Leden 2007

Premiéra Imprezy WRC´07 se blíží...

31. ledna 2007 v 18:51 | správce 2 |  Mistrovství světa
Australan Chris Atkinson si konečně mohl podruhé pořádně vyzkoušet novou Imprezu WRC 2007, s níž se představí oba jezdci týmu Subaru WRT na Mexické rally. Švédskou i Norskou rally ale ještě Atkinson se Solbergem absolvují v Impreze z roku 2006.
Na první pohled se nový model od toho předchozího v ničem neliší, ovšem technici slibují, že největší rozdíl bude v jízdních vlastnostech nového stroje a především v jeho spolehlivosti.
Téměř všechny důležité součásti uvnitř vozu byly předělány nebo zkonstruovány zcela nově. Také motor by měl mít lepší průběh, než tomu bylo u loňské verze.

Paasonen pojede na Šumavě!

31. ledna 2007 v 18:47 | správce 2 |  Mistrovství ČR
Druhý závod našeho domácího šampionátu, Mogul Šumava Rallye Klatovy 2007, je za dveřmi a je jisté, že zde bude velmi nabitá konkurence. Tu rozhodně posílí i finský jezdec Jani Paasonen, nový člen Global Assistance Mediasport teamu.
Bývalý tovární jezdec Mitsubishi a naší Škody usedne do Mitsubishi Lancer EVO VII, jež mu pro tuto soutěž zapůjčil Václav Arazim. Jani doufal a moc věřil tomu, že na Šumavě bude sněhový povrch, což by ho, jako "čistokrevného seveřana" pochopitelně stavělo do role jednoho z favoritů a zároveň by to zcela určitě smazalo handycap v podobě starší evoluce Lanceru.
Už při pohledu z okna je však nadmíru pravděpodobné, že se sněhem to na Rally Šumava bude špatné a tak se Jani Paasonen bude o víkendu snažit o jediné. Tím bude dokončení rally na některé z bodovaných příček, neboť už na Jänner rally tento pilot absentoval a protože má v plánu celý letošní mistrák, musí myslet na body.
Přesto ale od tohoto Janiho mohou diváci opět čekat dravý a rozevlátý styl jízdy, který v současnosti s vozy třídy N4 není příliš praktikován.

Vychází RALLY 1/2007

30. ledna 2007 v 19:48 | správce 2 |  Ostatní info
V těchto dnech vychází nové číslo časopisu RALLY 1/2007. Co přináší?
IQ - Jänner Rally - Rakousko Pechovi u Nohou
Při prvním zařazení Jänner Rallye do českého šampionátu naši špičkoví jezdci působili trochu jako tetičky z Ameriky, které dovezly místním pilotům cukrátka v podobě nablýskané techniky vhodné k porážkám od obstarožních místních vozů. Postupný několikaletý obrat karet letos urychlilo i počasí - a v "českých" soutěžáckých podmínkách ročníku 2007 nakonec působily rakouské vozy trochu jako zpestření startovního pole.
Jak se rodí produkční Subaru
I když se o produkčních vozech někteří škarohlídi stále vyjadřují jako o "vylepšených" sériových
autech, podíváme-li se na současnou techniku vozů třídy N4 detailněji, zjistíme, že do obyčejného auta ze showroomu mají tyto speciály dost daleko. Navíc, verze vozů Subaru Impreza STi a Mitsubishi Lancer EVO IX se po přestavbě od těch pro běžné zákazníky v mnohém zásadně odlišují.
Pozvánka Mogul Šumava Rally - Letošní Šumava s mnoha novinkami
Několik let téměř neměnný vzhled klatovské soutěže dozná v letošním ročníku výrazných novinek. O nich jsme si povídali s předsedou organizačního výboru Mogul Šumava Rally Klatovy Pavlem Babkou. Oficiální mapy, harmonogram a seznam přihlášených posádek.
Téma: Šumava v zimě nebo až na jaře?
Mogul Šumava Rallye Klatovy je společně s rakouskou Jänner rally součástí Winter Cupu. Zatímco na Jänneru není problém na sněhu a ledu startovat s pneumatikami s hroty, na Šumavě použití této verze tradičně provázejí dlouhé diskuse a četné problémy. Nebylo by proto lepší vzdát se zimního termínu a jet Rally Šumava později, kdy je pravděpodobnost sněhové nadílky menší? Názory českých jezdců se různí, i když třeba v dubnu by si tradiční soutěž dokázali mnozí z nich představit...
I. Rally Krkonoše - Premiéru poznamenalo počasí
Zimní závodění po vzoru Jänner rally zapouští na českých tratích opět své kořeny. Příkladem byl I. ročník Rally Krkonoše, který se uskutečnil za nevlídného počasí v okolí Trutnova. V konkurenci 26 posádek se z konečného prvenství radovali Jiří Tošovský - Michal Sláma na voze Mitsubishi Lancer Evo VIII.
Test: Subaru Tribeca B9 - Těžká váha
Značka Subaru je známa fanouškům automobilových soutěžích zejména modely Legacy a Impreza, "zelené", tedy lidi mířící do přírody, zase na českém trhu zaujal a uspokojil Forester. Vozem Subaru Tribeca B9 zaceluje japonská značka mezeru na trhu stále více se rozvíjejícího segmentu SUV.
Marcel Tuček - Chodský bojovník
Domažlický jezdec Marcel Tuček patří ke služebně nejstarším jezdcům širší české špičky produkčních vozů. Díky své nátuře však nadále neskládá zbraně a v Českém Krumlově by rád prohnal své soupeře za volantem lanceru deváté evoluce. Přesto se šestkou stále věří i v úspěch na domácí a jednoznačně srdeční Šumavě.
Kdo je kdo?
Jiří Pertlíček
Josef Šilha
Rally monitor
Renault Clio R3 - Distingovaný svalovec
Nástup vozů nové skupiny R3 zřejmě znamená postupný konec atraktivních, ale velmi drahých speciálů kategorie Super 1600. Zatímco výkony moderních dvoulitrů i "nadupaných" šestnáctistovek jsou srovnatelné, pořizovací i provozovací náklady jsou výrazně odlišné. Speciální kitová sada zbrusu nového Clia Sport R3 stojí necelou třetinu ceny soutěžního vozu S1600.
Rally Monte Carlo - Premiéra z říše snů
Žhavá novinka - Citroën C4 WRC - zcela deklasovala na tratích Rally Monte Carlo konkurenci a při debutu zajistila díky bezchybnému výkonu pilotů Sebastiena Loeba a Daniho Sorda cenné double. Třetí příčku obsadil Marcus Grönholm s fordem.
Jean-Pierre Nicolas - "Jumbo"
Legendární francouzský jezdec Jean-Pierre Nicolas, přezdívaný "Jumbo", který v posledních letech stál za triumfálním tažením značky Peugeot v MS je jedním z historických vítězů Rally Monte Carlo. Na francouzských tratích triumfoval s vozem Porsche Carrera v roce 1978.
Andreas Mikkelsen - Pohádka o norských miliónech
Šťastný konec je vyústěním asi všech pohádkových příběhů na celém světě. Jeden takový se začal v minulém roce odvíjet v Norsku. Hlavním hrdinou je sedmnáctiletý mladík Andreas Mikkelsen. Jeho cílem však není dobýt srdce krásné princezny, ale za pomoci obrovských investic proniknout na špičku mistrovství světa. V jeho případě se mu to může, ale také nemusí podařit...
Race of Champions 2006 - Ekström opanoval Race of Champions 2006
Více než padesát tisíc diváků na pařížském Stade de France aplaudovalo vítěznému tažení Švéda Mattiase Ekströma.
Dakar 2007 - Série Mitsubishi pokračuje
Slavný Dakar má za sebou další parádní ročník. Bitva týmů Mitsubishi, Volkswagen, BMW a dalších byla ozdobou soutěže a přinesla obrovské zážitky fanouškům po celém světě. I přes řadu individuálních prvenství touaregů získala celkové prvenství posádka Mitsubishi Stephane Peterhansel - Jean-Paul Cottret. Obhájce loňského vítězství Luc Alphand skončil druhý, veterán Jean-Louis Schlesser na třetím místě. Cíl spatřilo o české duo Zapletal - Janáček.
Kamióny: Stacey vypálil rybník favoritům, Loprais třetí
Zkušený Holanďan Hans Stacey využil zaváhání favoritů a opanoval letošní Dakar v kategorii kamiónů. Fantastického úspěchu při premiéře za volantem dosáhl sedmadvacetiletý Aleš Loprais, se spolujezdcem Petrem Gilarem dojeli třetí. Druhá Tatra Tomáše Tomečka obsadila jedenáctou příčku.

Chris Atkinson hodnotí Monte Carlo

30. ledna 2007 v 19:44 | správce 2 |  Mistrovství světa
Australský jezdec Chris Atkinson se nechal slyšet, že nebyl zaskočen tím, jakým způsobem vstoupili do seriálu MS 2007 jezdci s vozy Citroën C4 WRC. Podle něj se to dalo vzhledem k výsledkům z předchozích let čekat.
Podle Atkinsona jsou teď na tahu týmy Ford a Subaru, aby se na Citroën dotáhly. "Nemohlo to být překvapení, vždyť Citroën testoval a vyvíjel vůz celý minulý rok," řekl na úvod Atkinson. "Udělali vše naprosto dokonale a výsledek se dostavil hned na první rally."
"Prostě dobře věděli, že budou nejrychlejší. Tušili to i ostatní jezdci a hned po dvou testech ve čtvrtek bylo všem jasné, že o vítězi je rozhodnuto."
Tým Subaru představí novou Imprezu WRC´07 na Mexické rally. Chris řekl, že zatím měl možnost nový vůz otestovat pouze jednou.
"Jel jsem s novým vozem na začátku prosince. Další zkoušky mě čekají již v příštím týdnu, potom bude vědět více. Zatím nemám, co srovnávat," pokračoval druhý pilot Subaru.
"Při dalším testu se zaměříme na vyvážení vozu a především pak na problémy, které jsme měli s autem vloni. Myslím ale, že všechno jde správným směrem. Celkově jsem z vozu měl v prosinci dobrý pocit."
Myslíte si, že budete s novým modelem stačit Sebastienovi, Sordovi či Grönholmovi? "To je těžké v této chvíli odhadnout. Definitivně se to dozvíme až v Mexiku. Testy nikdy neřeknou všechno. Ještě nás pak čeká hodně práce, ale věřím v úspěch," dodal na závěr Atkinson.

Impreza WRC´00 byla zvolena nejlepším vozem specifikace WRC

30. ledna 2007 v 19:38 | správce 2 |  Aktuálně
Vůz Subaru Impreza WRC´00 byl vybrán britským magazínem Autosport nejlepším vozem kategorie WRC všech dob. Vozy WRC se prohánějí v seriálu MS již deset let a nechybí v mistrovství světa ani letos...
Především proto se časopis Autosport rozhodl zvolit nejlepší WRC automobil a volba padla na Imprezu WRC 2000. Do tohoto speciálu tehdy usedal mladý britský pilot Richard Burns, jež se značkou Subaru později dokázal získat titul mistra světa.
Impreza WRC2000 to neměla s následovnictvím jednoduché, když se v roce 2000 poprvé objevila v Portugalsku. S předešlým modelem totiž Juha Kankkunen vyhrál v Argentině a ve Finsku. Richard Burns s novým modelem pak vyhrál v Řecku, Austrálii a Velké Británii.
Mezi modely 1999 a 2000 bylo jen několik rozdílů. Ty hlavní se skrývaly pod kapotou. Byl přepracovaný celý motor a také převodovka. Kromě toho doznal značných změn také podvozek.
I když Impreza WRC 2000 nezískala žádný titul, patřila v tehdejší době k absolutní špičce a také se považovala za vůz, jenž zaznamenal nejzásadnější pokrok ve vývoji vozů WRC...

Co řekl o letošním Monte Petter Solberg?

29. ledna 2007 v 16:02 | správce 2 |  Mistrovství světa
Petter Solberg nezapomíná na svých oficiálních stránkách na své fanoušky a po několika dnech se ve zkratce vrátil k Rallye Monte Carlo, kde se mu celkem dařilo. Nebýt defektu v páteční dlouhé RZ, mohl bojovat i o čtvrté místo.
"Všichni v týmu věděli, že první rally bude velmi náročná. Bylo to znásobeno především tím, že jsme startovali na nových pneumatikách BFGoodrich. Ty jsme vůbec neznali, pouze z testování," prohlásil na úvod Solberg.
"Byla to pro nás spíše taková testovací rally. Musel jsem se naučit jezdit jiným způsobem, což mi chvíli trvalo. Vlastnosti vozu se totiž značně změnily. Hodně jsme se toho naučili, ale stále nás ještě čeká spousta práce. Bylo zábavné sledovat souboj Chrise a Mikka, především proto, že se nakonec radoval Chris," pokračoval dále Solberg, který dokončil Rallye Monte Carlo na šesté pozici.
"Musím se také zmínit o bratru Henningovi, kterému se na asfaltu příliš nedařilo. Není to jeho oblíbený povrch a bylo to vidět. Navíc startoval s novým vozem, což mu situaci ještě ztížilo. Zaslouží si ale za ty roky tvrdé práce to, že může jet celý seriál mistrovství světa a ještě neřekl poslední slovo. Kdyby mohl více testovat, pak by na asfaltu jistě bojoval o přední místa. Je to profesionál a ví, čeho je schopen."
"Teď se již těšíme do Švédska a Norska, kde se představíme domácím fanouškům. Navíc se již nemůžeme dočkat nové Imprezy WRC, kterou představíme v Mexiku. Čeká nás letos zajímavá sezóna," dodal na závěr Solberg.

Gardemeister chce jet zpět v Xsaře WRC

29. ledna 2007 v 16:00 | správce 2 |  Mistrovství světa
Toni Gardemeister absolvoval první soutěž letošního seriálu WRC ve speciálu Mitsubishi Lancer WRC 05. Stejně tak by se měl představit v Lanceru WRC i ve Švédsku a Norsku.
Poté by ale chtěl znovu usedat do Xsary WRC. Přestože jsou zatím informace jen velmi kusé, Fin už po Norské rally nechce mít s Lancerem WRC 05 nic společného. Důvodem je zřejmě sedmé místo v Monte Carlu, jenž ho vůbec neuspokojilo.
Přitom vloni dokázal s vozem Peugeot 307 WRC dojet třetí. Ovladatelnost Lanceru WRC se sice Gardemeisterovi líbila, ale nebyl příliš spokojený s pouhými dvěma body do MS FIA jezdců.
Především proto pomýšlí na změnu auta a znovu usiluje o to, aby mohl zbývající podniky sezóny, na kterých se hodlá představit, absolvovat v Citroënu Xsara WRC. Vloni s tímto vozem odjel soutěže v Řecku, Německu a na Kypru. O vůz se mu staral tým Astra Racing.
Zákulisní informace hovoří o tom, že už jedná o spolupráci s PH Sportem a dokonce i Kronosem!

Volné podniky v rally na západě čech!!!

27. ledna 2007 v 17:17 | Webmaster |  Ostatní info
Je to tu, už jsou naplánované volné závody pro rok 2007 na západě čech. Jako vždy budou většinou pod vedením Dana Kroba.
Zde jsou datumy konání závodů:
  • 7.4.2007 Švihov okr. Klatovy
  • 8.4.2007 Sedliště okr. Plzeň-jih
  • 28.9.2007 Kramolín okr.Plzeň-jih
  • 29.9.2007 Švihov okr.Klatovy
Další informace budeme postupně přidávat

Kresta testoval Lancera před Šumavou

25. ledna 2007 v 15:08 | správce 2 |  Mistrovství ČR
Včera proběhl první letošní test Romana Kresty a vozu Mitsubishi Lancer Evo IX, s jímž by se měl letos představit na třech domácích soutěžích. Jeho prvním startem bude Rally Šumava 2007.
Luhačovický jezdec řekl, že při testu panovaly velmi složité podmínky a trať se musela dokonce prohrnout. "Napadlo hodně sněhu, ale alespoň jsem si mohl Mitsubishi Lancer Evo IX otestovat i v extrémních podmínkách," uvedl Kresta.
"Vyzkoušel jsem si různá nastavení a udělal takový kompromis pro dané podmínky. Osobně bych uvítal, kdyby bylo na Šumavě hodně sněhu. Měl jsem možnost si také vyzkoušet pneumatiky BFGoodrich a to jak sněhové bez hrotů, tak i s hroty."
Napadá mě tedy další otázka. Dlouhou dobu se spekuluje o tom, zda budou na Šumavě pneumatiky s hroty povoleny? "Co já vím, tak povoleny budou. Bude to sice jen na vybraných rychlostních zkouškách, ale schválené už to je," pokračoval.
Bývalý pilot továrního týmu Ford WRT bude na Šumavě startovat v barvách Mogul Rally Teamu s Lancerem Evo IX, se kterým jel také loni Barum Rally Zlín. Na horké sedadlo spolujezdce vedle něj usedne Petr Gross.
"Musím říci, že vůz je perfektně připravený a celkově zrepasovaný. Na sněhu se choval dobře a neměl jsem s ním žádný problém. Pokud je ideálně nastavený, pak se na sněhu ovládá velmi podobně, jako vůz specifikace WRC," dodal na závěr Kresta.

Grönholm jede do Švédska s vidinou nejvyššího možného umístění...

25. ledna 2007 v 15:03 | správce 2 |  Mistrovství světa
Finský jezdec Marcus Grönholm prý očekával, že bude v Monte Carlu hrát "druhé housle" a na Citroëny stačit nebude. Do Švédska a Norska však slibuje oFinský pilot Marcus Grönholm očekával, že bude v Monte Carlu hrát druhé housle a na C4 stačit nebude. Do Švédska a Norska však slibuje oběma jezdcům na Citroënech tvrdou odvetu.
"Přiznám, že mě to nepřekvapilo, čekal jsem takový začátek roku," řekl na úvod finský pilot. "Pokud se Sébastienovi v Monte Carlu něco nestane, pak vyhraje vždycky on. Už dříve jsem řekl, že tam mu prostě nedokáži stačit."
Doplnil, že ve Švédsku to bude na sněhu úplně něco jiného. Budou tam totiž naprosto odlišné podmínky. Marcus Grönholm navíc bude obhajovat loňské vítězství. Také jeho spolujezdec Timo Rautiainen si myslí, že ve Švédsku by mohli vyhrát.
"Nijak nás to nepoznamenalo. Měli jsme navíc v Monte Carlu technické problémy, protože Marcus musel řadit manuálně. To jej samozřejmě trochu rozhodilo. Určitě ale není důvod se vymlouvat. Sébastiena bychom neporazili ani v případě, že bychom tento problém neměli. Možná se správnými pneumatikami bychom mohli sekundovat Danimu, ale na vítězství by to nebylo," řekl na závěr Rautiainen.

Testování Romana Kresty před Šumavou 2007 - foto

24. ledna 2007 v 19:22 | správce 2 |  Fotogalerie
Fotogalerii z testu v Bělé p. Bezdězem vám přináší "chryby" - zde .

BFGoodrich u Subaru WRT

24. ledna 2007 v 16:22 | správce 2 |  Mistrovství světa
Šéftovárního týmu Subaru WRT Richard Taylor prohlásil, že je velmi spokojen s tím, jak se vyvíjí spolupráce mezi společností BFGoodrich a týmem Subaru. Zlepšený výkon jeho svěřenců na nových pneumatikách byl vidět už nyní v Monte Carlu.
Japonský tým ukončil v loňském roce spolupráci se společností Pirelli, jenž odešla ze seriálu mistrovství světa rally. Proto musel tým Subaru pro letošní sezónu využít služeb konkurenční BFGoodrich a jak se zdá, zatím se mu to vyplácí.
"Do letošní sezóny jsme odstartovali velmi dobře," řekl na úvod Richard Taylor. "Jsme rádi, že spolupráce s BFGoodrich funguje dobře. Myslím, že už jsme dokázali dobře nastavit vůz pro nové pneumatiky a věřím tomu, že v průběhu roku se to ještě zlepší."
Také Petter Solberg si pochvaloval nové pneumatiky a kromě toho se těší také na novou Imprezu WRC´07 do Mexika. "Ještě si musím pár věcí na nových pneumatikách vyzkoušet, ale všechno jde dobrým směrem," řekl Solberg.
Manažer BFGoodrich pro rally, Matthieu Bonardel, na závěr pověděl: "Byla to naše první společná rally a Subaru stačilo Fordům i Citroënům. Chris dokázal vyhrát hned tři rychlostní zkoušky, tudíž lepší začátek si ani nikdo nepředstavoval. Určitě nás čekají ještě mnohem lepší výsledky."

Sordó je nadmíru spokojený...

23. ledna 2007 v 15:47 | správce 2 |  Mistrovství světa
Španěl Dani Sordó byl v cíli Rallye Monte Carlo nadšen tím, že dokázal dojet na druhém místě jen těsně za svým týmovým kolegou Sébastienem Loebem a získal tak osm bodů pro tým Citroën.
Sordó dále řekl, že by chtěl získat slušný počet bodů také ve Švédsku a Norsku, kde se pojede na sněhu. Doufá, že se mu to s novým vozem C4 WRC podaří, i když se sněhem zatím nemá příliš mnoho zkušeností...
"Kdyby mi někdo řekl, že při premiérovém startu s vozem Citroën C4 WRC dojedu na stupních vítězů, tak bych mu nevěřil. Skončit v Monte Carlu druhý, to je pro mě sen. Těším se do Švédska, kde nás ale čeká úplně jiná rally," řekl na úvod spokojený Sordó.
"Sébastien Loeb je mistrem světa a já nejedu proto, abych se jej pokoušel porážet, ale především se musím ještě učit a zlepšovat. Jedině tak se mohu v budoucnu stát mistrem světa. V Monte Carlu to byla pro mne velmi dobrá rally. Podmínky byly v pohodě. Na cestě nebyla voda ani sníh. Také pneumatiky jsme zvolili správné," doplnil španělský mladík.
Spolujezdec Marc Martí také odkryl karty před dalšími dvěma soutěžemi na sněhu. "Ve Švédsku i Norsku musíme najet co nejvíce kilometrů. Vloni jsme ve Švédsku jeli bez jakýchkoliv testů. Dani předvedl dobrý výkon. Potřebujeme zkušenosti a také body pro tým. Všichni dobře vědí, že Dani je na asfaltu jedním z nejrychlejších jezdců světa, ale na sněhu a šotolině tomu tak zatím není a je potřeba na tom dále pracovat," dodal na závěr Martí.

Premiéra Henninga s Focusem ´06 nedopadla nejlépe

23. ledna 2007 v 15:44 | správce 2 |  Mistrovství světa
Norský jezdec Henning Solberg přiznal, že by si měl vyzkoušet jízdu na asfaltovém okruhu, aby získal lepší pocit z jízdy na asfaltu. V Monte Carlu totiž s novým Focusem WRC 06 ztrácel v jednotlivých rychlostních zkouškách desítky vteřiny na nejrychlejší jezdce.
Henning dokončil první soutěž seriálu WRC na čtrnáctém místě a na vítězného Loeba ztratil bezmála 15 minut, což je minutu na jednu rychlostní zkoušku. V Monte Carlu se jich totiž jelo celkem patnáct.
I přesto připsal na konto týmu Stobart Ford VK jeden bod do MS FIA značek. "Ztrácel jsem opravdu hodně a nemohl jsem si vůbec zvyknout na jízdu na asfaltu," řekl na úvod Solberg. "Musím se učit a to hodně, možná bych měl jet nějaký závod na okruhu. Jsem ale rád, že jsem dojel až do cíle a získal další cenné zkušenosti s tvrdým povrchem."
Nor se nechal slyšet, že ta pravá sezóna pro něj začne na Švédské a Norské rally v únoru. "Už se opravdu velmi těším na start ve Švédsku a Norsku, kde se pojede na sněhu. Moje sezóna začíná právě tam. Hodně si slibuji od startu v Norsku, kde jsem jel také vloni a zvítězil tam," doplnil na závěr Solberg.

Emila uvidíme na Šumavě se Subaru

23. ledna 2007 v 15:41 | správce 2 |  Mistrovství ČR
Emil Triner, bývalý tovární jezdec Škody Motorsport bude i v nadcházející sezóně pokračovat v českém šampionátu. Stejně jako v loňském ročníku klatovské soutěže bude i letos startovat se Subaru Impreza STI.
Za volantem tohoto vozu se vloni objevil právě pouze na Šumavě. Skončil absolutně patnáctý, v redukovaném pořadí v rámci českého šampionátu, kde se nepočítaly vozy A8, to znamenalo čtyři body za dvanácté místo. V průběhu sezóny se pak objevil za volantem Fiatu Punto S1600 a Škody 130 RS.
Letošní sezóna vypadá lépe. "Zatím jednáme se všemi partnery, ale díky podpoře společnosti Surfin to vypadá, že bychom se měli zúčastnit celého mezinárodního mistrovství ČR. Navíc bychom se opět rádi představili na některých soutěžích za volantem stotřicítky," prozradil příbramský jezdec, který jako někteří další čeští piloti vynechal úvodní podnik v Rakousku.
Na start v Klatovech, kde by měl mít startovní číslo dvanáct, by se měl opět postavit s krásným modrým Subaru zapůjčeným od Jana Štěpánka. Na sedadlo spolujezdce by tentokráte měla usednout Kateřina Achsová, která již startovala po boku Emila Trinera na loňském Pražském rallysprintu.

Monte Carlo 2007 z pohledu 3. jezdce

22. ledna 2007 v 16:37 | správce 2 |  Mistrovství světa
Finskýn démon Marcus Grönholm přiznal, že ho vůbec nepřekvapila rychlost obou jezdců s vozy Citroën C4 WRC. On sám již před časem přiznal, že Loebovi dokáže stačit všude, kromě soutěže v Monte Carlu. To se také potvrdilo.
Od francouzského jezdce dostal minutu a půl a od druhého Sordá měl odstup 44 vteřin. "Nebyl jsem překvapen rychlostí speciálu C4 WRC," řekl na úvod Grönholm. "Po prvním dni to nevypadalo vůbec dobře, jelikož jsme hodně ztratili. Druhý den jsme pak zvolili špatné pneumatiky, přesto už jsme jeli lépe."
"Prostě jsem na něj neměl. Nevidím v tom ale žádný problém. Příští rally je úplně jiná. V sobotu a neděli už jsem se tolik nesnažil, a navíc jsem měl problémy s řazením. Nechtěl jsem zbytečně riskovat a přijít o body. Za mnou byla velká mezera, takže se nebylo kam hnát," pokračoval Fin.
Pilot Fordu přiznal, že to nebylo staré dobré Monte. "Byla to spíše asfaltová rally a my měli vybrané špatné pneumatiky. Prostě jsem nemohl Sébovi stačit. Bylo to jiné, než vloni, kdy jsem celkem v pohodě zvítězil."
A jak se líbila letos superspeciálka v Monte Carlu? "Byla to skvělá zábava projet se po okruhu Formule 1, především, když jsem měl na voze sněhové pneumatiky. Mohl jsem tak bavit diváky a posílat auto bokem do každé zatáčky. Nebyl jsem pod tlakem, takže jsem si jízdu mohl v klidu užít," dodal na závěr Grönholm.

"Double C4 v Monte Carlu je výsledkem tvrdé práce", říká šéf Citroënu

22. ledna 2007 v 16:21 | správce 2 |  Mistrovství světa
Nedělní superspeciálka v monackém přístavu zpečetila dvojnásobný triumf nováčka ve startovním poli mistrovství světa v rallye, vozu Citroën C4 WRC. Stalo se tak zásluhou posádek Sébastien Loeb a Dani Sordo, jenž obsadily první dvě příčky.
Ještě před čtvrtečním startem čelil tým Citroën Sport mnoha neznámým, které vycházely především z nejistoty nasazení nových aut do šampionátu. Mezi neznámé patřil také fakt návratu trojnásobného mistra světa Loeba po zranění ruky, které si v závěru loňské sezony přivodil pádem z horského kola.
Jaká bude jeho kondice? Tak zněla velice častá otázka. Mezi neznámé se vkrádala rovněž možnost sněžení. Ta ale padla velice záhy stejně jako ty, které se točily kolem týmu Citroën, jeho vozů a také Loeba. I když se peloton jezdců po deseti letech vrátil do regionů Vercors, Ardcche a Haute Loire, místo sněhu je vítalo jaro. Výběr pneumatik tak byl oproti jiným létům mnohem jednodušší.
Až extrémně rychlé noční rychlostní zkoušky úvodní etapy potvrdily předpoklady, že C4 WRC bude velice rychlým autem. Současně za Loebem, týmovým lídrem, dokázal zabrat Dani Sordo a jel na druhém místě. Poodhalil tak obrovský potenciál, který nový vůz má. Když se oba vozy se svými posádkami dostaly do čela pořadí, všichni v Citroën Sport si hluboce oddechli úlevou z nejistoty.
Také další dny průběhu jubilující Rallye Monte Carlo prokázaly vysokou konkurenceschopnost citroënů. Posádky pak přidaly další nejlepší časy a ve třetí etapě už si mohly užívat svého náskoku před pronásledovateli. Nedělní superspeciálka zatloukla poslední skobu pro ukotvení konečného pořadí na prvním a druhém místě.
"Tento double je výsledkem naší tvrdé práce, kterou tým Citroën Sport odvedl," zářil Guy Fréquelin, stájový šéf Citroën Sport. "Pro mě je to zadostiučinění za všechna naléhání, aby se Citroën vrátil do šampionátu v rally. Tohoto fantastického úspěchu na asfaltu jsme dosáhli také díky pneumatikám BFGoodrich. Nebývá zrovna obvyklé, aby nový vůz hned při svém prvním startu dosáhl takového výsledku. Citroën C4 WRC byl nejrychlejší na devíti rychlostních zkouškách v řadě a osmkrát figuroval na prvních dvou místech. Je to jednoznačný vstup na mezinárodní scénu."
Citroën si tak mohl při slavnostním ceremoniálu oficiálně připsat své čtvrté vítězství na nejstarší rallye v seriálu světového šampionátu. O všechny se zasloužila posádka Sébastien Loeb - Daniel Elena. V letech 2003, 2004 a 2005 Monte Carlo vyhrála na voze Citroën Xsara WRC, teď s novým vozem C4 WRC. Loeb se tak vyrovnal legendám tohoto sportu, jakými jsou Sandro Munari, Walter Röhrl a Tommi Mäkinen, kteří rovněž vyhráli čtyřikrát.
"Výsledek je velikou odměnou pro všechny v týmu Citroen Sport," říkal v cíli nadšeně Sébastien Loeb. "Je to opravdu fantastické. Před startem byla spousta neznámých veličin - moje ruka, nové auto, soupeři, nové tratě. Tušil jsem, že to nebudu mít lehké ani s Danim, který zajel skvěle. Je nádherné se radovat ze čtvrtého vítězství v Monte. Lepší start do nové sezony jsme si nemohli ani vysnít. Double je velkým povzbuzením pro celý tým. Přijali jsme výzvu na asfaltu, teď stojíme před dalšími - na sněhu a šotolině."
Dani Sordo zvládl bezchybně tlak, jemuž byl vystaven z obav o výsledek svého týmu. "Kdyby mi někdo řekl, že při svém prvním startu s vozem C4 WRC dojedu hned na stupních vítězů, asi bych mu nevěřil. Být druhý na Monte Carlu, to je jako sen! Nechci se ale nechat unášet. K dalšímu podniku ve Švédsku budu přistupovat tak, jako by se jednalo o úplně nový začátek sezony. Sébastien je mistr světa a já tu nejsem od toho, abych se ho snažil porážet. Musím se učit a zlepšovat."

Swedish rally 2007

21. ledna 2007 v 22:33 | Webmaster |  Mistrovství světa
Za tři týdny, tedy 9. - 11. února 2007 startuje další podnik v MS - Švédská rally. Zde nabízíme nějaké informace.

Monte Carlo 2007 pro Citroën, Jan Kopecký osmý

21. ledna 2007 v 18:30 | správce 2 |  Mistrovství světa
Tovární tým Citroën WRT vkročil do letošní sezóny naprosto famózně a konkurenci doslova vytřel
zrak. Nejenže vyhrál celkově Sébastien Loeb a všem tak ukázal, že má již ruku v pořádku, ale navíc jej druhým místem a skvělým výkonem podpořil týmový kolega Dani Sordó. Ten byl také jediným, který dokázal Loebovi v celé rally sekundovat. Ostatní již značně zaostávali.
Na třetím místě dojel pro šest bodů Marcus Grönholm, jenž však slibuje odvetu ve Švédsku a Norsku. Naprosto strhující byl souboj o čtvrtou pozici. Dnes měl však navrch Atkinson a dokázal se tak znovu dostat na bramborovou příčku a přeskočit Hirvonena o pouhé 2 desetiny vteřiny!!!
Šéstá pozice patří po problémech Petteru Solbergovi, který však je velmi spokojený. Navíc se ukázalo, že Impreza WRC je pneumatikách BF Goodrich mnohem konkurenceschopnější na asfaltu, než tomu bylo vloni.
Sedmý skončil Toni Gardemeister a osmý pak k radosti všech českých fanoušků Jan Kopecký. Ten tak znovu dokázal, že Fabie WRC je ve správných rukou schopna dosáhnout na TOP8. Přitom za sebou nechal jak jezdce s vozy Focus WRC 06 a tak i Peugeot 307 WRC domácího Jean Cuoqe. V závěru sobotní etapy pak odstoupil jari Matti Latvala, který předtím havaroval.
Martin Prokop ve voze Citroën C2 Super 1600 po vynikajícím výkonu skončil celkově 18. a svou třídu A6 s přehledem vyhrál. Obhájil tak triumf z loňska.
Ohlasy po RZ15:
Henning Solberg: "Bylo to super. To je něco pro mě."
Gareth MacHale - Zhasl mu na startu motor.
Matthew Wilson: "Je to fantastická zábava. Nešlo mi o čas, ale o diváky."
Jean Cuoq: "Byl to dobrý víkend a jsem opravdu spokojený."
Mikko Hirvonen: "Udělal jsem několik malých chybiček. Nevím, jestli to bude stačit."
Mikko Hirvonen - Dělal hodiny pro diváky
Petter Solberg - Dělal hodiny pro diváky
Toni Gardemeister: "Bylo to super. Snažil jsem se jet pro lidi..." Také on dělal kolečka.
Chris Atkinson: "Užil jsem si souboj. Snažil jsem se před něj dostat a podařilo se mi to. Super."
Dani Sordó - Na startu mu zhasl motor.
Dani Sordó: "Skvělý víkend a fantastický výsledek pro Citroën."
Sébastien Loeb: "Je to pro mě důležité vítězství. Ruka už je K. Auto fungovalo bezchybně. Jsem spokojený. Double pro Citroën je paráda."

Rallye Dakar 2007 jde do finále

21. ledna 2007 v 18:21 | správce 2
Už jen poslední etapu mají před sebou účastníci Rallye Dakar a závěrečný manifestační dojezd už pořadí většinou nemění. Blízko dalšího triumfu je francouzský jezdec Stéphane Peterhansel. Po šesti výhrách s motocyklem si jede pro třetí úspěch mezi automobily. V soutěži kamionů je třetí Aleš Loprais.
Předposlední etapa už zavedla konvoj slavné pouštní soutěže do cílové senegalské metropole.
V neděli se bude závodníkům měřit čas jen na šestnáctikilometrovém úseku na pláži u Růžového jezera a žádné zásadní změny ve výsledkové listině se neočekávají. K prvenství mezi motocyklisty tak míří Francouz Cyril Després, v čele pořadí kamionů je s velkým náskokem Nizozemec Hans Stacey.
Loprais hodlal zaútočit na třetí pozici Wulferta van Ginkela a záměr mu vyšel.
"Před poslední delší etapou ztrácíme na Van Ginkela dobu rovnou opravě jednoho defektu, ale ten může postihnout jeho stejně jako nás. S problémy soupeře nelze kalkulovat. Je dobré, že zítra startujeme před ním a budeme tedy mít čistou cestu," napsal Loprais po páteční etapě na své internetové stránce.
Nizozemec přišel o náskok 23 minut, na synovce šestinásobného vítěze rallye Karla Lopraise ztratil na cestě z Tambacoundy do Dakaru téměř půl hodiny.
Lopraisova tatra byla v etapě druhá, vůz téže značky s brazilským řidičem Andrém de Azevedem a českým navigátorem Jaromírem Martincem obsadil třetí místo.
Páté etapové prvenství si připsal dvojnásobný mistr světa v rallye Carlos Sainz, jenž z boje o konečné prvenství už dávno vypadl kvůli technickým problémům, které ho stihly na území Mauritánie.
Ve středu pozornosti tak byl zejména Peterhanselův souboj s francouzským krajanem Lukem Alphandem, bývalým slavným lyžařem, který v kategorii automobilů zvítězil před rokem.
Alphand byl v etapě rychlejší jen o čtyři minuty, což mu nestačilo. "Museli jsme se držet trochu zpátky, abychom neohrozili naše prvenství," prohlásil Peterhansel, který dojel až jedenáctý s osmiminutovou ztrátou za Sainzem.
Mezi motocykly udržel první místo Després, a po roce 2005 tak oslavil další titul. Po páteční nehodě a odstoupení do té doby vedoucího Španěla Marka Comy si už francouzský jezdec své postavení kontroloval.
Slovák Jaroslav Katriňák zůstal devátý, nejlepší český motocyklista Martin Macek se posunul na šestnácté místo. Josef Macháček, celkově šestašedesátý, kraloval kategorii čtyřkolek.
Výsledky 14. etapy (576 km/RZ 225 km):
Automobily:
1. Sainz (Šp./Volkswagen) 2:21:02, 2. De Villiers (JAR/Volkswagen) -7, 3. Sousa (Port./Volkswagen) -45, 4. Attíja (Kat./BMW) -1:52, 5. Gordon (USA/Hummer) -1:54, 6. Miller (USA/Volkswagen) -2:02, ...31. Zapletal (ČR/Mitsubishi) -26:20.
Průběžné pořadí:
1. Peterhansel (Fr./Mitsubishi) 45:42:45, 2. Alphand (Fr./Mitsubishi) -7:16, 3. Schlesser (Fr./Schlesser-Ford) -1:36:24, 4. Attíja -2:03:16, 5. Miller -2:11:28, 6. Masuoka (Jap./Mitsubishi) -2:45:31, ...54. Zapletal -26:23:41.
Motocykly:
1. J. De Azevedo (Braz./KTM) 2:37:46, 2. Czachor (Pol./KTM) -2:05, 3. J. Vinters (Lot./KTM) -5:05, 4. Blais (USA/KTM) -5:12, 5. Després (Fr./KTM) -7:03, 6. Casteu (Fr./KTM) -10:16, ...19. Katriňák (SR/KTM) -21:54, 32. Macek (ČR/Yamaha) -26:00, 35. Pabiška (ČR/KTM) -27:47, 53. Kaštan (ČR/Suzuki) -39:33, 80. Macháček (ČR/Yamaha) -53:25.
Průběžné pořadí:
1. Després 51:25:49, 2. Casteu -36:09, 3. Blais -53:01, 4. Ullevalseter (Nor./KTM) -1:40:12, 5. Rodrigues (Port./Yamaha) -2:32:38, 6. J. Vinters -2:46:43, ...9. Katriňák -3:41:34, 15. Macek -7:40:18, 43. Pabiška -14:26:46, 52. Kaštan -17:00:14, 67. Macháček -20:03:25.
Kamiony:
1. Jacquot (Fr./MAN) 2:53:44, 2. A. Loprais (ČR/Tatra) -4:33, 3. A. De Azevedo (Braz./Tatra) -9:32, 4. Stacey (Niz./MAN) -10:28, 5. Bekx (Niz./DAF) -13:37, 6. Mardějev (Rus./Kamaz) -15:53, ...11. Tomeček (ČR/Tatra) -23:04.
Průběžné pořadí:
1. Stacey 53:52:15, 2. Mardějev -3:08:15, 3. A. Loprais -4:45:49, 4. Van Ginkel (Niz./GINAF) -4:51:16, 5. A. De Azevedo -5:16:01, 6. Jacquot -6:00:43, ...11. Tomeček -11:34:58.