Květen 2007

Shakedown na Řecké rally vyhrál Petter Solberg

31. května 2007 v 18:01 | správce 2 |  Aktuálně
Dnes se jel shakedown Rally Acropolis 2007. Posádky měly možnost naposledy vyzkoušet své vozy před ostrým startem do soutěže, k dispozici jim byl 2,51 kilometr dlouhý úsek Kouvaras. Oproti seznamovacím jízdám již nad tratí vládlo slunečné počasí, které šotolinu vysušilo. Shakedown tak posádkám nabídl atributy typické pro řeckou soutěž - horko a prašno.
Většina jezdců na vozech provedla pouze drobné změny, Jan Kopecký zkoušel několik nastavení diferenciálů. Drobné problémy hlásili Loeb (spojka), Latvala (elektronický snímač) a Perez Companc (taktéž elektronika). Testovací zkoušku vynechal Martin Prokop, který letos podruhé na Mistrovství světa usedne do produkčního mitsubishi. Naopak několikrát trať projel Francois Duval, pro něhož to po včerejším soukromém testu byly další cenné "seznamovací" kilometry s fabií.
Nejrychleji trať shakedownu projel Petter Solberg (1:42,7), jako druhý projel cílovou fotobuňku Jari Matti Latvala (+0,6). Neoficiální stupně vítězů uzavřel Henning Solberg, jež byl o další dvě desetiny sekundy pomalejší. Nejrychlejší čas Jana Kopeckého je 1:47,6.
Časy:
1. Petter Solberg-Phil Mills (Subaru Impreza WRC) 1:42,7
2. Jari Matti Latvala-Miikka Anttila (Ford Focus WRC) +0,6
3. Henning Solberg-Cato Merkerud (Ford Focus WRC) +0,8
4. Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen (Ford Focus WRC) +1,8
5. Dani Sordó-Marc Martí (Citroën C4 WRC) +2,2
5. Sébastien Loeb-Daniel Elena (Citroën C4 WRC) +2,2
7. Manfred Stohl-Ilka Minor (Citroën Xsara WRC) +2,5
8. Chris Atkinson-Stéphane Prévot (Subaru Impreza WRC) +2,6
9. Marcus Grönholm-Timo Rautiainen (Ford Focus WRC) +2,8
10. Luis Perez Companc-José Díaz (Ford Focus WRC) +3,0
11. Matthew Wilson-Michael Orr (Ford Focus WRC) +4,6
12. Francois Duval-Jean Francois Elst (Škoda Fabia WRC) +4,9
12. Jan Kopecký-Filip Schovánek (Škoda Fabia WRC) +4,9
14. Federico Villagra-Jorge Perez Companc (Ford Focus WRC) +6,0
15. Guy Wilks-Phil Pugh (Ford Focus WRC) +7,1

Labská rally se pojede

31. května 2007 v 17:58 | správce 2 |  Mistrovství ČR
I když vedení VirginRacingTeamu, organizátora MČR Labská rally, chtělo původně celý závod z důvodu protestu chalupářů v některých obcích zrušit, došlo k radosti všech příznivců tohoto krásného sportu k opačnému rozhodnutí a Labská rally se pojede v náhradním termínu 9. - 10. listopadu 2007. Rozhodlo o tom vedení FAS v minulých dnech. Podmínkou je, že musejí pořadatelé předložit kompletní kladná rozhodnutí obcí a veškerá další povolení do 15.července tohoto roku.
Mám velkou radost z kladného rozhodnutí FASu, které nás však ještě více zavazuje k přípravě opravdu kvalitní soutěže. Myslím však, že ani závodníci, ani diváci nebudou litovat, protože tratě, které máme připraveny, jsou na české poměry neuvěřitelně technické a svým charakterem patří mezi to nejlepší co se dá nejen u nás najít. Ten květnový termín mě mrzí, protože bylo krásné počasí. Na druhou stranu podzim přinese méně problémů s obcemi. Vzhledem k extrémní klikatosti RZ uvidí diváci velké kusy průjezdů závodních aut, protože už nebude listí a tady je z jednoho místa vidět i devět zatáček. Doufám, že nebude sníh, který tady běžně touto dobou bývá," řekl předseda organizačního výboru Libor Pavlata, bývalý jezdec VirginRacingTeamu.
Tratě v oblasti kde např. trénuje i Honza Kopecký nebo Leoš Flídr doznají proti loňsku významných změn - ta nejvýraznější spočívá ve více než dvojnásobné délce uzavřených RZ tedy něco kolem 130 - 140km. Pořadatelé plánují i zpestření startovního pole posádkami ze zahraničí. Je se tedy na co těšit a tak jsou všichni fanoušci LABSKÉ RALLY zváni do Žamberku v Orlických horách!

X. Rallye Posázaví - foto

28. května 2007 v 15:32 | správce 2 |  Fotogalerie
1. galerie - EMK (Irena) - zde .

Nicolas Vouilloz vyhrál podnik IRC, Rally Turecko

22. května 2007 v 17:52 | správce 2 |  Ostatní info
Jezdec týmu Peugeot Sport Nicolas Vouilloz nedávno vyhrál Rally Turkey 2007, jež pro něj byla jednak premiérou v novém týmu, ale také prvním startem v IRC. O jeho vítězství a celém seriálu IRC Francouz promluvil v následujícím rozhovoru.
Jak důležitý je úspěch v Turecku pro vaši kariéru a bude to mít nějaký vliv do budoucna?
Vouilloz: "Myslím, že prvenství nebylo až tak důležité, mnohem podstatnější je z našeho pohledu fakt, že jsme byli schopni držet se na čele a bojovat se špičkou startovního pole. Před začátkem soutěže jsme měli spoustu nezodpovězených otázek, nyní už máme ve spoustě z nich jasno. Předpokládali jsme, že ostatní týmy, a zejména Abarth, budou hodně rychlé a nevěděli jsme, jak na tom budeme s rychlostí v porovnání s nimi. To ale rozhodně neznamená, že nemám z vítězství radost - naopak! Těší mě o to víc, že jsem je vybojoval na šotolině, se kterou nemám tolik zkušeností."
Seriál IRC pokračuje v Belgii na Ypres Rally, kde budete také startovat. Budete se i tam prát o vítězství?
Vouilloz: "Popravdě řečeno spíše ne. Ypres je sice asfaltová rally, ale zároveň je velice specifická. Na cestě tam bývá vytaháno hodně šotoliny a na to je potřeba si zvyknout a mít zkušenosti. Ty já zatím nemám, avšak konkurenti ano. Všechny soutěže v IRC jsou pro mě nové, v Turecku jsme však využili skutečnosti, že bylo nové pro všechny. Podobná situace se naskytne i v Rusku, to bude taktéž pro celé startovní pole velká neznámá. Na těchto soutěžích bude velice silný Anton Alén, už v Turecku se ukázal jako velice rychlý. Co se týče Belgie, budeme se snažit držet se těch, kteří absolvují celý seriál. Na Ypres určitě pojede spousta místních jezdců, s těmi ale nemá smysl bojovat, důležité jsou body do IRC."
Plánujete před soutěží nějaké speciální testování?
Vouilloz: "Ano, příští týden se uskuteční třídenní test na silnicích v severní Francii, které by měly být hodně podobné těm belgickým. Zkoušek se zúčastní i Gilles Panizzi, který nám bude moci poradit s nastavením vozu. Po fyzické stránce to bude náročný týden, jen pár dní po testech totiž budu startovat v závodě horských kol."
Jak myslíte, že se bude vyvíjet o boj o letošní titul v IRC?
Vouilloz: "Turecko podle mě ukázalo, že to bude velice těžké. A to se do hry ještě nezapojily všechny ohlášené týmy a jezdci. Turecko představovalo jeden z nejtěsnějších bojů v mé kariéře, řada jezdců, včetně mého týmového kolegy Ojedy, ukázala, že dokážou být hodně rychlí. Pro mě teď začíná ta obtížnější část sezóny. Pokud se ale i nadále dokážu držet vpředu a budu moci ve finále eventuelně pomýšlet na boj o titul, budu spokojen."

Loeba zastavila chyba v rozpise

22. května 2007 v 17:47 | správce 2 |  Mistrovství světa
Trojnásobný mistr světa řekl, že za jeho výpadkem na začátku třetí etapy Rally Sardinia stála chyba v rozpisu. Nehoda a následné odstoupení jej připravilo nejen o vedení v soutěži, ale rovněž o první příčku v průběžném hodnocení jezdců letošního Mistrovství světa.
Nehoda se stala zhruba v polovině desetikilometrové vložky S. Giovanni, která otevírala závěrečnou etapu jihoevropské rally. Francouz si na jedné terénní vlně skočil více, než bylo zdrávo. Jeho vůz pak sklouzl do příkopy a po následném nárazu do kamene se zničilo zavěšení červené "cé-čtyřky".
Loeb, který v té chvíli vedl s náskokem pětatřiceti sekund, tak přišel o možnost získat další cenné body do šampionátu. Také se tím přerušila jeho vítězná série, která právě v Itálii neměla daleko k počtu pěti vyhraných rally v řadě.
"Ráno jsem měl problém dostat se do tempa. Cítil jsem, že nejedu dobře a snažil jsem se trochu přitlačit. S přibývajícími kilometry se to zlepšovalo, ale pak jsme přijeli k pasáži, kterou jsem při seznamovacích jízdách viděl trochu optimističtěji, než jaká byla ve skutečnosti. Kvůli této chybě v rozpisu jsme přejeli příliš rychle jednu terénní vlnu, na které se auto odlepilo do země - to se nemělo stát," vysvětluje jednička týmu Citroën
"Vyjeli jsme z ideální stopy a do následující pravé zatáčky jsme šli příliš zeširoka. Vůz bohužel sklouzl do příkopy, kde levým předním kolem narazil do skály. Chtěli jsme pokračovat, ale vylomené kolo se zablokovalo a nedovolilo nám jet dál."
"Moje chyba přišla v ten nejnešťastnější okamžik. Mohli jsme si vybudovat další bodovou rezervu před Marcusem, teď musíme zase útočit zezadu. Ukazuje se, že každé vítězství je tvrdě vybojované, často se jezdí na limitu."
V klasifikaci jezdců teď Loeb ztrácí na Marcuse Grönholm sedm bodů. Posádky sice před sebou mají ještě devět podniků MS, avšak úřadující mistr světa nyní určitě není nadšeny z toho, že místo pětibodového "polštáře", ke kterému měl na Sardinii reálně nakročeno, nyní musí opět dohánět ztrátu.
"Stále máme šanci obhájit náš titul, ale bude to nesmírně těžké," dodává Loeb. "Nadcházející Akropolis Rally ukončí první polovinu sezóny a my budeme muset co nejrychleji obrátit naši situaci."
Rally Sardinia je letošním druhým podnikem, ze kterého Francouz vyšel bodově naprázdno. Tím prvním bylo Norsko, kde Loeb udělal několik velkých chyb a nechal dlouhé minuty ve sněhových závějích. Jedná se však po neuvěřitelných devatenácti rally MS o první soutěž, kterou vůbec nedokončil; naposledy se tak stalo kvůli havárii na trati Rally Australia 2005.

6 bodů pro Martina Prokopa !

20. května 2007 v 19:24 | správce 2 |  Aktuálně
Martin Prokop vydržel konkurovat špičce juniorů na italské šotolině až do cíle a odváží si tak 6 MS bodů do hodnocení jezdců.
Poslední etapa Rally Sardinia byla hodně zapeklitá. Na posádky čekalo šest kratších RZ na třech úsecích, v průběhu etapy nebyl umožněn servis ani dodatečná výměna pneumatik. Startovní pole si tak muselo v případě problémů vystačit pouze s náhradními díly umístěnými v autě a s dvojící rezervních kol. Martin s Janem Tománkem však toto specifikum nezaskočilo, nadále si na šotolinových tratích ostrova Sardinie počínali velmi pozorně a s přehledem si kontrolovali výtečnou třetí příčku juniorské klasifikace. Po druhém nejrychlejším času na závěrečné rychlostní zkoušce je již čekaly oslavy na cílové rampě v luxusním přímořském letovisku Porto Cervo.
"Jedná se o historicky nejlepší osobní výsledek ze šotolinového povrchu v rámci juniorského šampionátu, z čehož mám nepopsatelnou radost. Často se nám v minulosti lepila na paty smůla v podobě defektů, letošní ročník Italské rally vyšel téměř bezchybně. Soupeřit s Aavou a Anderssonem by znamenalo až přílišné riziko, což jsme si po havárii v Portugalsku nemohli dovolit. Proto jsme vzhledem k vývoji závodu přizpůsobovali svou rychlost nejbližším pronásledovatelům. Nyní máme na svém kontě prvních šest mistrovských bodů, což je určitě lepší výchozí pozice před dalšími juniorskými závody. Tři z nich se pojedou na asfaltu, kde se budeme prát o absolutní vítězství," uvedl Martin Prokop.
Martin Prokop pokračuje startem na Rally Akropolis (1. - 3. 6. 2007), kde se objeví za volantem produkčního Mitsubishi Lancer Evo IX.

CRT na Sardinii provázela smůla

20. května 2007 v 19:11 | správce 2 |  Aktuálně
Czech Rally Team Kopecký se potýkal i ve druhé etapě Rallye Sardinia s problémy technického rázu. V úvodní etapě zastavila vůz Škoda Fabia WRC pilotovaná Janem Kopeckým porucha převodovky, team však využil pravidla superally a nastoupil do druhé etapy.
V první polovině sobotní etapy dala posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek částečně zapomenout na včerejší smolnou etapu, poněvadž dosáhla dvanáctého, desátého a osmého času v dnešních úvodní třech erzetách. Jan Kopecký postupně získával jistotu na italské šotolině a především ve druhých průjezdech dnešních RZ chtěl dosáhnout alespoň dílčích úspěchů v Rallye Sardinia.
Před startem desáté RZ po telefonické konzultaci s týmem Jan Kopecký ze soutěže odstoupil, neboť nový model řízení nebyl stoprocentně funkční.
CRT Kopecký se po zralé úvaze rozhodl soustředit se na nadcházející Řeckou rallye a do nedělní etapy vůz Škoda Fabia WRC posádky Jan Kopecký-Filip Schovánek již nenastoupil.
"Jan do dnešní etapy vstoupil kvalitními časy. Ačkoliv je Rallye Sardinia hodně nešetrná k technice, neměli jsme v servisní zóně signály, že by měl vůz nějaký technický problém.
Bohužel před startem do desáté rychlostní zkoušky se s námi Jan telefonicky spojil, aby nás informoval, že řízení nereaguje na otáčení volantu na levou ani pravou stranu. Chvílemi naopak řízení reagovalo okamžitě. Po krátké konzultaci jsme se rozhodli neriskovat a ze soutěže odstoupit. Bližší informaci o příčinách nefunkčního řízení budeme mít později, ale máme podezření na mechanickou závadu.
Tento typ řízení je zcela novým modelem a k dispozici jej obdržela Škoda Motorsport od výrobce řízení. Zásadní inovací je agresivnější reakce, kdy ke stejnému úhlu natočení kol je třeba menšího úhlu otočení volantem. Nový model jsme vyzkoušeli na testu ve Vysokém Mýtě i během dvoudenního testování na Sardinii a žádný technický problém jsme nezaznamenali. Pochopitelně by bylo nerozumné pustit soutěžní vůz na trať rychlostní zkoušky, pokud řízení nereaguje na otáčení volantu.
Do závěrečné etapy již nenastoupíme a přípravu vozu budeme směřovat na Řeckou rallye," řekl vedoucí týmu Josef Kopecký.
"V úvodních třech erzetách dnešní etapy fungoval vůz Škoda Fabia WRC velmi dobře a ačkoliv jsme byli s dosahovanými časy spokojeni, chtěli jsme ve druhých průjezdech ještě zrychlit. Bohužel na přejezdu ke startu desáté rychlostní zkoušky přestalo řízení reagovat na otáčení volantem a po telefonické konzultaci s týmem jsme se rozhodli ze soutěže odstoupit," dodal pilot Jan Kopecký.

CRT zradila převodovka

19. května 2007 v 9:12 | správce 2 |  Aktuálně
Z pohledu CRT Kopecký nezačla první etapa Rally Sardinia 2007 ani trochu pozitivně. Do úvodní sekce zvolil pilot Jan Kopecký pneumatiky z příliš tvrdé směsi a vůz neměl dostatečnou přilnavost. Od druhé rychlostní zkoušky začaly trápit Jana Kopeckého problémy s převodovkou, aby hned v následující erzetě vypověděla převodovka službu úplně.
V servisní zóně mechanici CRT Kopecký v odpoledních hodinách zkontrolovali vůz Škoda Fabia WRC a po výměně převodovky je soutěžní vůz připraven pro start do sobotní etapy.
"Jan nezvolil vhodné pneumatiky pro úvodní rychlostní zkoušky, neboť zvolená směs byla příliš tvrdá. Pochopitelně důsledkem byla horší přilnavost vozu, který neustále klouzal po trati. Zhruba ve třech čtvrtinách rychlostního testu přišla jezdecká chyba, když v důsledku korekce klouzajícího vozu došlo k zhasnutí motoru. Výsledkem všech okolností byl nekonkurenceschopný čas, ze kterého byla posádka velmi zklamaná."
"Hned v úvodu druhé rychlostní zkoušky přestalo fungovat automatické řazení rychlostních stupňů a Jan musel řadit manuálně. Jelikož velmi často nešel zařadit rychlostní stupeň ani manuálně nebo po zařazení vypadával, byl si Jan vědom skutečnosti, že závada převodovky bude vážnějšího charakteru. Proto bylo prioritním cílem dovézt vůz do servisní zóny, i když časová ztráta na soupeře se neustále zvětšovala."
"Přejezd mezi druhou a třetí erzetou byl minimální a posádka neměla žádnou možnost řešit technický problém na přejezdu. Bohužel ve třetí rychlostní zkoušce vypověděla převodovka službu úplně a hořkým paradoxem je skutečnost, že Jan s Filipem zastavili přibližně sto metrů od místa, kde loni odstoupili rovněž v páteční etapě pro poruchu snímače otáček motoru."
"Z průběhu páteční etapy jsme velmi zklamaní, neboť jsme do přípravy na soutěž zařadili i náročné dvoudenní testování. Vůz Škoda Fabia WRC se sice podařilo připravit do sobotní etapy, ale ačkoliv jsme byli po testu velmi spokojeni s nastavením a funkčnosti vozu, vzhlížím k zítřejší etapě s obavami. Až v přímé konfrontaci se soupeři na trati jsme zjistili, o jaký skok dopředu se opět posunuli naši soupeři po technické i jezdecké stránce od poslední soutěže. Náročné testování a neustálý vývoj u předních týmů přináší ovoce a rozdíl v technice se neustále zvětšuje. My jsme bohužel v našem vývoji limitováni poslední platnou homologací," řekl po první etapě vedoucí týmu Josef Kopecký.
"Samozřejmě mě průběh i výsledek páteční etapy velmi mrzí. Ačkoliv jsem pro úvodní rychlostní testy zvolil příliš tvrdou směs pneumatik, snažil jsem se o jízdu bez zbytečných smyků, abychom se rychle posunovali především dopředu a nikoliv do strany. V cíli nás dosažený čas velmi negativně překvapil. Následné technické problémy s převodovkou bohužel naše zklamání jenom zvýraznily," doplnil zklamaný pilot Jan Kopecký.

Rally Sardinia 2007 (WRC) - foto

19. května 2007 v 9:06 | správce 2 |  Fotogalerie
1. galerie - Petr Lusk (eWRC) - zde .
2. galerie - Rally-Mania - zde .
3. galerie - Dušan Velímský (eWRC) - zde .
4. galerie - frozentime - zde .
5. galerie - Marek Felt (eWRC) - zde .
6. galerie - rally2.com - zde .
7. galerie - JaraK (racingfoto) - zde .
8. galerie - auto.cz - zde .

Rallye Lužické hory 2007 - video

15. května 2007 v 15:46 | správce 2 |  Videa
  • 151 MB
  • AVI [320x240], 1,3 MB/s
  • DivX
  • 14 minut
  • autor: Martin Liška

X. Rally Lužické hory - foto

13. května 2007 v 20:52 | správce 2 |  Fotogalerie
1. galerie - Montty - zde .
2. galerie - Irena - zde .
3. galerie - I.Nesrovnal - zde .
4. galerie - Petr Sagner (eWRC) - zde .
5. galerie - stanis (eWRC) - zde .
6. galerie - John - zde .
7. galerie - Miloš Rybář - zde .
8. galerie - Honza Froňek - zde .
9. galerie - Jörg Ullmann - zde .
10. galerie - ftr-media - zde .
11. galerie - Vladan Hubík - zde .
12. galerie - Tomiik - zde .
13. galerie - rallyfotos.blog - zde .
14. galerie - rally.nafoceno.cz - zde .
15. galerie - autoklub.pl - zde .
16. galerie - luzicka120507.xf.cz - zde .
16. galerie - PhotoMax - zde .

Rallye Hořovice 2007 - video

8. května 2007 v 15:30 | správce 2 |  Videa
  • 97,5 MB
  • AVI /DivX/ [320x240], 1 MB/s
  • 13:27
  • autor: Martin Liška
  • pro přehrátí je nutno mít nainstalovaný kodek DivX

Thermica Rally Lužické Hory 2007

8. května 2007 v 14:25 | Webmaster |  Mistrovství ČR
Tento závod se jede příští weekend, tedy 12. května 2007 v okolí Hrádku nad Nisou,. Zde jsou informace o závodu

Rallye Hořovice 2007 - foto

8. května 2007 v 11:50 | správce 2 |  Fotogalerie
1. galerie - Irena - zde .
2. galerie - Michal Vališ - zde .

ONBOARD Rally Hořovice 2007 - RZ14 (Cerhovice-Bzová)

8. května 2007 v 0:37 | správce 2 |  Onboard
80,4 MB
MPEG-1 /640x480/, 1,5 MB/s
posádka: Milan Liška - Petr Slavíček
6:43

ONBOARD Rally Hořovice 2007 - RZ11 (Chlustina-Bavoryně)

7. května 2007 v 20:45 | správce 2 |  Onboard
41,8 MB
MPEG-1 /640x480/, 1,5 MB/s
posádka: Milan Liška - Petr Slavíček
3:30

ONBOARD Rally Hořovice 2007 - RZ5 (Hořovice-Stašov)

7. května 2007 v 19:12 | správce 2 |  Onboard
80,5 MB
MPEG-1 /640x480/, 1,5 MB/s
posádka: Milan Liška - Petr Slavíček
6:43

ONBOARD Rally Hořovice 2007 - RZ4 (Třenice-Bzová)

7. května 2007 v 15:51 | správce 2 |  Onboard
82,9 MB
MPEG-1 /640x480/, 1,5 MB/s
posádka: Milan Liška - Petr Slavíček
6:55

ONBOARD Rally Hořovice 2007 - RZ3 (Libomyšl-Neumětely)

6. května 2007 v 21:02 | správce 2 |  Onboard
71 MB
MPEG-1 /640x480/, 1,5 MB/s
posádka: Milan Liška - Petr Slavíček
5:56

LSM na Rally Hořovice 2007

6. května 2007 v 17:42 | správce 2 |  LSM Rallyteam
Víkendový podnik volného poháru v Hořovicích se nám nevydařil podle představ - 4. místo ve třídě. Soupeři byli ale silní a bylo tak s kým závodit. Výjimku tvořil jezdec v naší třídě s modrou Škodou, jež měl pod kapotou asi trochu silnější agregát, který by patřil do vyšší skupiny... Jeho časy na RZ byly mnohdy lepší, než měli jezdci se soudobými vozy (Škoda Favorit, Škoda Felicia,...).
Ale i nestálé počasí se postaralo o opět zajímavý vývoj závodu. Celý víkend přecházeli po okolí Hořovic přeháňky, ale dnes v neděli již ke konci soutěže pršelo. Výsledek byl takový, že předposlední zkoušku jsme měli druhý nejrychlejší čas ve třídě a poslední dokonce vyhráli i před modrou "stovkou"...
Celý závod vyhrál Vyštejn na Škodě Octavii WRC.