již mnohokrát blízko titulu v hodnocení značek. Od doby, kdy se nám této cti naposledy dostalo, však uplynula spousta let. Jsem hrdý na to, že se nám to nyní podařilo. Za tímto úspěchem je obrovské úsilí od každého z nás. Nejen zaměstnanců M-Sportu, ale také našich partnerů v BFGoodrich, všech našich dodavatelů a každého, kdo tým podporoval. Je to vyvrcholení mnohaleté práce při budování týmu na světové úrovni a vynalézavosti pro poražení těch nejlepších."
Posledním podnikem sezony 2006 bude ve dnech 30. listopadu až 3. prosince Britská rally se základnou v Cardiffu.

Rally Nový Zéland 2006

19. listopadu 2006 v 7:45 | správce 2
Jako nůž máslem prošli novozélandskou soutěží oba piloti týmu Ford WRT.
Podle očekávání zvítězil Marcus Grönholm a skoro minutu za ním dojel stájový kolega Mikko Hirvonen. Trojici doplnil Manfred Stohl s Peugeotem, pro kterého to znamená opět další z životních výsledků.
Jezdci Kronosu dokončili na čtvrtém a pátem místě - lepší byl nečekaně Xavi Pons. Petter Solberg si po menších problémech dojel pro šesté místo.
Vícemistr světa v MotoGP pro rok 2006 Valentino Rossi dojel celkově na jedenáctám místě! A dokázal tak všem, že i rally je jeho velkým koníčkem. A jakpak by ne, když za sebou nechal Henninga Solberga a mladého Wilsona...
"Vale" se celou soutěž posouval směrem vzhůru a přeskakoval tak posádku za posádkou. Na konci z toho je zmíněné jedenácté místo se ztrátou pouhých 19 vteřin na desátého R.Masona s Imprezou WRX Sti.
Ford si tak upevnil vedení v tabulce konstruktérů a nyní vede o 25 bodů a to znamená, že i kdyby na poslední soutěž ve Velké Británii nastoupil Seb Loeb a vyhrál, druhý z týmu by dojel druhý a z Fordu by nikdo nebodoval, tak i přesto by to nestačilo. Ford WRT má titul mistra světa pro rok 2006.

Foto z Rally Nový Zéland 2006

17. listopadu 2006 v 20:41 | Správce |  Fotogalerie
Už se začaly objevovat nějaké fotogalerie na internetu, tak vám přinášíme alespoň jejich souhrn.
  1. ze stránek www.ewrc.cz od fotografa Petra Luska a neleznete ji zde .
  2. ze stránek www.rally-mania.cz a naleznete ji zde .
  3. je ze stránek racingfoto od Zdeňka Pekárka - zde .
  4. je z portálu auto.cz - zde .

Rally of New Zealand 2006

16. listopadu 2006 v 23:57 | Správce
Již 17. - 19. listopadu 2006 se jede tradiční rally Zeland.Zde naleznete základní informace
LIVE výsledky:

Setkání mistrů - Sosnová 2006

11. listopadu 2006 v 10:08 | Správce |  Aktuálně
Dnes se sešli v Sosnové u České Lípy maši přední závodníci. Soutěž již začala
Nějaké fotogalerie jsou již na stránkách www.ewrc.cz a pro rychlejší přesměrování klikněte sem .Tato galerie je od Marka Felta.

Loeb na Zélandu nestartuje!

10. listopadu 2006 v 17:31 | správce 2
Francouzský trojnásobný mistr světa Sébastien Loeb se již zřejmě smířil s tím, že nestihne ani start na Novém Zélandu. Začal se tak spíše připravovat na návrat až na prosincové Wales Rally GB. Titul mistra světa už mu stejně nikdo nemůže vzít.
"Chtěl jsem se vrátit už na Novém Zélandu, ale ten tlak už není takový, jako před Australskou rally," řekl na úvod Loeb. "Nyní již mohu říci, že na Novém Zélandu startovat nebudu. Vrátím se až ve Velké Británii. Alespoň tak budu mít dostatek času si doléčit své zranění."
"Doufám jen, že ve Walesu budu moci jet, abych mohl s týmem oslavit titul mistra světa. Určitě si to zaslouží, jelikož je to i jejich zásluha," pokračoval Francouz.
"Než jsem se zranil, tak mi stačilo získat pět bodů a měl bych titul. Pak ale přišel pád z kola a já musel zůstat doma. Nakonec jsem titul získal i tak, jelikož Marcus v Austrálii dojel až pátý. Jsem rád, protože nemusím s návratem spěchat."
"Vzal jsem si z toho ale i ponaučení. Nikdy není konec, dokud se nedojede celá sezóna. Letos jsem se zranil a pak se bál o titul. Přitom každý už říkal, že ho mám jistý. Jak se říká ... nikdy není nic jistého..." řekl na konec Loeb.

Colin hovoří k Austrálii 2006

7. listopadu 2006 v 21:22 | správce 2
Skotský jezdec Colin McRae se v letošním roce představil v seriálu mistrovství světa pouze jednou a to v Turecku. Navíc to bylo poté, co se zranil Sébastien Loeb a nemohl tak Tureckou rally jet. Od Colina McRae si vedení týmu Kronos Racing slibovalo, že bude prohánět Marcuse Grönholma. Vše ale bylo jinak...
"Bylo to pro mě obrovské zklamání, jelikož jsem v Turecku ztratil hned v úvodním testu tolik času, že se to už nedalo dohonit. Bylo opravdu hrozné počasí a to mi situaci ještě ztížilo," řekl na úvod zklamaný McRae, jenž navíc nakonec Tureckou rally po závadě alternátoru ani nedokončil.
"Musel jsem mít nový rozpis a to mi situaci ještě ztížilo. Už jsem nejel rok v seriálu mistrovství světa a nemohl jsem se dostat do stoprocentního tempa. Samozřejmě jsem ale rád, že mi Kronos takovou šanci dal. Vděčím za to především Marcu Van Dalenovi a Guy Fréquelinovi," pokračoval Skot.
Obecně se čekalo, že Colin McRae nastoupí do Xsary WRC také v Austrálii, poněvadž tam se vloni představil ve Fabii WRC a vedl si fantasticky, ale nakonec dostal přednost Xavier Pons.
"Nemohu posoudit, zda bych týmu pomohl v Austrálii více nebo méně, ale byla to jejich volba. Xavier Pons dojel čtvrtý a myslím, že to byl skvělý výsledek. Osobně jsem rád, že jsem se svezl alespoň v Turecku," dodal na závěr McRae.

Další cenné vítězství Fabie WRC

7. listopadu 2006 v 21:21 | správce 2 |  Ostatní info
O uplynulém víkendu se v Belgii konala známá soutěž Rallye du Condroz-Huy, na které mimo jiné startovalo hned několik velmi kvalitních jezdců s vozy specifikace WRC. Mezi nimi nechyběl ani Francois Duval s Fabií WRC, jež nakonec s přehledem vyhrál.
Mladý belgický jezdec měl převahu již od první rychlostní zkoušky a své vedení pak pouze navyšoval. Druhý skončil další, světovými soutěžemi ostřílený pilot, Bruno Thiry s Peugeotem 307 WRC. Třetí pak dojel Pieter Tsjoen na Focusu WRC.
Francois Duval vyhrál v první etapě deset ze dvanácti rychlostních zkoušek. Druhý den si již pouze hlídal vedoucí pozici a vyhrál dalších pět testů. Bruno Thiry se sice snažil v úvodu druhé etapy z náskoku Duvala ubrat, ale nakonec měl v cíli ztrátu přes minutu a půl. Ani Pieter Tsjoen nebyl příliš spokojený, jelikož ztratil na vítězného Belgičana bez vteřiny sedm minut!
Co ale mohlo potěšit všechny posádky, byla obrovská divácká kulisa. Počasí přálo a tak se u tratí sešlo několik desítek tisíc fanoušků, což mimo jiné také značně komplikovalo dopravu ve městě. Na Rallye du Condroz-Huy se totiž představily také speciály Super 2000 a byl o ně veliký zájem.
Do VW Pola Super 2000 usedl jako předjezdec Freddy Loix a do Peugeotu 207 pak Bryan Bouffier. Francouz sice musel odstoupit kvůli technickým problémům (údajně havaroval), ale Freddy Loix zajížděl lepší časy, než vítěz skupiny N Larry Cols na Lanceru Evo IX.
Konečné pořadí v cíli Rallye du Condroz-Huy:
1. F. Duval/A. Leyh - Škoda Fabia WRC 2:26:02.1
2. B. Thiry/ Jamoul - Peugeot 307 WRC + 1:32.1 min
3. P. Tsjoen/E. Chevaillier - Ford Focus WRC + 6:59.0
4. L. Cols/F. Godde - Mitsubishi Lancer E9 Gr. N + 9:16.0
5. H. Deferm/W. Klein - Subaru Impreza WRC + 15:02.5
6. Y. Bodson/H. Lecomte - Audi S2 + 15:44.0
7. P. Van Hoof/N. Leermakers - Mitsubishi Lancer E4 Gr. A + 16:25.7
8. D. Jullien/D. Helson - Subaru Impreza 555 Gr. A + 17:22.5

Rossi pojede na Pirellkách

7. listopadu 2006 v 21:19 | správce 2
Společnost Pirelli vydala prohlášení, že se dohodla s Rossim na tom, že také on pojede na Novém Zélandu na pneumatikách Pirelli. Stejně tak oba jezdci továrního týmu Subaru WRT pojedou na gumách Pirelli.
Přitom se očekávalo, že italský šoumen pojede na pneumatikách BFGoodrich. Rossi má totiž se společností BFGoodrich velmi dobré vztahy a tak se čekalo, že pojede právě na jejich pneumatikách.
Bylo by to poprvé, co by se Impreza WRC objevila na konkurenčních BFGoodrich. Přitom od roku 2007 na nich budou jezdit všichni, jelikož Pirelli z mistrovství světa rally odchází. Impreza WRC Rossiho navíc nebude modrá, ale vyvedena v černé barvě.
Ředitel továrního týmu Subaru Richard Taylor prohlásil, že do jednání o tom, na čem Rossi pojede, vůbec nezasahoval a nechal to jen na Italovi a společnosti Pirelli. Taylor dále potvrdil, že Rossi bude mít servis společný s týmem Subaru, ale bude oddělen od dvou továrních Imprez WRC, jenž budou pilotovat Solberg a Atkinson.

Rally Vsetín 2006 - foto

7. listopadu 2006 v 21:17 | správce 2 |  Fotogalerie
1.je od Tomáše Kelementa (R-M) - zde .
2.je od Romana Kašpárka (R-M) - zde .
3.se nachází na vft-video - zde .
4.pochází od Petra Sagnera (eWRC) - zde .
5.je od CzechRallyeWeb - zde .
6.nafotil JaraK - zde .
7.připravil Mike - zde .
8.se nalézá na webu auto-sport - zde .
9.najdete na stránkách eRally.cz - zde .
10.je na kitcarsweb - zde .
11.je dílem Jakuba Řezaniny - zde .

Jak to bude se Subaru WRC06 na příští rok?

3. listopadu 2006 v 16:07 | správce 2
Letošní sezóna byla pro tovární tým Subaru WRT opravdu velmi složitá a příliš se mu nedařilo. Jejich Impreza WRC06 se totiž potýkala s nedostatečnou konkurenceschopností a také byla velmi poruchová.
V posledních měsících se sice vše k lepšímu obrátilo, ale stále to není ono. Petter Solberg zatím nedokáže bojovat o metu nejvyšší, tedy o vítězství. V Austrálii sice skončil druhý, nicméně přiznal, že na vítězného Hirvonena prostě neměl.
Japonský tým by v příštím roce rád vybojoval hned několik vítězství a také by rád bojoval o oba titulu. K tomu ale potřebuje konkurenceschopnější stroj, na kterém se již nyní velmi intenzivně pracuje.
To sebou ale přináší také problémy, jelikož se na nové Impreze WRC 2007 pracuje mnohem pečlivěji, trvá to i delší dobu. Proto zřejmě nebude nová verze vozu k dispozici již v Monte Carlu, ale o něco později.
"Zatím není rozhodnuto, kdy s novým autem vyjedeme poprvé," řekl ředitel týmu Subaru Richard Taylor. "Raději ale budu mít 100 % vůz pro třináct rally, než 75 % pro všech šestnáct podniků."
Něco takového se ovšem vůbec nezamlouvá Petteru Solbergovi, jež si s letošní verzí užil problémů na několik sezón dopředu. "Jsem pěkně nas...ý a rozhodně okamžitě zavolám Davidu Richardsovi (šéf Prodrivu)," řekl nazlobeně norský pilot. "Vím, že to chce čas, ale musí si uvědomit, že se potřebujeme pohnout kupředu."

Složení týmů v MS pro rok 2007

3. listopadu 2006 v 16:04 | správce 2 |  Aktuálně
Příští rok, jak už všichni víme, bude dodávat závodní pneumatiky je jediný výrobce a to BFGoodrich. Zde je předběžné složení týmů.
Týmy M1 a M2 na rok 2007:
Ford WRT
Marcus Grönholm a Mikko Hirvonen
Subaru WRT
Petter Solberg a Chris Atkinson
Citroën Sport
Sébastien Loeb a Dani Sordó
Stobart VK
Matthew Wilson a Henning Solberg (?)
Kronos Racing
Xavier Pons (?)
OMV Peugeot Norway
Manfred Stohl (?)
Red Bull
Andreas Aigner (?) - otazník je také na vozem (nejspíše Focus WRC)
Škoda Motorsport Kopecký
Jan Kopecký
Ford Sanyo
Gareth McHale a Andreas Mikkelsen
Rally Team Argentina (Ford)
Luis Perez Companc a Juan Pablo Raies
Kromě toho se uvažuje o vzniku dalšího tzv. B-týmu Subaru, nicméně vše je nyní ve fázi jednání a o budoucnosti se rozhodne až později. Také není vůbec jasné, kdo by do dvou Imprez WRC vůbec usedal. Vše se nejspíše vyjasní na začátku příštího roku.

Vícemistr světa v MotoGP pro rok 2006 se už připravuje na Rally Nový Zéland

3. listopadu 2006 v 16:00 | správce 2
Pilot Nigel Heat, jenž je jezdcem produkčního vozu a letos jezdí v seriálu PC WRC s číslem 46, se tohoto zřekl ve prospěch Valentina Rossiho. Motocyklový mistr si tak bude moci na dveře své Imprezy WRC na Novém Zélandu nalepit číslo 46.
Valentino Rossi vždy jezdil pouze s číslem 46 na dveřích i na motocyklu. Heat souhlasil, že použije náhradní číslo 44. Také v roce 2002, kdy se Ital objevil s Peugeotem 206 WRC ve Velké Británii a jel Wales Rally GB, měl na dveřích číslo 46. Tehdy mu však příliš štěstí nepřineslo, jelikož vypadl hned v úvodní etapě.
Rossi dokonce nemá na svém motocyklu číslo jedna ani v době, kdy se stal mistrem světa. Podle regulí by jej však měl mít právě mistr světa. Ital si vždy pouze našije malé číslo 1 na rameno u kožené kombinézy.
A proč je pro Rossiho číslo 46 tolik ceněné? "Jednou jsem v televizi viděl jezdce v Japonsku při závodě ´Wild Card´, kteří jeli naprosto famózně i v dešti. Navíc jej měl můj otec na motocyklu v době, kdy vyhrál tři Velké ceny," řekl na závěr Rossi.