Kopecký po I.ETAPĚ Norské rally 2007

17. února 2007 v 1:33 | správce 2 |  Aktuálně
První etapou vstoupila do historie MS v rallye soutěž v okolí norského města Hamar. Norská rally pořádaná poprvé jako součást světového šampionátu měla v páteční etapě na programu osm rychlostních zkoušek.
Technické tratě byly náročné pro všechny v důsledku tajícího hlubokého sněhu,jenž připravil pro posádky nevyzpytatelný povrch rychlostních testů. Posádka Jan Kopecký - Filip Schovánek s vozem Škoda Fabia WRC zakončila páteční etapu na průběžné dvacáté druhé pozici. Nelichotivou pozici způsobila především výrazná časová ztráta ze třetí rychlostní zkoušky, kdy museli Jan Kopecký se spolujezdcem Filipem Schovánkem zastavit během tohoto rychlostního testu a odstranit sníh, který ucpal přívod vzduchu do motoru, z filtru sání a chladiče kapaliny.
"Páteční etapa se bohužel nevyvíjela podle našich představ. V úvodní rychlostní zkoušce ztrácel motor výkon kvůli nevyhovujícímu změněnému sání motoru. Jan před druhou rychlostní zkouškou dokázal upravit sání tak, aby se minimalizovaly ztráty výkonu motoru."
"Ve třetí rychlostní zkoušce Jan narazil do sněhové bariéry, ale bez výraznější ztráty mohl pokračovat dále, neboť nedošlo k poškození vozu. Bohužel nalepený sníh na přídi vozu nedovoloval přísun vzduchu do motoru a velmi rychle začala stoupat teplota motoru k limitním hodnotám. Jan musel na trati rychlostního testu zastavit a spolu s Filipem očistili sníh z chladiče, neboť by nemohl dokončit rychlostní zkoušku bez poškození motoru. Časová ztráta z této rychlostní zkoušky však činí více jak tři minuty," řekl v cíli páteční etapy vedoucí týmu Josef Kopecký.
"Podmínky na rychlostních zkouškách Norské rally jsou pro nás velmi náročné. Hluboký tající sníh charakteristice našeho vozu výrazně nevyhovuje. Vzhledem ke konstrukci vozu je složitější udržet vůz Škoda Fabia WRC ve vyjetých kolejích v přímém směru. Potýkám se i s problémem neustále se protáčejících kol, kdy nedokážeme přenést sílu motoru přes kola na nezpevněný podklad tak, abychom mohli rychleji odjet ze zatáčky. Ve Švédsku nebyl tento nedostatek tak znatelný, neboť tamní rychlostní testy jsou podstatně rychlejší a plynulejší."
"V sobotní etapě chceme otestovat změny v nastavení vozu. Přál bych si, aby zítra byl podklad rychlostních zkoušek oproti dnešní etapě výrazně tvrdší a neměli jsme problémy s trakcí vozu," řekl v cíli 1. etapy Jan Kopecký.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama